NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Advertisements

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
NÜFUS Nüfus nedir? Nüfus bir ülke için neden önemlidir?
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
YGS ne demektir? YGS, Yükseköğretime Geçiş Sınavı demektir. YGS 1,2 : Sayısal puanla öğrenci alan bölümler içindir. YGS 3,4 : Sözel puanla öğrenci alan.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
ÇEVRE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Resmi Gazete;13. 05
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİLGİ KAYNAKLARININ TÜRLERİ DanIşma kaynaklarI – “Ready reference”
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ YAŞAYAN DEMOKRASİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÜLKEMİZDE NÜFUS ARTIŞI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
. DERS.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI Verilerle Türkiye - Ekonomik, Sosyal, Kültürel Göstergeler NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

Verilerle Türkiye - Ekonomik, Sosyal, Kültürel Göstergeler Yönetim Türkiye Anayasal parlamenter demokrasidir. Egemenlik kayıtsız, şartsız milletindir. Genel seçimler dört yılda bir yapılır. Devleti Cumhurbaşkanı temsil eder. Belediyeleri yöneten Başkan seçilir, Kent yöneticisi Vali atanır.

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Nüfus ve Yerleşme Türkiye nüfusunun artış hızı yüksek. Kentsel nüfus oranı yüksek. Göç, hızlı kentleşme ucuz işgücü sağlıyor. Göç, altyapı, ulaşım, konut, eğitim ve istihdam sorunlarına neden oluyor. Türkiye nüfusu cinsiyete göre yaklaşık eşit dağılım gösteriyor. Oldukça genç nüfus: Eğitim, Konut, Sağlık, İstihdam, Gelir dağılımı sorunları var. Konut, İstihdam, Gelir, Eğitim, sağlanması gereği ile İşsizlik genç nüfus içinde yüksek NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Nüfus ve Yerleşme Aile Çekirdek Aile; Ana, Baba ve Çocuk. Aile Babası, ekonomik güce sahip, egemen, Kadın, anne çocukları yetiştiren, aileyi bir arada tutan güç. Boşanma oranı düşük. Bebek doğum ve ölüm oranı kırsal kesimde yüksek.

Eğitim İlkokul öğrenimi zorunlu, ücretsiz ve dört yıl. Orta öğrenim, Ortaokul ve Lise'de 4 + 4 modeli uygulanıyor. Nüfusun % 50’si bir düzeyde ortaöğrenimli; Ortalama eğitim süresi 7.6 yıl. Orta öğrenim, meslek liseleri hariç, üniversite giriş sınavına hazırlık niteliğinde. Meslek Yüksek Okulu Eğitimi: Bilgi teknolojisi, Elektronik ve Bilgisayar Teknisyenliği, Turizm, Moda, Tekstil vb.. Okuma yazma oranı % 95. Kadınların okuma yazma oranı ve eğitimin GSMH içinde payı düşük.   Lisans Eğitimi 4 yıl Sağlık Bilimleri, Tıp 5 yıl Yükseklisans 2 yıl Doktora 2 - 4 yıl

Ekonomi Ekonominin Gelişmesini Engelleyen Etkenler Politik krizler, anlaşmazlıklar, yakın bölgelerdeki savaş, Küresel ekonomik kriz ve terör ekonomiyi etkiliyor. Ekonomi daraldı, büyüme hızı ve ihracat azaldı, işsizlik yükseldi. Türkiye’de gelir dağılımı eşitsiz, nüfusun önemli bölümü fakirlik sınırında. Kırsalda kadın emeği, ev işi, kentlerde gündelikçi çalışan, kayıtsız istihdam verilere dahil değil.

Ekonomi Türkiye Sosyal Refah Devleti’dir. Ücretsiz, Eğitim, Sağlık hizmeti, Altyapı, Toplu ulaşım olanakları vb., sağlamak devletin görevidir.

Seçilmiş Kaynakça Akurgal, E. 1998. Anadolu Kültür Tarihi. Tübitak Popüler Bilim Kitapları, Ankara. Bazin, M ve de Tapia, S. 2015. Türkiye Coğrafyası. İletişim Yayınları, İstanbul. Güvenç, B. 1995. Türk Kimliği. Kültür Tarihinin Kaynakları. Remzi Kitabevi, İstanbul. Lloyd, S. 1989. Turkey, A Traveller's History of Anatolia. British Museum Publications, London. Mallory, J. P. 2002. Hint - Avrupalıların İzinde. Dost Kitabevi, Ankara. New Perspectives on Turkey (NPT). 2009. Special Issue on Turkish Foreign Policy. No.40. Biannual Journal. Homer Academic Publishing House, Istanbul, Turkey. Sagona, A. and Zimansky, P. 2009. Ancient Turkey. Routledge, London. Sevin, V. 2003. Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar. İletişim Yayıncılık, İstanbul. Üstel, F. 2004. (Yayın Yönetmeni.) Gençler İçin Çağdaş Coğrafya. Epsilon Yayınevi, İstanbul.

İnternet Kaynakçası Aras, B and Akarçeşme, S. 2011-12. (Winter). Turkey and the Arab spring. International Journal, pp.39-51 Available at: http://works.bepress.com/uluslararasi_ilişkiler/10 Bouckaert, R. et al., .2012. Mapping the Origins and Expansion of the Indo-European Language Family. Science, V.337; 957-959 (Available at www.sciencemag.org). MCT, Ministry of Culture and Tourism. 2016. www.kultur.gov.tr TÜİK, Türkiye İstatistik Kurumu. 2016.www.tuik.gov.tr TURKSTAT, Turkish Statistical Institute. 2016. www.turkstat.gov.tr UNDP, United Nations Development Programme. 2015. Human Development Report. United Nations, New York. World Bank. 2016. www.data.worldbank.org/indicator/NY.GNP.MKTP.PP.CD