ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
IV. MEME KANSERİ HEMŞİRELİĞİ KURSU HAZİRAN 2014
KATKI SAĞLAYAN TÜM PERSONELİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ…
Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Öğretim Yılı Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Dereceye Giren Projeler.
HASTANE ETİK KURULLARI
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan. Geçen Çalıştaydan bugüne.. Fakültemizde “canlı ve etkin bir eğitim” için heyecan sürüyor Öğrenci sayılarındaki artış eğitimle.
Estetik Cerrahi Uygulama ve Araştırma Merkezi Faaliyet Raporu
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Dönem VI
Emine YAZICI (Temizlik Pers.) (9)
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Onkoloji Hemşireliği Derneği Araştırma Teşvik Ödülü
GRUP C4 IQ.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
PROF.DR. MURAT DERBENT ( )
Akademik Genel Kurul Toplantısı
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
Hastane Odası Tefrişi
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
TOBB ETÜ HASTANESİ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
SPİNA BİFİDA DERNEĞİ EDİRNE TEMSİLCİĞİ Yrd. Doç. Dr. Neşe ÖZKAYIN Trakya Üniversitesi, Pediatrik Nefroloji Bilim Dalı, EDİRNE.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
23 NİSAN ÇOCUK ŞENLİĞİ.
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
Prof. Dr. Ayfer KARADAKOVAN
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
TIP FAKÜLTESİ BEYİN FARKINDALIĞI SEMPOZYUMU
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI MODÜLÜ UYGULAMA DEĞERLENDİRME GRAFİKLERİ
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Dönem VI
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
TIBBi LABORATUVAR TEKNiKLERi PROGRAMI
Sunum transkripti:

ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 2016-2017 Güz ve Bahar Dönemi

İntörn Koordinatörü İntörn Sekreterleri Prof. Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL Arş. Gör. Şeyda BİNAY Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR

UYGULAMA ALANLARI * E.Ü Tıp Fakültesi Çocuk Hastanesi * E.Ü Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Cerrahisi Klinikleri * E.Ü Tıp Fakültesi Tülay Aktaş Çocuk Onkoloji Kliniği

ÇOCUK HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Hatice BAL YILMAZ Doç.Dr. Selmin ŞENOL Yrd.Doç.Dr. Figen YARDIMCI Yrd. Doç.Dr. Nurdan AKÇAY DİDİŞEN İntörn Klinik Sorumluları Başhemşire: Selma AKPINAR Başhemşire Yard: Sevinç YAVAŞ Başhemşire Yard: Tülay HASGÜL Emine GÖKÇE Tülin ÖZDEMİR İlkay GÖÇER İlkay MEMİŞ Ülkü ŞAYER Sorumlu Öğretim Elemanları Arş. Gör.Dr. Ayşe KAHRAMAN Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR Arş. Gör. Dilek ZENGİN Arş. Gör. Seda ARDAHAN SEVGİLİ Arş. Gör. Merve GÜMÜŞ Arş. Gör. Hatice UZŞEN

ÇOCUK HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI * Yoğun Bakım Ünitesi * Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi ve Kliniği * Genel Pediatri Kliniği * Solunum-Alerji Kliniği * Kardiyoloji-İmmünoloji Kliniği *Endokrinoloji Kliniği *Hematoloji Kliniği * Nöroloji Kliniği * Nefroloji Kliniği *Genetik Kliniği *Gastroentereloji Kliniği Klinikler

ÇOCUK CERRAHİSİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Bahire BOLIŞIK Sorumlu Öğretim Elemanı Arş. Gör. Şeyda BİNAY İntörn Klinik Sorumluları Başhemşire: Ayşen İSLAMOĞLU Sevinç ERTURK Nazmiye NASUFLAR Meltem POLAT Fatma VURAN GÜL Klinikler * Çocuk Cerrahisi Kliniği * Çocuk Cerrahisi Yoğun Bakım Ünitesi * Çocuk Cerrahisi Yenidoğan Ünitesi

TÜLAY AKTAŞ ONKOLOJİ HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyesi Prof . Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL Sorumlu Öğretim Elemanı Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR Klinik Sorumlusu Hemşire Başhemşire: Esin AÇIKEL Nuray DEMİR Klinikler * Çocuk Onkoloji Kliniği

DEĞERLENDİRME SONUÇLARI ÖĞRENCİLERİN UYGULAMA ALANI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI

Uygulama Süresine İlişkin Değerlendirme 89,8 89,8 9,3 8,8 0,9 1,4

Uygulama Alanının Fiziksel Özellikleri

Uygulama Alanlarının /Kliniklerin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı

Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuar Çalışmalarının, Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama: 7.4 Çok

UYGULAMA ALANI/KLİNİKLERDE İLETİŞİME İLİŞKİN GÖRÜŞLER 0,6

UYGULAMAMANIN İLETİŞİM BECERİLERİNİZİN GELİŞİME KATKISI 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama 7.9 Çok

UYGULAMA ALANINDA KULLANILAN FORMLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLER 2,4 1 3,6

SEMİNERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLER

SEMİNER KONULARININ GELİŞİMİNİZE KATKISI 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama 7.4 Çok

UYGULAMA ÇIKTIĞINIZ ALANLARDA HERHANGİ BİR SORUN YAŞADINIZ MI?

TÜM GRUPLARA AİT BAŞARI NOTLARI Dönem; 8 öğrenci başarısız olmuştur, tekrar sınava alınarak geçmişlerdir, 1 öğrenci ders tekrarı yapacaktır. Dönem; 3 öğrenci başarısız olmuştur, tekrar sınava alınarak geçmişlerdir.

Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Klinik Uygulama alanına yönelik görüşler Gastroloji (2) Hasta yakınının iletişimi çok sertti. Cerrahi Mesleği sevdirme açısından katkı sunan bir uygulamaydı. (3.grup ) GP (1) Koridorun sonuda sigara içilmesi, sorumlu hemşirenin haberi olmasına rağmen çözüm bulunmaması. Başhemşire yardımcısı ile iletişim sorunu yaşadım. Onkoloji (1) Nöbetimde bir hastanın vefat etmesine bağlı hasta yakınları hemşirelere, doktoralara çok zor anlar yaşattı. Zor bir nöbet oldu. Endokrin (6) Çocuklarla olan iletişim becerimin daha olumlu yönde değiştiğini düşünüyorum.

Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Formlara ilişkin görüşler Seminerlere ilişkin görüşler Formlar daha çok servis hastaları içindi, yoğun bakım şartlarındaki hastalara uygun değildi. (ÇYBÜ, YYBÜ) Hematoloji (1): Seminerler gayet verimli, güzel. Endokrin (2): Konular çok iyi seçilmiş. Formlar kısa ve öz hazırlanmış. (GP 1) Solunum (2): Seminerler yararlı ve teorik olarak katkı sağlıyor. Nöroloji (1): Seminer süresi ve slaytlar çok uzun.

Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Klinik Uygulamaya çıktığınız alanlarda herhangi bir sorun yaşadınız mı? Evetse; *Nöroloji Kardiyoloji (2): Seminerlerin süresi ve konular kısa tutulabilir. Servisteki işleyiş yavaşlıyor. Cerrahi (3): Ekip üyelerinin öğrenci hemşirelerle iletişim sorunları var. *Çocuk Yoğun Bakım (2): Sadece gözlem yapabiliyoruz, bakıma etkin şekilde katılmamıza klinik sorumlusu izin vermiyor. Sağlık ekibinden değilmişiz gibi davranıldı. *Genel Pediatri *Gastroentereloji Kliniğe adapte bile olamadan olumsuz sözlerle staja olan isteğimiz azalmıştır. Klinikteki hemşirenin öğrenciyi eğitme sorumluluğu vardır ve öğretim elemanı öğrenciyi korumalıdır. (3.grup)

TEŞEKKÜR EDERİZ…