Dereceli Puanlama Anahtarı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ BİREYSEL GELİŞİM DOSYASI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Toplam Kalite Yönetimi
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
ÜNER TOPAKTAŞ 1 ÖLÇME DEĞERLENDİRME PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ ÜNER TOPAKTAŞ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İ ve D planı nedir. İ ve D çalışmasını Organize Etmek Bir İ ve D sistemi – Bir bütün olarak 12 bileşen – Ulusal düzeyde geniş bir vizyon oluşturur Bir.
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DERS 8: Ölçüt Bağımlı Değerlendirmeler
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Geçerlik ve Kullanışlılık
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç.dr. H. denİz GülleroğlU
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Psikolojik testlerin geliştirilme süreçleri
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özelliklere İlişkin Sınıflamalar
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Anket ve Likert Ölçekler
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
TEST.
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

Dereceli Puanlama Anahtarı Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Dereceli Puanlama Anahtarı Dereceli puanlama anahtarı öğrencilere yaptıkları çalışmaların hangi ölçütlere göre değerlendirileceğini ve performanslarının hangi düzeydeki puana denk geleceğini gösterir araçlardır. Nitko (2001), dereceli puanlama anahtarlarının kullanıldığı sınıflarda öğrenme hedeflerinin daha net olduğu belirtmektedir.

Dereceli puanlama anahtarlarının klasik puanlama araçlarına göre daha farklı bir yapıları vardır. -başarının belirlenmesinde daha fazla ölçüt -ölçütlerin betimsel tanımları -her bir ölçüt için öğrenci başarısını gösteren dereceler

Dereceli puanlama anahtarları hazırlanış amaçlarına göre farklılaşmaktadır (Kutlu, Karakaya ve Doğan, 2008): Genel Puanlama Anahtarı Göreve Özel Puanlama Anahtarı Bütünsel Puanlama Anahtarı Analitik Puanlama Anahtarı

Analitik ve Bütünsel Puanlama Anahtarları Analitik ve bütünsel puanlama anahtarlarını karşılaştırdığımızda en temel farkın yapısal farklar olduğu görülür. Analitik dereceli puanlama anahtarlarında etkinlik parçalara ayrılır ve her bir parçadan alınan puanlar toplam puanı oluşturur. Bütünsel puanlama anahatarında ise etkinlik bir bütündür, parçalara ayrılmaz. Ve bireyin etkinlikteki genel performansı toplam puanını oluşturur.

Analitik puanlama anahtarının hazırlanması ve puanlanması uzun zaman alır. Bütünsel puanlama anahtarının ise güvenirliği analitiğe göre daha düşüktür. Öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesinde etkili değildir.

Nasıl geliştirilir? Dereceli puanlama anahtarının geliştirilme süreci Haladyna (1997) tarafından aşağıdaki gibi açıklanmıştır; -Anahatarın kullanım amacının belirlenmesi -Puanlanacak özelliklerin açıkça belirtilmesi -Hangi tür anahtarın kullanılacağına karar verilmesi

-Puanlama anahtarının genel mi yoksa göreve özel mi olacağına karar verilmesi -Taslak bir puanlama anahtarının oluşturulması -Düzeltmelerin yapılması -Deneme amacıyla uygulama yapılması -Kullanılması ve sonuçların değerlendirilmesi

Kaynakça Haladyna, T. M. (1997) Writing Test Items to Evaluate Higher order Thinking. Boston: Allynn & Bacon. Nitko, A. J. (2001). Educational assessment of students (3. edition). NJ: Merrill.