NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
İLETİŞİM.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Spor Psikolojisi Sporda İletişim.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ETKİLİ DİNLEME.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırmalar.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİNLEME.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI SATIŞ YÖNETİMİ 2. kİŞİsel satışta İLETİŞİM NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

Kişisel Satışta İletişim Günlük hayatımızda iletişim ne kadar önemli ise de satış faaliyetlerinde çok daha fazla önem taşımaktadır. Sonuç itibariyle satış faaliyetleri bir iletişim etkinliğidir. Satış elemanları iletişimin bir tarafı olarak alıcıları ikna etmeye çalışır. Kişisel satış çalışmalarında iletişimdeki başarısızlık, satış çabalarının başarısızlığı olarak karşımıza çıkmaktadır. Buna göre kişisel satışta, iletişimi olumsuz yönde etkileyen faktörler aşağıdaki gibidir: Dış görünüş Kullanılan dil Gecikme alışkanlığı

Kişisel Satışta İletişim Sorunları Alıcı kaynaklı iletişim sorunları Alıcının dinleme becerisinden yoksunluğu Önyargı Kasti itirazlar Satıcıya karşı kayıtsız olmak Satın alma niyetinde olmamak Sunum sırasında farklı şeylerle uğraşmak Satıcı kaynaklı iletişim sorunları Mesleki bilgi eksikliği Akıcı ve net konuşmamak Hazırlıksız olmak Sözsüz iletişimde yanlışlar Konu dışı konuşmalara dalmak Fazla tekrar yapmak

Kişisel Satışta İletişim İletişim; çift yönlü bir süreç olup, iletişimde başarı satıcının mesajı doğru aktarabilme ve alıcının da doğru anlayabilme yeteneğine bağlıdır. Satışta başarı alıcı ile satıcı arasında ortak bir frekansın (anlaşma zemini) oluşmasına bağlıdır.

Kişisel Satışta İletişim Tipik iletişim başarısızlık kaynakları; Algılama farklılıkları ve noksanları İletişim baskısı İlgisiz ve gereksiz bilgi Görüşmenin gelişigüzel yapılması Müşterinin gerektiği gibi dinlenmeyişi Satışçının fiziki görünümü Firmanın kötü ünü Satışçıya güvensizlik

Kişisel Satışta İletişim Sözlü İletişim Satışta Konuşma ve Soru Sorma Soru Türleri Dinleme ve Aktif Dinleme Etkin Dinleme İlkeleri Dinleme Şekilleri Sözsüz İletişim (Beden Dili) Sözsüz Temasın Unsurları Göz Teması Baş ve Yüz İfadeleri Kol ve Bacak Hareketleri Mesafe Oturum ve Yerleşme Planı

Kişisel Satışta İletişim Sözlü İletişim Satışta Konuşma ve Soru Sorma Dikkat edilmesi gerekenler; Konuşma için rahat ve uygun bir ortam hazırlanması İki tarafın da benzer terminoloji/jargon kullanması Samimiyet ve güven veren bir atmosfer oluşturulması Müşteriyi bıktırmayacak oranda tekrarlarda bulunmak Satmak, satış kelimeleri yerine sahip olmak, yardımcı olmak, çözüm sunmak kelimelerini tercih etmek Ürün özellikleri, amaca uygunluk, kullanım kolaylığı veya teslimat kolaylığına vurgu yapmak

Kişisel Satışta İletişim Sözlü İletişim Satışta Konuşma ve Soru Sorma Soru Türleri Soru Sorarken Dikkat Edilecek Hususlar Amaç, kontrolü ele almaktır Müşteri’nin ihtiyacına göre soru sorulması İtirazlarda, soruya soru ile karşılık vermek etkili olabilir İtirazın gereksiz ve yersiz olduğunu ortaya koyucu sorular sormak Ürünün fayda ve özelliklerini ortaya çıkaracak sorular sormak Olumlu tepki verileceği tahmin edilen sorular sormak Satışı kapatmaya yönelik sorular sormak

Kişisel Satışta İletişim Soru Türleri Onaylatıcı soru Benzer sorular Soru Sorarken akılda tutulması gereken hususlar; Satış sürecinde etkin bir iletişim, Soru sorduktan sonra, fazla düşünme fırsatı vermemek, Fikrinizin olmadığı konularda konuşmamak, cevaplayamayacağınız soruları önler.

Kişisel Satışta İletişim Sözlü İletişim Aktif Dinleme Dinlemede Önemli Konular Dikkat eksikliği, Sıkılma, Bakış açısı farklılığı, Kavrama ve algılama farklılığı.

Kişisel Satışta İletişim Sözlü İletişim Dinleme ve Aktif Dinleme Etkin Dinlemenin İlkeleri Gözün etkin kullanımı Anlamak amacıyla dinleme Dinliyor hissini vermek Dinleme engelleri Sözlü ve sözsüz iletişim İki yönlü konuşma Geri bildirim

Kişisel Satışta İletişim Sözlü İletişim Satışta Dinleme Şekilleri Görünüşte dinleme Seçici dinleme İtirazcı dinleme Fırsatçı dinleme Yüzeysel dinleme

Kişisel Satışta İletişim Sözsüz İletişim (Beden Dili) Sözsüz İletişim Unsurları Göz Teması Baş ve Yüz İfadeleri Kol ve Bacak Hareketleri Mesafe Oturum ve Yerleşme Planı

Kişisel Satışta İletişim Satış temsilcilerinde, iletişimi olumsuz etkileyen ve kaçınılması gereken bazı hatalı davranışlar gözlemlenmektedir. Bu hatalar aşağıdaki gibidir: 1.Bencillik 2.Rakibi kötülemek 3.Abartma 4.Üstünlük hissi (ben daha iyi bilirim, ben daha iyi yaparım vb.) 5.Gereksiz konuşmak

Kişisel Satışta İletişim Satış temsilcisinin müşteri ile başarılı bir iletişim sağlanması için, satış elemanları müşterilerini çok iyi dinlemelidir. Buna göre başarılı bir satış süreci için aktif ve doğru dinlemenin 10 kuralı; 1.Müşterinin sözünü kesmemek 2.Dinlerken müşteriye bakmak 3.Dinlerken kesinlikle başka şeylerle uğraşmamak 4.Müşteriye en önemli işinizin onu dinlemek olduğunu hissettirmek 5.Müşterinin nasıl anladığından çok, ne anladığına önem vermek 6.Konuşma boyunca müşteriyi anladığını belirten hareketler yapmak 7.Zaman zaman tekrarlar yapmak 8.Sadece duymak istediklerini duymamak 9.Konu yeterince anlaşılmadan yorum yapmamak 10.Müşteriye görüşleri ve verdiği bilgiler için teşekkür etmek