Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz
14 anabilim dalı Anabilim dallarına yıl içinde 8 staj grubu geliyor Toplam 216 öğrenci >>>265 Her staj grubunda ortalama 26 öğrenci >>>>33 Anabilim Dalları 19.9-07.10.2016 10.10- 28.10.2016 31.10-18.11.2016 21.11-9.12.2016 12.12-30.12.2016 2.1-20.1.2017 06.02-24.02.2017 27.02-17.03.2017 20.03-07.04.2017 10.04-28.04.2017 01.05-19.05.2017 22.05-09.06.2017 A.Tıp G.Cerrahisi G1-1 G2-1 G3-5 G4-5 G5-1 G6-1 G7-5 G8-5 KBB G1-3 G2-3 G3-1 G4-1 G5-3 G6-3 G7-1 G8-1 FTR G3-4 G4-4 G5-8 G6-8 G7-4 G8-4 G1-8 G2-8 Enf Hast G7-2 G8-2 G1-7 G2-7 G3-2 G4-2 G5-7 G6-7 Üroloji G7-7 G8-7 G1-6 G2-6 G3-7 G5-6 G6-6 Göğ Hast Anestezi NRŞ G7-3 G8-3 03.02.2 017 G3-3 G4-3 Göz G5-5 G6-5 23. 01- G1-5 G2-5 Dermatoloji G4-7 G5-2 G6-2 TATİLİ G1-2 G2-2 Ortopedi G4-6 G5-4 G6-4 YAR IYIL G7-6 G8-6 G1-4 G2-4 Nöroloji Psikiyatri G3-8 G4-8 G7-8 G8-8
Öğrenci sayıları/staj grubu sayısı Öğrenci sayısı Staj grup sayısı Her gruptaki öğrenci sayısı 2017 216 8 26 2018 263 8 ? 10? 33 2019 288 10 29 2020 335 12 28 2021 309
Son yıllarda teorik derslerin azaltılarak pratik sürelerinin arttırıldığı görülmekte, stajerlerin hasta takip süreçlerine daha fazla katılımı sağlanmaya çalışılıyor. Benzer şekilde ölçme ve değerlendirme süreçlerinde de sadece bilginin değil, beceri ve tutumun da değerlendirildiği, çok yönlü yöntemlerin kullanılması önerilmekte. Geçmiş yıllara göre çeşitlilik artmış durumda. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin farklılığı, stajın süresi ve öğretim elemanı sayısı gibi etkenlere bağlı olarak değişebilmekte
Ölçme ve değerlendirme Adli tıp – yazılı ve sözlü Anestezi – sözlü ve pratik Dermatoloji – yapılandırılmış pratik Enfeksiyon h- yazılı ve pratik FTR- yazılı ve sözlü-pratik Göğüs h - yazılı + sözlü+ pratik + ara değerlendirme Göğüs cerrahisi – yazılı ve sözlü, derse katılım Göz h- yazılı ve pratik KBB- yazılı ve sözlü Nöroloji- yazılı ve sözlü Beyin cer.- sözlü Ortopedi- yazılı+sözlü+pratik Psikiyatri – yazılı+sözlü+ pratik (dosya değ.) Üroloji – yazılı ve sözlü
Öğretim üyesi geri bildirimleri öğrenci sayı fazlalığı/staj sayısı Fiziki koşullar: derslikler, ders araçları, asansörler Öğrencilerin anamnez almada ve tıbbi terminoloji kullanmada yetersizlikleri- klinik öncesi dönemde devam zorunluluğu Öğretim üyesi sayısının yetersizliği, ders yükü
Teşekkürler..