NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ YENİ MEDYA VE GAZETECİLİK Yenİ Medyanın Geleceğİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Yeni medya, geleneksel medyanın sunduklarını geliştirerek, onların değerini arttıran bir yönde ilerlemektedir Yeniden üreterek, ona yeni özellikler ve içerik zenginliği kazandırmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Yeni medya, iletişimin artan hız ve esnekliğinin, içerik üretimi ve dağıtımında değerlendirilmesini sağlamış; Mevcut iletişim araçlarının yeni olanlarla entegrasyonu ve kombinasyonuna izin vererek, kullanıcılara daha fazla kontrol ve seçenek sunmaya başlamıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Ürün ve hizmetlerden yararlanacak kullanıcılar, kendilerine avantaj sağlayan her alanda olduğu gibi, yeni medyaların sunduğu olanaklardan yararlanmak için para harcamaya istekli olacaklardır ve olmaktadırlar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Teknolojik gelişmelerin peşi sıra yaşanmasıyla birlikte; iletişim alanında devrim niteliğinde gelişmeler gerçekleşmiştir. Radyo ve televizyon gibi insanların yoğun olarak ilgi gösterdiği kitle iletişi araçlarının bilişim teknolojilerinden yaralanmaya başlamasıyla aktif bir süreç başlamıştır. Bunun sonucunda da «Global Köy» kavramına dönüşüm doruk noktasına ulaşmıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Özçağlayan, M. (2008). Gazetelerin gelişimi ve gazeteciliğin geleceği (yeni teknolojiler ve medya ekonomisi açısından genel bir değerlendirme). dspace.marmara.edu.tr Akyol, O (2015) Yeni İletişim Teknolojilerinin Ortak Özellikleri. Yeni Medya Araştırmaları 1 Güncel Tartışmalar Ekseninde. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©