Osmanlı Devleti’nde Dini Hayat ve Gayr-i Müslimler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1. Büyük Selçuklu Devleti'nde adalet teşkilatı içinde,
Advertisements

DİL- KÜLTÜR İLİŞKİSİ
TÜRKLERDE HUKUK SİSTEMİ
Yakup Sebuktekin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 3. Sınıf (İ
(İstanbul Araştırma ve Eğitim Vakfı) TIP VE AHLAK ÇALIŞMA GRUBU.
1.
Dİnİ tasavvuFİ Türk şİİRİ İslamiyet‘in temel ilkelerine dayanarak nefsi arıtıp, ahlâkı güzelleştirerek dini yaşama ve bu yolla allah'a ulaşma düşüncesine.
TÜRK - İSLAM DEVLETLERİNDE EKONOMİ
OSMANLI HUKUKUNDA REAYA (VATANDAŞ)
Terim olarak Ahilik, XIII. yüzyılın ilkyarısından XIX. yüzyılın ikinci yarısına kadar Anadolu'da, Balkanlarda ve Kırım'da yaşamış olan Türk Halkının sanat.
OSMANLIDA DEVLET YÖNETİMİ
Tanzimat Dönemi Osmanlı Adliye Teşkilatı
(Uluslar arası ilişkilerin hanedanlar arası ilişkilerden uluslar arası ilişkilere geçişi simgeleyen 1789 Fransız Devrimi ile başladığını iddia ediyor.)
KLASİK DÖNEM OSMANLI TOPLUM YAPISI
OSMANLI’DA HUKUK.
OSMANLI DEVLETİ’İNDE HUKUK
ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE UYGARLIK
KAZANIM: 10. SINIF 2.ÜNİTE 3.KAZANIM
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
ADI-SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
DİVANIHÜMAYUN.
Dönemlere Ayrılma Her dönüm noktası, hem yeni bir gelişmenin başlangıç noktası, hem de bir önceki gelişmenin doruk noktası olmaktadır.
TANZİMAT DÖNEMİ.
B) TÜRK-İSLAM DEVLETLERİNDE HUKUK
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
5/A MERKEZİ YÖNETİM HARUN DOLMA.
ANADOLU SELÇUKLULARI VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET.
Sosyal Bilgiler ANADOLU’DA İLK TÜRK DEVLETİ ve BEYLİKLERİ
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
A Kartallar Diyarı RNAVUTLUK.
KURULUŞ DÖNEMİ ÖSS- YGS SORULARI.
MEHMET KÜÇÜKYILMAZ TARİH ÖĞRETMENİ BİREY DERSANELERİ.
DÜNYA GÜCÜ OSMANLI ‘’Anadolu Selçuklu Devleti zamanında ve Osmanlı İmparatorlu- ğu’nun Yükselme döneminde Anadolu’daki zanaatkarlar “lonca” denilen zanaat.
TÜRKİYE TARİHİ (11-13 YÜZYIL)
TÜRK İSLAM DEVLETLERİ ÖSS- YGS SORULARI.
Sosyal Bilgiler BEYLİKTEN DEVLETE
Çalışma soruları 9. hafta
OSMANLI DEVLETİ’NDE EKONOMİK GELİŞMELER VE TOPLUM YAPISI
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
OSMANLI’DA DİVAN-I HÜMAYUN
ADI:ASLIHAN SOYADI:YAVAŞCI SINIFI: 7/A NO:29 DERS: SOSYAL BİLGİLER
orta ÇAĞLARDA ULUSLARARASI İLİŞKİLER
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
EMEVİLER DÖNEMİNDE SOSYAL TABAKALAR.
19. YÜZYIL OSMANLI DEVLETİ ISLAHATLARI
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
TOKİ TURGUT ÖZAL İMAM HATİP ORTAOKULU
OSMANLI HUKUKUNDA REAYA (VATANDAŞ) PROF.DR.ABDULLAH DEMİR.
MİLLET SİSTEMİ.
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI’DA TOPLUM VE EKONOMİ
DEVLETLER HUKUKU PROF.DR.ABDULLAH DEMİR.
Osmanlı’da divan teşkilatı
Tanzimat Dönemi Osmanlı Adliye Teşkilatı
KURULTAYDAN MECLİSE “Egemenlik” kavramı
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI DEVLETİ’NİN KURULUŞU / Osmanlı Devleti’nin Hızlı Yükselme Sebepleri.
ARAZİ HUKUKU PROF.DR.ABDULLAH DEMİR.
IV. HAFTA: GENEL HATLARIYLA OSMANLI TOPLUM YAPISI
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
Türkiye(Anadolu) Selçuklu Devleti
ORTA ASYA’DAN ANADOLUYA
VEZİRLER ( DEVLET BAKANLARI). VEZİR KİMDİR? Vezir,devlet başkanı olan padişahın hemen hemen bütün işlerini yüklenen ve hükümdarlıkla ilgili meselelerde.
T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ AYAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tanzimat Dönemi Osmanlı Adliye Teşkilatı
OsmanlI’da dİvan teşkİlatI
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
OSMANLI HUKUKUNDA REAYA (VATANDAŞ)
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
Sunum transkripti:

Osmanlı Devleti’nde Dini Hayat ve Gayr-i Müslimler OSMANLI TARİHİ Osmanlı Devleti’nde Dini Hayat ve Gayr-i Müslimler

Osmanlı Devleti’nde Dini Hayat ve Gayr-i Müslimler Osmanlı Devletinin, tebaası olan gayrimüslimler, yönetim şekli, tarihî ve dinî kökleri olan önemli bir politika olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda, Osmanlı ülkesinde yaşayan gayrimüslimlerin durumu, Osmanlı Türkleriyle ilişkileri ve Osmanlı yönetiminin onlara karşı tavrı, bu çalışmanın konularını oluşturmaktadır.

Osmanlı Devleti kendinden önceki Müslüman devletlerin gerçekleştirdiği birçok politikayı uygulamaya devam etmiştir. Bu politikalardan biri de kendi yönetim anlayışıyla yeniden şekillendirdiği “millet sistemi”dir. Bu çalışmada millet sistemi incelenirken, bunun zimmet ve emân uygulamalarıyla irtibatına değinilmiştir. Böylece Osmanlı Devleti’nin hâkimiyeti altındaki gayrimüslim halka bakışı ve tavrı, millet sisteminin niteliğine dair görüşler ele alınarak açıklanmıştır.

İslam Hukuku’ndaki “dinde zorlama yoktur” esasını benimsemiş olan Osmanlı Devleti, ele geçirdiği topraklarda yaşayan gayrimüslimlerle bir zimmet anlaşması imzalamış, gayrimüslimler haraç ve cizye ödeyerek can ve mal güvenlikleri devlet tarafından emniyet altına alınmıştır.

Osmanlı Devleti’nde gayrimüslimlerle iç içe yaşama, devletin kuruluş yıllarına kadar gider. Gayrimüslimler, İslam Hukuku’nun “zimmi hukuku” ile birlikte zaman zaman çıkarılan “örfî hukuk”un sağladığı düzen içinde huzur, barış ve güven içerisinde yüzyıllarca yaşamışlardır.

Kuruluş devrinde Ahilik, Babailik ve Mevlevilik gibi tasavvufi oluşumlar diğer Anadolu beyliklerinde olduğu gibi Osmanlı Beyliği’nde de etkili olmuştur. Ahiliğin yanı sıra Ahmet Yesevi sufiliğinin uzantısı olan Alperenler denilen daha sonra Bektaşiliğe çevrilen Babai Tarikatı’nın da rolü olmuştur.

Osmanlılarda, genel ve özel mahiyette şer’î ve hukukî meselelere Hanefî fıkhı üzerinde cevap veren zata «müftü», verilen karara «fetva» denmiştir. Meşihat-i İslamiye denilen bu makamın kuruluştan beri olduğu düşünülebilir. Şeyhülislam ve müftü tabirleri II. Murad zamanından itibaren kullanılmıştır.