HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

İnsanlar toplu halde bir arada yaşamaktadırlar. Birlikte yaşamak zorunda olmanın çeşitli maddi ve manevi nedenleri bulunmaktadır. Toplumu oluşturan bireylerin.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
TÜRKİYE’DE İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNE BAKIŞ AÇISI
KONTENJANLAR Toplam Atama Sayısı Sınırları Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda belirlenir.
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
İL YAPI DENETİM KOMİSYONU GÖREVLERİ VE UYGULAMALARI
İMAR PLANLARININ İNCELENMESİ Hazırlayan: A. Yakut DEMİRBAŞ Şehir Plancısı 1.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
KESİN HESAP KANUN TASARISI
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
MERKEZ İ İ DARE (DEVLET İ DARES İ ) ÜÇÜNCÜ DERS. HEDEFLER Ülkemizde Cumhurba ş kanının seçimi, görev yetkileri ile sorumlulu ğ unun nasıl sa ğ lanaca.
ÖĞRENCİLERİN KILIK KIYAFET YÖNETMELİĞİ ELLİBAŞ ORTAOKULU.
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
DOÇ.DR.SAİM OCAK MARMARA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
Sendikaların Uluslararası
Öğr. Gör. Erkan ÇAKIR erkancakir.net
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tarım Hukuku 1.
Belediye Bütçesi Süreç , 5393 sayılı kanun temelinde
REHBERLİK YÖNET.-6.
VARDİYALI ÇALIŞMA VE GECE ÇALIŞMASI
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KURULLARI
HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM.
Öğr.gör.idil yıldırım arı
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
1982 Anayasası’nda Yerel Yönetimler (V. Hafta)
CEZA HUKUKUNUN GENEL ESASLARI İNSAN HAKLARI EVRENSEL BEYANAMESİ, AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ VE TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA ALIR.
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
YÜRÜTME.
Toplu Görüşmeye Çağrı ve Toplu Görüşme
KENT KONSEYLERİ VE PARLAMENTO
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Görev ve Sorumluluklar
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKU SONER HOCA HAFTA 1 KAMURAN REÇBER
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
Terör Suçları ve Türkiye
İDARİ DAVALARDA TEBLİGAT
ULUSLARARASI ANDLAŞMALAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
YÜKSEK MAHKEMELER.
Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUKUN KAYNAKLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUKUN KAYNAKLARI.
VIII. Başvuru Sonucunda Verilebilecek Kararlar
Müracaat ve Şikayetler
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
HUKUK BAŞLANGICI 4.
MERKEZİ VE MAHALLİ İDARELER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Sunum transkripti:

HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM

HUKUKUN KAYNAKLARI *YAZILI HUKUK *ÖRF VE ADET HUKUKU *MAHKEME İÇTİHATLARI *DOKTRİN

YAZILI OLARAK SAPTANMIŞ HER HUKUK KURALI, YAZILI HUKUK DEĞİLDİR YASAL HUKUKTUR YAZILI OLARAK SAPTANMIŞ HER HUKUK KURALI, YAZILI HUKUK DEĞİLDİR

NORMLAR HİYERARŞİSİ ANAYASA TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI ANDLAŞMALAR KANUN/OHAL DÖNEMİNDE CUMHURBAŞKANLIĞI KARARNAMESİ YÜRÜTMEYE İLİŞKİN CUMHURBAŞKANLIĞI KARARNAMESİ YÖNETMELİK

ANAYASA DEVLETİN TEMEL YAPISINI; KURULUŞUNU, İDARE ŞEKLİNİ, DEVLETİN ÇEŞİTLİ ORGANLARINI, İLİŞKİLERİNİ, BİREYLERİ TEMEL HAK VE ÖDEVLERİNİ DÜZENLER.

ANAYASA

YASA (KANUN) ANAYASANIN YETKİLİ KILDIĞI ORGAN TARAFINDAN ÇIKARILAN YAZILI BİR BİÇİMDE GENEL VESÜREKLİ VE SOYUT OLMA NİTELİĞİ TAŞIYAN HUKUK KURALLARIDIR.

MİLLETVEKİLERİNİN SUNDUĞU YASA PROJELERİNE YASA TEKLİFİ BAKANLAR KURULUNUN HAZIRLAYARAK MECLİSE SUNDUĞU KANUN PROJELERİNE İSE YASA TASARISI ADI VERİLİR

Kanun teklif etmeye milletvekilleri yetkilidir. YASA (KANUN) Kanun teklif etmeye milletvekilleri yetkilidir. Kanun tekliflerinin Türkiye Büyük Millet Meclisinde görüşülme usul ve esasları içtüzükle düzenlenir.

YASA (KANUN) Cumhurbaşkanı, Türkiye Büyük Millet Meclisince kabul edilen kanunları onbeş gün içinde yayımlar. Yayımlanmasını kısmen veya tamamen uygun bulmadığı kanunları, bir daha görüşülmek üzere, bu hususta gösterdiği gerekçe ile birlikte aynı süre içinde, Türkiye Büyük Millet Meclisine geri gönderir.

YASA (KANUN) Cumhurbaşkanınca kısmen uygun bulunmama durumunda, Türkiye Büyük Millet Meclisi sadece uygun bulunmayan maddeleri görüşebilir. Bütçe kanunları bu hükme tabi değildir.

YASA (KANUN) Türkiye Büyük Millet Meclisi, geri gönderilen kanunu üye tamsayısının salt çoğunluğuyla aynen kabul ederse, kanun Cumhurbaşkanınca yayımlanır; Meclis, geri gönderilen kanunda yeni bir değişiklik yaparsa, Cumhurbaşkanı değiştirilen kanunu tekrar Meclise geri gönderebilir. Anayasa değişikliklerine ilişkin hükümler saklıdır.

MİLLETLERARASI ANLAŞMALAR

CUMBURBAŞKANLIĞI KARARNAMESİ Cumhurbaşkanı, yürütme yetkisine ilişkin konularda Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıkarabilir.

CUMBURBAŞKANLIĞI KARARNAMESİ Anayasanın ikinci kısmının birinci ve ikinci bölümlerinde yer alan temel haklar, kişi hakları ve ödevleriyle dördüncü bölümde yer alan siyasi haklar ve ödevler Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle düzenlenemez. Anayasada münhasıran kanunla düzenlenmesi öngörülen konularda Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıkarılamaz.

Üst kademe kamu yöneticilerini atar, görevlerine son verir ve bunların atanmalarına ilişkin usul ve esasları Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle düzenler Bakanlıkların kurulması, kaldırılması, görevleri ve yetkileri, teşkilat yapısı ile merkez ve taşra teşkilatlarının kurulması Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle düzenlenir.

Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğinin teşkilatı ve görevleri Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle düzenlenir.

Olağanüstü hallerde Cumhurbaşkanı, olağanüstü halin gerekli kıldığı konularda, 104 üncü maddenin onyedinci fıkrasının ikinci cümlesinde belirtilen sınırlamalara tabi olmaksızın Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıkarabilir. Kanun hükmündeki bu kararnameler Resmî Gazetede yayımlanır, aynı gün Meclis onayına sunulur

Savaş ve mücbir sebeplerle Türkiye Büyük Millet Meclisinin toplanamaması hâli hariç olmak üzere; olağanüstü hal sırasında çıkarılan Cumhurbaşkanlığı kararnameleri üç ay içinde Türkiye Büyük Millet Meclisinde görüşülür ve karara bağlanır. Aksi halde olağanüstü hallerde çıkarılan Cumhurbaşkanlığı kararnamesi kendiliğinden yürürlükten kalkar.

Kamu tüzelkişiliği, ancak kanunla veya Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle kurulur

CUMBURBAŞKANLIĞI KARARNAMESİ Kanunda açıkça düzenlenen konularda Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıkarılamaz. Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile kanunlarda farklı hükümler bulunması halinde, kanun hükümleri uygulanır. Türkiye Büyük Millet Meclisinin aynı konuda kanun çıkarması durumunda, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi hükümsüz hale gelir.

Cumhurbaşkanı, kanunların uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabilir. Kararnameler ve yönetmelikler, yayımdan sonraki bir tarih belirlenmemişse, Resmî Gazetede yayımlandıkları gün yürürlüğe girer.

YÖNETMELİKLER Cumhurbaşkanı, bakanlıklar ve kamu tüzelkişileri, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabilirler

Cumhurbaşkanı, kanunların uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabilir.

ÖRF ADET HUKUKU İSE YAZILI OLMAYAN POZİTİF HUKUKTUR. ÖRF VE ADET HUKUKU ÖRF ADET, HUKUKİ AÇIDAN BAĞLAYICILIK KARAKTERİ BULUMAYAN DAVRANIŞ KURALLARINDANDIR. ÖRF ADET HUKUKU İSE YAZILI OLMAYAN POZİTİF HUKUKTUR.

http://www. ceyhantb. tobb. org. tr/LinkClick. aspx http://www.ceyhantb.tobb.org.tr/LinkClick.aspx?fileticket=PS8ZAfEyQ4Y%3d&tabid=6798

*DOKTRİN *MAHKEME İÇTİHATLARI