Açış Deklareleri (Oyunu açmak)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UEFA Hakem Gözlemciliği Felsefesi
Advertisements

PROGRAMDA YAKLAŞIK MALİYETİ İKİ TÜRLÜ HAZIRLAMANIZ MÜMKÜNDÜR.
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Hazırlayan: Güray KERA
AÇININ TEK RENKLİ BİR ELLE İKİNCİ KONUŞMASI Tek renkli bir elden bahsederken, gösterilebilecek sadece bir rengi olan (prensip olarak 6 kâğıdı içeren) bir.
ER diyagramının tablolara dönüşümü
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
PUAN HESABI Puan hesabı, bir konuşma yapmaya hazırlanan her oyuncunun vazgeçilmez silahıdır. Pierre Albarran tarafından ortaya atılıp yaygınlaştırılmış.
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
AÇICININ İKİNCİ KONUŞMASI
İLK CEVAP Ortağınız 1 renk ile açmışsa ve sizin de en az 5 O puanınız veya 6 OD puanınız varsa, cevap vermeniz gerekir; daha azıyla prensip olarak pas.
ŞLEMLER VE MODERN KONVANSİYONLAR
1 VE 2 SANZATU AÇIŞLARINA CEVAPLAR
ÇOKGENLER.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Geriden Kestirme Hesabı
Tasarım Aşamaları.
Üçgenin Çevresi Ve Özellikleri”
Büyük ve Küçük Örneklemlerden Kestirme
ÇEMBERİN VE ÇEMBER PARÇASININ UZUNLUĞU
ÇEMBER VE DAİRE.
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 3. Ders Monte Carlo Benzetimi
KONULAR ÜÇGENLERE GİRİŞ ÜÇGEN ÇEŞİTLERİ ÖRNEKLER.
Pozisyonlar (4.5x6 m oyun alanı, 3 e 3 oyun) Temel Pozisyon
ÜÇGENDE AÇI - KENAR BAĞINTILARI ÖZELLİKLERİ
STRATEJİK PLANLAMA.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
ÇEMBER VE DAİRE.
ÇEMBER İZEL ERKAYA
DAİRENİN VE DAİRE DİLİMİNİN ALANI
6. SINIF MATEMATİK DERSİ Test : 3
ÇOKGENLER ÇOKGENLER - 1 P K E A D R T M L B C S.
ÜÇGENLER SAYFA:1 SAYFA:14 SAYFA:2 SAYFA:15 SAYFA:3 SAYFA:16 SAYFA:4
ÜÇGEN VE DÖRTGENLER.
Saldırı hazırlamak Öğretmen: GÜRAY KERA.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Tam ve kesirli faktöryel deney tasarımı
İSTATİSTİKTE TAHMİN ve HİPOTEZ TESTLERİ İSTATİSTİK
ÜÇGEN.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
Üçgenin Çevresi Ve Özellikleri”
SAYISAL VERİLERİN SINIFLANDIRILMASI
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
Niceyaslara.com doğum günü ‘’Planlayıcı’’ yı kullan, doğum günlerini hiç bir şey atlamadan planla!
BRİÇ OYNAMAK İÇİN GEREKLİ MATERYALLER. Profesyonel Ortam.
OLASILIK ve İSTATİSTİK
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
STANDART SAPMA.
Ders 12 Defansif Oyun.
Briç Oynamayı Öğrenmek
Deklarasyonun Amaçları
Ders 9 Stayman Konvansiyonu.
Ders 6 Deklaranın Oyunu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜÇGEN ÇİZİM ŞARTI İrfan KAYAŞ.
Arttırma Sonrası Konuşmalar
Üste konuşmalar (Overcall)
Zayıf Açış Konuşmaları
Ders 11 Şilem Konuşmaları.
Ders 5 Açıcının Rebidleri.
SAYISAL VERİLERİN SINIFLANDIRILMASI
Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
1.6.Çoklu kıyaslama testleri
MADDE VE YAPISI TEST.
TEST.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Açış Deklareleri (Oyunu açmak) Ders 2 Puan Saymak Açış Deklareleri (Oyunu açmak)

Ders 2 Puan Saymak Onör Puanları Puan saymak, bir briç elindeki potansiyel alıcı löveleri belirlemek için kullanılan bir metoddur. Bu basit kuralları öğrendiğinizde her türlü briç elinin kuvvetini belirleme yeteneğine sahip olacaksınız. Onör Puanları Her renkteki en yüksek dört kartın puan değeri olarak nispi sıralaması aşağıdaki tabloda verildiği şekildedir. Elinizi açtığınızda yapmanız gereken ilk iş onör puanlarınızı (HCP) saymak olmalıdır. Onör Puan Değeri As 4 K 3 Q 2 J 1

Ders 2 Puan Saymak Dağılım Puanları Bir briç elinin kuvvetinin belirlenmesinde diğer bir faktör elin dağılımıdır ( her bir rengin uzunluğu). Bunun belirlenmesi için çeşitli metotlar bulunmuştur. Ben size '' kısa renk'' olarak bilinen metodu öneririm çünkü bunun en doğru metot olduğuna inanıyorum. Toplam puanınızı belirlemek için aşağıda verilen dağılım puanlarını onör puanlarınıza ekleyin: Kısa Renk Puan Değeri Void (kart yok) 3 Singleton (1 kart) 2 Doubleton (2 kart) 1

Ders 2 Puan Saymak Sakıncalı Onör Pozisyonları Eğer renk singleton bir K, Q, J veya doubleton K-Q, K-J, Q-J, Q-x veya J-x içeriyorsa onör pozisyonu sakıncalıdır çünkü dışarıdaki As veya K onörünüzü rahatlıkla alabilir. Bu durumda şu kurala uymanızı tavsiye ederim: Eğer bir renkteki onörünüz sakıncalı pozisyon içeriyorsa o renkteki ya onör puanını (HCP) ya da dağılım puanını sayın fakat hiç bir zaman ikisini birden hesaba katmayın. 

Ders 2 Açış Deklareleri (Oyunu açmak) Açış Deklaresi yapmanın Şartları Herkesin pas geçmediği durumlarda (dört oyuncunun da pas demesi durumu)  bir oyuncu ilk deklareyi vermek zorundadır. Bu konuşma açış deklaresi olarak adlandırılır. Çok kullanılan beş tip açış deklaresi vardır: Bir trefl, bir karo, bir kör, bir pik ve bir sanzatu. İki ve daha yüksek seviyelerde açışlarda mümkündür ancak ders 8'e kadar bunlar bir kenara bırakılacaktır. Açış Deklaresi yapmanın Şartları Elinizin açış deklaresi yapacak değere sahip olup olmadığına karar verirken gerekli ilk adım puanlarınızı saymaktır. Açabileceğinizi görebilmek için hem onör puanlarınızı hem de dağılım puanlarınızı sayın:  13 puan ve fazlası ile oyunu açın. Bir Sanzatu Açış deklaresi Bir sonraki adım dengeli olup olmadığını anlamak üzere elinizi gözden geçirmektir. Dengeli bir el singleton veya void içermez ve en fazla bir doubleton bulunabilir. Daha spesifik olarak dağılımınız 4-3-3-3, 4-4-3-2 veya 5-3-3-2 şeklinde olmalıdır. Sadece onör puanlarınızı sayın ve sonra: 16-18 HCP ve dengeli el ile 1 NT açın.

Açış Deklareleri (Oyunu açmak) Ders 2 Açış Deklareleri (Oyunu açmak) Bir Sanzatu Açış deklaresi Bir sanzatu açışının özel bir puan aralığı gösterdiğine dikkat edin: 16, 17 veya 18 HCP, ne daha fazla nede daha az. Bu sınırlı tanımlama, partnerinizin en iyi final kontratını belirlemesini kolaylaştıracaktır Bir Renkte Açış Deklaresi Yapmak Eğer eliniz bir sanzatu açmak için yeterli şartlara sahip değil fakat 13 veya daha fazla puan içeriyorsa bir renk ile açış yapacaksınız. Bir renk ile açış yaparken onör puanları yanı sıra dağılım puanlarını da saymayı unutmayın. Bu durumda hangi rengi deklare edeceğinize karar vermek zorundasınız. Eğer elinizde 5 veya daha fazla kartlı bir renk varsa en uzun renginizi deklare edin. Eğer iki beş kartlı renginiz (veya iki altı kartlı renginiz) varsa yüksek değerli renginizi deklare edin.

Açış Deklareleri (Oyunu açmak) Deklare Etmeniz Gereken Renk Ders 2 Açış Deklareleri (Oyunu açmak) Bir Renkte Açış Deklaresi Yapmak 5 veya daha fazla kartlı bir renge sahip olmayan eller için doğru açış deklaresi tartışmaya açıktır. Bu noktada ben size '' beşli majör'' olarak bilinen popüler bir sistemi tavsiye edeceğim. Bu sistemde bir kör veya bir pik açışı beş veya daha fazla kartlı renk vaat eder. Böylece beş kartlı renginizin olmaması halinde uzun olan minör renginizi açmak zorundasınızdır (sadece üç kartlı olabilir).  Aşağıdaki tabloda bu kurallar özetlenmiş ve ayrıca minör renklerde eşit uzunluk olduğunda hangisini deklare etmeniz gerektiği de açıklanmıştır: 1 Eliniz Deklare Etmeniz Gereken Renk 5+ kartlı renkler ile (6-5 veya 7-6) En uzun olan 5-5 veya 6-6 iki renk Yüksek değerli renk 5+ kartlı renk yok Uzun olan minör 4-4 minörler 1 3-3 minörler Güçlü olan minör Üç kartlı minör renk ile açılış deklaresi yapmaktan endişe duymayın; nadiren deklare bu kontratta kalır. Bunun sadece deklareye başlamak için uygun bir açılış konuşması olduğunu düşünün.

Ders 2 Test 2 Kağıtları dağıtanın siz olduğunu varsayarak aşağıdaki her bir elin değeri kaç puandır ve ne konuşursunuz? Eğer Sanzatu ile açacaksanız dağılım puanlarını hesaba katmayın. 1. A J 10 6 K J 3 9 8 6 A K 2 Puan: . Deklare: .

Ders 2 Test 2 2. A K 4 3 K J 9 2 6 2 Q 9 7 Puan: . Deklare: . Q 10 3 Q J 8 6 5 A K J 8 2 Puan: . Deklare: . 3.

Ders 2 Test 2 4. 5. Q 10 3 Q J 8 6 5 A K J 8 2 K 2 Puan: . A Q 3 Deklare: . 5. K 2 A Q 3 A 8 6 5 3 K J 3 Puan: . Deklare: .

Ders 2 Test 2 6. 7. A J 9 7 5 K J 10 7 A 3 K 2 A K 4 3 Puan: . A K J 2 Deklare: . A K 4 3 A K J 2 2 K 9 8 2 Puan: . Deklare: . 7.

Ders 2 Test 2 8. 9. A K 5 4 3 2 A J 9 7 5 4 3 A K 3 Puan: . K J 8 Deklare: . 8. 9. A K 3 K J 8 A K 6 J 10 9 6 Puan: . Deklare: .

Ders 2 Test 2 10. 11. K 9 8 7 6 A Q J 9 5 10 7 5 ------ A Q 8 Puan: . Deklare: . A Q 8 J 8 7 6 4 A Q K J 6 Puan: . Deklare: . 11.

Ders 2 Test 2 A K 10 2 J 6 4 A Q 8 9 6 4 Puan: . Deklare: . 12.

Bölüm Sonu