UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Baskıcı ve otoriter tutum Gevşek tutum Dengesiz ve kararsız tutum Aşırı koruyucu tutum İlgisiz ve kayıtsız tutum Demokratik tutum.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
ERGENLIK, STRES VE AILE Büşra ATICI Rehber Öğretmen.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
İhmal ve İstismar Kavramları
Semineri Hazırlayanlar:
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Kaldırımlar Yayalarındır
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
GENÇLERDE MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE TUTUMLARI
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ.
Davranım Bozuklukları ile Etkili Biçimde Başa Çıkma
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ÇOCUKLARDA UTANGAÇLIK
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
BİREYSEL FARKLILIKLAR ŞHT. BŞK
Evlilik ve Aile Danışması
“AİLE EĞİTİMİ” HOŞGELDİNİZ.
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuklarda Mahremiyet Eğitimi
ANNE-BABA TUTUMUNUN BAŞARIYA ETKİLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ 1. Duyguları İfade etme 2
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEST DIŞI TEKNİKLER.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
İNSAN HAKLARI AÇIK EĞİTİM MATERYALLERİ
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
YEŞİLAY HAFTASI 1-7 MART.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ REHBERLİK “SÜREKLİ TEHDİT ETME” Öğretim Üyesi Yard.Doç.Dr. Mehmet AKSÜT Hazırlayan Elvan ÜLKER 010411057 – 3/D

TEHDİT Çocukların davranışlarını kontrol etmek için birçok yetişkinlerin onlara karşı gerçek ve hayali tehditler kullandıklarına oldukça sık rastlanır. Bunlar arasında “döverim, sevmem, kapı dışarı ederim, baban olmam, seni bırakıp giderim, başkasının annesi olurum” gibileri çocuğun ruhsal güvenliğine yöneltilmiş olanlarıdır. Ve bu yüzdende en tehlikelileridir. Çünkü çocuğun ruhça sağlıklı olarak yetişebilmesi için bedensel ve ruhsal bir güvenlik içinde yaşaması gerekir; bunları temin edense çocuğun aile çevresindeki ilgi, ihtimam ve sevgidir. Esasen bu çeşit tehditler bahis konusu olmadan da küçükler devamlı olarak ana-babaları tarafından terk edilmek, onlar tarafından sevilmemek korkusunu geliştirmeye uygun durumdadırlar. Bu kaygı birçoklarının düşüncelerine ciddi olarak işgal eder.

Çocukları cezalandırmada genellikle üç yöntem uygulanır: Fiziksel güç kullanımı veya güç kullanımı tehditi ve bir takım maddi yoksunluğa bırakmak 2. Sevginin gösterilmemesi veya sevgi tehditi 3. Yanlış hareketlerin anne ve babayı nasıl etkilediğinin gösterilmesi (Duygusal şantaj)

Yanlışlarını tehditle düzeltmek yerine doğrularını takdir edin. Zayıf alırsan seni sevmem. Bir daha küfredersen ağzına biber sürerim. Çalışmazsan sınıfta kalırsın, tatile çıkamazsın. Yemeğini yemezsen, parka gidemezsin. Yaramazlık yaparsan, akşam babana söylerim

AİLELERİN YAPTIĞI YANLIŞLAR Çoğu ailelerde mükemmellik saplantısı vardır. Çocuğa “hayır” demeyi öğretmek yerine “tehdit” ederler. Onları birer yetişkin gibi görürler. Yanlışları düzeltmek yerine doğrularını takdir etmelidirler.

Baskı ya da tehdit yoluyla çocuğun davranışını değiştirmeye çalışmak yapılabilecek en büyük hatadır. Çocuk değersiz olduğunu hissederek öfkeye kapılır. Korkutma veya; “annen olmam”, “seni sevmem”, “bırakıp giderim”, “yerine başka çocuk alırım” gibi tehdit ve ikazlar; Güvensizlik Terk edilme korkusu Suçluluk duygusu gibi çok önemli kişilik problemlerin ortaya çıkmasına neden olur.

Tehdit o an için sadece korkudur ama etkili olmaz. Çünkü “tehdit”tir Tehdit o an için sadece korkudur ama etkili olmaz. Çünkü “tehdit”tir. Söylediğiniz sonuç gerçekleşmediğinde yaptığınız her türlü uyarının zamanla ciddiye alınma olasılığı düşer. Eğer çocuk ana babasına olan saygısını da yitirirse, yalnız korku yüzünden itaat edecek ve maalesef bu da çok kısa sürecektir.