Ders 9 Stayman Konvansiyonu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TENİS KAREN TÖRK 3C SINIFI, NO:523.
Advertisements

2012
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
UEFA Hakem Gözlemciliği Felsefesi
Adım Adım Kurumsallaşma
TIBET KİŞİLİK TESTİ Çvr:
1. Aşama Dil Seçimi : Ekrana ilk gelen bölümden kurulum dilini seçiyoruz.
Filogenetik analizlerde kullanılan en yaygın metotlar
AÇININ TEK RENKLİ BİR ELLE İKİNCİ KONUŞMASI Tek renkli bir elden bahsederken, gösterilebilecek sadece bir rengi olan (prensip olarak 6 kâğıdı içeren) bir.
ÖĞRENCİ GİRİŞİ ÖĞRETMEN GİRİŞİ.
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
PUAN HESABI Puan hesabı, bir konuşma yapmaya hazırlanan her oyuncunun vazgeçilmez silahıdır. Pierre Albarran tarafından ortaya atılıp yaygınlaştırılmış.
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
AÇICININ İKİNCİ KONUŞMASI
İLK CEVAP Ortağınız 1 renk ile açmışsa ve sizin de en az 5 O puanınız veya 6 OD puanınız varsa, cevap vermeniz gerekir; daha azıyla prensip olarak pas.
ŞLEMLER VE MODERN KONVANSİYONLAR
1 VE 2 SANZATU AÇIŞLARINA CEVAPLAR
CLUSTERING USING REPRESENTATIVES Hazırlayan: Arzu ÇOLAK
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Yrd. Doç. Dr. MURAT TUNCER Yrd. Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
“Erasmus ve Kültürel Etkileşim” Ayşegül Şah BOZDOĞAN İstanbul Üniversitesi Almanca Mütercim Tercümanlık Dönemi Giden Öğrencisi.
ÇEMBERİN VE ÇEMBER PARÇASININ UZUNLUĞU
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
TEOG Türkçe Konuları.
Yazar: Hüseyin Başar TURHAN Konu: Başkent Üniversitesi Kayıt İşlemleri Metin: Dosya Adı:tanıtım.doc Metin: Dosya Adı:tanıtım.doc Ses: Dosya Adı: Ses: Dosya.
BAŞARININ ON ÜÇ KURALI: ÖĞRENCİLERE BİR MESAJ Düşüncelerimi, başarıya ilişkin “on üç kural” olarak berraklaştırmaya çalıştım. Bunların hiçbiri kesin değil:
7 - EŞLEŞTİRME TESTLERİ. 7 - EŞLEŞTİRME TESTLERİ.
MESLEKLER.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
WORDPRESS TE WEB TASARIM. Aşağıdaki linke gidin:
BİLGİSAYAR ve SAĞLIK.
İÇİNDEKİLER SY SAYFA 31 SAYFA 32 SAYFA 34 SAYFA 35 SAYFA 5 SAYFA 36
ÖMER VE EL. Bu Ömer Ve Ömer’in yanında gördüğünüz onun arkadaşı El. Şimdi şöyle düşünün el nasıl iyi bir arkadaş olabilir? Daha fazla düşünün….
Etwinning Plus öğretmenlerinin, eTwinning projenize dahil edilmesi
REHBERLİK SERVİSİ YAYINIDIR
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
 her sorunun bir doğru cevabı, bir çeldiricisi iki tanede kendi içinde doğru fakat kesinlikle cevap olamayan şıkkı vardır.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
Kapasite Planlama.
 Doğal her yapıdaki saç renginin çeşitli kimyasal maddeler ve yöntemlerle daha açık renge boyanmasıdır.
YAKUP KALAFATOĞLU ORTAOKULU SOSYAL BİLGİLER DERSİ 2.DÖNEM 1.PROJE GÖREVİ HAZIRLAYAN ÖĞRENCİLERİN; ADI:Cansu SOYADI:HAMZAÇEBİ ADI:Emine SOYADI:USTA YAKUP.
BRİÇ OYNAMAK İÇİN GEREKLİ MATERYALLER. Profesyonel Ortam.
Hata ayıklama ve uç değerler
Lineer Regresyon. Amaç: Bu konu sonunda Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin çeşitli bağımsız değişkenleri kullanarak bir nümerik değişkenin değerini.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Uşak İl Hakem Kurulu
BAŞARILI BİR ÖĞRETMEN NASIL OLUNUR? Katkılarıyla
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
DENETİM YAKLAŞIMININ BELİRLENMESİ
STANDART SAPMA.
Ders 12 Defansif Oyun.
Briç Oynamayı Öğrenmek
Deklarasyonun Amaçları
Ders 6 Deklaranın Oyunu.
Açış Deklareleri (Oyunu açmak)
Arttırma Sonrası Konuşmalar
Üste konuşmalar (Overcall)
Zayıf Açış Konuşmaları
Ders 11 Şilem Konuşmaları.
Ders 5 Açıcının Rebidleri.
Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
TEST.
Sunum transkripti:

Ders 9 Stayman Konvansiyonu

Ders 9 Stayman Konvansiyonu Stayman Konvansiyonu Temel kullanım Açılış deklaresinin bir sanzatu olduğu durumlarda cevapçı beş veya daha uzun kartlı majör rengini deklare edebilir. Bu durum ortaklığa 5-3 veya 6-2 majör fiti bulma imkanı verir. Fakat 4-4 majör fiti olduğu durumlarda ne olacak? Birincil hedefinizin, ne şekilde dağılmış olmasına bakmaksızın sekiz kartlı majör rengi bulmak olduğunu hatırlayın. Stayman konvansiyonunun ana gayesi sanzatu açışı sonrasında 4-4 majör fitini bulabilmektir. Temel kullanım Bir sanzatu açısı sonrasında iki trefl cevabı için minimum 8 HCP gerekir. Ayrıca cevapçının 4-3-3-3 dağılımı olmamalıdır — kozlama şansınızın olmadığı ellerle renk kontratı araştırmayın. İki trefl cevabı artifisyel konuşmadır, trefl rengi vaat etmez ve forsingtir. Cevapçı tipik olarak dört-kartlı majör renge sahiptir ve eğer açıcıda bu renkten dört kart varsa bunu bulmak istemektedir. 

Ders 9 Stayman Konvansiyonu Temel kullanım Eğer varsa açıcı dört-kartlı (veya beş-kartlı) majör rengini deklare etmelidir. Dört-kartlı majör rengi olmaması durumunda ise açıcı iki karo (artifisyel konuşma) deklare etmek zorundadır. Stayman sonrasında açıcının rebidleri aşağıda özetlenmiştir:  Açıcının elinde Rebid 4+ kartlı majör varsa 2 Veya 2 4+ kartlı majör yoksa 2 Eğer açıcı her iki majörde de dört-karta sahipse birini deklare etmelidir. Bu durumda farklı uygulamalar vardır fakat tavsiye edilen prosedür önce körün deklare edilmesi ve eğer cevapçı körü yükseltmezse bir sonraki turda pikin konuşulmasıdır. 

Ders 9 Stayman Konvansiyonu Cevapçının Rebidleri Stayman iki-trefl cevabı sonrasında uygun kontrat için rehberlik görevi cevapçınındır. Eğer açıcı bir majör renk göstermiş ve cevapçı bu renkte dört veya daha fazla karta sahipse; cevapçı 8-9 puan ile zona davet için rengi üç seviyesine, 10-14 puanı varsa dört seviyesine yükseltmelidir. Dummy (yer)  olarak dağılım puanlarınızı hesap etmeyi unutmayın.  Eğer majör-renk koz fiti bulunamadıysa, cevapçı 8-9 puan ile genellikle zona davet anlamında iki sanzatu rebid etmeli, 10-14 puan ile ise üç sanzatu konuşmalıdır.  Stayman sonrasında çok kullanılan rebidlerin özeti şu şekildedir;  Puan Majör Fit Bulundu mu? Rebid 8-9 Hayır 2 NT Evet 3 Veya 3 10-14 3 NT 4 Veya 4

Ders 9 Stayman Konvansiyonu Yukarıdakilerin yanı sıra cevapçı beş veya daha uzun kartlı rengini de rebid edebilir. 8-9 puan ile zona davet için majör rengini iki seviyesinde deklare edebilir. Veya 10 veya daha fazla puan ile herhangi bir rengi üç seviyesinde deklare edebilir ki bu forsingtir. Bu rebidler aşağıda özetlenmiştir: Puan Renk Uzunluğu Rebid 8-9 5+ 2 Veya 2 10+ 3 seviyesinde herhangi bir renk İki Sanzatu üzerine Stayman Stayman konvansiyonu, iki sanzatu (21-22 HCP) açışı sonrasında da benzer biçimde çalışır. Üç trefl cevabı dört-kartlı majör sorar. Bu minimum 4 HCP gerektirir ve oyun forsingidir.  Açıcının rebidleri aynı şekilde fakat bir seviye yüksektir — dört veya daha fazla kart ile üç kör veya üç pik deklare edin; veya dört-kartlı majörü inkar etmek için üç karo deklare edin.

Ders 9 Stayman Konvansiyonu İki Sanzatu üzerine Stayman Eğer koz fiti bulunduysa cevapçı genellikle açıcının rengini artıracak; majör-renk fitinin olmaması durumunda ise üç sanzatu deklare edecektir. Bu rebidler aşağıda özetlenmektedir: Puan Majör Fit Bulundu mu? Rebid 4-10 Hayır 3 NT Evet 4 veya 4 Minör Renk Cevapları Bir sanzatu açışına minör-renk cevapları konusu tartışmalıdır ve ben bu konuyu bilerek şu ana kadar erteledim. Geleneksel metotlar halen popülerdir fakat eksik ve etkisizdir. Ben, sizin bir sonraki aşamada unutmak zorunda kalacağınız bir şeyi devam ettirmeyi ret ediyorum. Böylece işin başında doğru yoldan gidebilirsiniz.  İlk olarak minör renklerin en iyi kontratı seçmekte düşük öncelikte olduğunu hatırlayın. Genellikle minör rengi çok dengesiz eller ile veya şilem (Ders 11 bakınız) için bir şans olduğunda göstermelisiniz. 

Ders 9 Stayman Konvansiyonu Minör Renk Cevapları 2-7 puan ile cevapçı direkt olarak üç trefl veya üç karoya sıçrayarak altılı veya daha uzun kartı gösterebilir. Bu sign-off konuşmadır ve zona ulaşılamayacağından açıcı pas geçmelidir.  10 üzerinde puan ile major renk ilgisi olmasa bile açıcı önce staymanı kullanıp daha sonra üç trefl veya üç karo deklare ederek minimum beş-kartlı rengini ifade edebilir. Bu oyun forsingidir. Bu kuralları özetlersek: Puan Uzunluk Nasıl Gösterilir 2-7 6+ 3 Veya 3 ‘ya sıçra 10+ 5+ 2 Ve sonra 3 veya 3

Ders 9 Test 9 Her bir elde dağıtanın siz olduğunuzu varsayarak açış deklarenizi ve yapacağınız rebidi yazın. Her bir durumda partnerinizin cevabı belirtilmiştir. 1. A K 2 9 7 5 K Q 4 A 10 8 2 Batı Doğu --------- 2 --------

Ders 9 Test 9 2. A Q 9 2 A 10 3 K Q 8 2 Q 3 Batı Doğu --------- 3

Ders 9 Test 9 3. K 2 A K 8 3 A K Q 2 Q 10 8 Batı Doğu --------- 3

Rebidlerinizi Yazınız. Ders 9 Test 9 4. J 9 7 2 A J A Q 8 K Q J 2 Batı Doğu --------- 2 -------- Rebidlerinizi Yazınız.

Ders 9 Test 9 5. A 2 K Q 10 2 9 8 5 4 9 8 2 Batı Doğu 1 NT ------------ 2 -----------

Ders 9 Test 9 6. A J 3 2 10 8 7 6 K 9 8 7 2 Batı Doğu 1 NT ------------ -----------

Ders 9 Test 9 7. K 2 J 8 7 4 A Q 9 8 7 4 8 Batı Doğu 1 NT ------------

Ders 9 Test 9 8. Q J 5 2 4 3 J 10 6 2 A 9 2 Batı Doğu 1 NT ----------- ------------

Ders 9 Test 9 9. A K 7 2 8 2 10 8 4 A Q 7 3 Batı Doğu 1 NT ----------- ------------

Ders 9 Test 9 10. J 9 8 6 5 A 9 2 K 3 2 6 5 Batı Doğu 1 NT ----------- ------------

Ders 9 Test 9 11. Q J 10 2 9 2 K 8 6 4 10 9 8 Batı Doğu 2 NT ----------- 3

Ders 9 Test 9 12. 9 8 7 6 A Q 9 7 6 10 8 4 2 Batı Doğu 2 NT ----------- 3

Bölüm Sonu