BELLEK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YEDEKLEME NEDIR? Gülşen Güler. YEDEKLEME NEDIR? Yedekleme, en genel anlamıyla, bir bilgisayar sistemini işlevsel kılan temel birimlerin, üzerinde çalışan.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Bölüm 4 KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
HAZIRLAYANIN; ADI SOYADI; İLVE ÇEBİ NUMARA:
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
İşletmelerde Tesis Yönetimi
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BİLGİYİ İŞLEME MODELİ.
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BELLEK TANIMA VE HATIRLAMA BELLEK TÜRLERİ BELLEK VE ÇAĞRIŞIM UNUTMA
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Program Tasarım Modelleri
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
“Bilgi”’nin Gösterimi “Bilgi” İnsan veya Makina Yorumlama Öngörme
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bilişsel Öğrenme Teorileri ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Kısa süreli hatırlama.
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
SPORDA DİKKAT.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ÖĞRENME.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
ZİHİNSEL ANTRENMAN Zihinsel Antrenman: Hareket akışının gerçek bir uygulama olmadan yoğun bir düşünme ile öğrenilmesi yada geliştirilmesidir.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

BELLEK

CANLANDIRILMASI, TANIMA VE HATIRLAMA BELLEK ANILARIN KAZANILMASI, SAKLANMASI, CANLANDIRILMASI, TANIMA VE HATIRLAMA Bellek, hayat boyunca zaman içinde devam eden ve birbirini izleyen olayları hatırlayabilmedir. Örnekler: Bir insanın bir filmi izlerken, onu daha önce gördüğünü hatırlaması. Uzun zaman araba kullanmayan bir sürücünün arabaya bindiğinde onu nasıl kullanacağını hatırlaması. 1- Bir şeyin bellekte yer etmesi için onun önce algılanması gerekir (Hatıraların Kazanılması) 2- Algılanan izlenimler zihinde saklanır, depolanır (Hatıraların Saklanması) 3- Daha önce görülen nesne ve olaylarla karşılaşıldığında bunların daha önce görülmüş olduğu anımsanır (Tanıma).

Tanıma için, nesneyi bir kere algılamış olmak yeterlidir. 4- Birden fazla görülen kişi, nesne ve olaylar istenildiğinde, bellekte yeniden canlandırılır (Hatırlama). ALGILAMA (Anıların kazanılması) ALIŞKANLIK TANIMA ZİHİNDE TUTMA (Anıların saklanması) HATIRLAMA Tanıma, hatırlamadan önce gelir. Bir şeyi aklımıza hemen getiremeyiz, ancak görünce tanırız.

BELLEK TÜRLERİ Dış çevreden gelen uyarıcılar, bilgi depolarında bilgi formuna dönüştürülür, anlamlı yapılar halinde işlenir ve daha sonra kullanılmak üzere örgütlü bir yapıda depolanır. Üç ana bellek deposu vardır: Duyusal bellek (duyusal kayıt) Kısa süreli bellek (çalışan bellek) Uzun süreli bellek. Bilgi duyusal bellekten kısa süreli belleğe aktarıldıktan sonra artık duyusal belleğe geri dönemez. Oysa kısa süreli bellekle uzun süreli bellek arasında sürekli bir bilgi akışı vardır.

Duyusal Bellek Duyu organları sürekli olarak çevreden gelen bir uyarıcı bombardımanına maruz kalırlar. Bireyler sürekli olarak çevrelerinde görsel, işitsel koku, tat ve dokunma olarak karşılaştıkları uyarıcılardan etkilenirler ve onları alırlar. Duyu organları yoluyla alınan bu uyarıcılar bilişsel işleme sisteminin ilk öğesi olan duyusal belleğe ulaşır Duyusal bellek, çevreden alınan bilginin işleme sistemine girmeden önce kısa bir süre tutulduğu bilgi deposudur.

Kısa Süreli Bellek (Çalışan Bellek) Kısa süreli bellek duyusal kayıttan aktarılan sınırlı miktardaki bilgiyi kısa süreli depolama görevini üstlenmektedir. Kısa süreli bellekte bilinçli olarak bilginin farkına varılır ve bilgi anlamlı bir şekle dönüştürülür. Duyusal bellekte depolama süresi çok kısa olduğundan bilginin farkına varılmaz. Kısa süreli bellek kapasitesinin sınırlarını arttırmak için iki temel yol kullanılabilir: gruplandırarak birimleri genişletme ve işleme süresini kısaltma olarak iki temel yol kullanır.

Uzun Süreli Bellek Uzun süreli bellek, sürekli bellek deposu olarak kabul edilir. Bir bilginin öğrenilmiş kabul edilmesi için mutlaka uzun süreli bellekte depolanmış olması gerekir. Uzun süreli belleğe girmeyen bilgiler kısa sürede kaybolur. Örneğin, telefon rehberinden bir numaraya bakıldıktan sonra telefon tuşlarına basılarak arama sağlanır. Ancak, bu öğrenmenin gerçekleştiğini göstermez. Çünkü, daha sonraki bir zaman diliminde aynı numara aranmak istendiğinde numara hatırlanmaz, bilgi kaybolmuştur. Uzun süreli bellekteki depolamada da bir kodlama sistemi kullanılır.Bilgi ilişkili şemalar içerisinde depolanır.

UNUTMA Becerilerin Kazanılmasında ÖĞRENME >- UNUTMA >- HATIRLAMA » UNUTMA 20 dakika sonra %42 1 saat sonra %54 Anlamsız kelimelerin oluştuğu liste 9 saat sonra %62 2 gün sonra % 70 Öğrenme sürecinden hemen sonra unutma başlar. Biraz dinledikten sonra hatırlama, ve yine unutma meydana gelmektedir.

UNUTMANIN NEDENLERİ Unutmanın nedenlerinden bir kısmı, kişinin geçmişte belleğinde kalanlarda meydana gelen değişikliklerle ilgilidir. Önceden öğrenilenler, yeni öğrenilenleri, yeni kazanılanlar ise, geçmişte öğrenilenleri etkiler. Bu etkileşim, dört grupta incelenir: -İleri Etkili Pozitif Transfer -İleri Etkili Negatif (ileriye Doğru Ket Vurma) -Geriye Etkili Kolaylaştırma -Geriye Doğru Ket Vurma (Geriye Etkili Engelleme)

BELLEK EĞİTİMİ İÇİN; 1-Öğrenmeğe istekli olun. İstekli olmak, konuya olan dikkati arttırır. Dikkat edilen konular daha iyi öğrenilir ve daha geç unutulur. 2-Öğrendikleriniz ile diğer konular arasında bağlantı kurun. 3-Okuduklarınızı anlamaya özen gösterin, ezberlemeyin. 4-Ara vererek öğrenmeğe çalışın. 5-Öğrendiklerinizi, zihninizde düşünün, mümkünse anlatmağa çalışın. 6-Bilgilerin arasında ilişki ya da anlam bağı kurulabilecek nitelikte tekrarlar yapın. 7- Belli bir nesne ya da olayı, zihinde canlandırarak, hayalini kurarak, bir başka kavram ile ilişki kurun. Zihinde canlanan bir görüntü, öğrenmemizde çok etkilidir. 8- Bilgilerin, bellekte kalıcılığı için, konuları mekanda yerleştirin. 9- Çalışırken bilgilerin kalıcılığını arttıran yöntemleri kullanın. 10-Öğrendikten sonra dinlenin.

Niyet Dinlenme Uygun Yöntemlere Yer verme Çağrışım Anlama Mekana yerleştirme Zihinde canlandırma Öğrenme Zihinde yoğurma Tekrarlama Bellek Eğitimi