İKTİSADA GİRİŞ I DERS 4 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arz ve Talep Barış Serkan Kopurlu.
Advertisements

Arz ve Talep Esnekliği ve Eğrileri
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Anahtar Terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
ARZ DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Bölüm 5 Kısım 2 Fiyat Teorisi.
Refah Ekonomisi.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM DIŞ TİCARET TEORİSİ VE EKONOMİK BÜYÜME ANALİZLERİ
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
©McGraw-Hill Education, 2014
Altıncı Bölüm EKONOMİK ORGANİZASYON
Fiyat ve Fiyatlandırma
Beşinci Bölüm EKONOMİK ORGANİZASYON
Arz Analizleri Azalan Verimler Yaklaşımı Arz Analizleri Azalan Verimler Yaklaşımı.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
TALEP (İstem).
Makro İktisat.
YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA
10.OLİGOPOL PİYASASI.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
MAKRO İKTİSAT II BÖLÜM 12 MAL VE PARA PİYASALARINDA DENGE:IS-LM MODELİ
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
MAKRO İKTİSAT II BÖLÜM 13-1 TOPLAM ARZ VE TOPLAM TALEP: MAKRO DENGE
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
TALEP, TALEP FONKSİYONU VE TALEP EĞRİSİ
ARZ, ARZ FONKSİYONU VE ARZ EĞRİSİ
KPSS.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
İŞLETMELERİN KURULUŞU
©McGraw-Hill Education, 2014
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
EKON 203 MİKROİKTİSAT BÖLÜM 4
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
IS-LM-BP MODELİ KPSS SORULARI.
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
8. TAM REKABET PİYASASI.
11.OLİGOPOL PİYASASI.
Temel Kavramlar Belgin Akçay.
Talep, Arz ve Piyasa Dengesi
Toplam Arz- Toplam Talep
Bölüm 6 Tüketici Tercihi Teorisi
Bölüm 1 İktisat ve İktisat Bilimi
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 9 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
İşsizlik.
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-2.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
BÖLÜM 5: PAZAR ÇEŞİTLERİ VE FİYAT OLUŞUMU
KPSS SORULARI KLASİK MAKRO İKTİSAT TEORİSİ
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
Planlanan Harcama Düzeyi: basit Keynesyen Model
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
İkinci Bölüm Fiyat Teorisine Giriş.
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 7 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 5 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
5 Esneklik BÖLÜM İÇERİĞİ Talebin Fiyat Esnekliği
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Akın Usupbeyli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA
Sunum transkripti:

İKTİSADA GİRİŞ I DERS 4 Y.Doç.Dr.Umut Öneş

BÖLÜM 3/ARZ, TALEP VE PİYASA DENGESİ TALEP: Satın alma gücü desteklenen isteğe denir. BİREYSEL TALEP FONKSİYONU: Bireyin-tüketicinin belirli bir dönemde satın almak istediği ve satın alma gücüne sahip olduğu mal miktarını etkileyen çok sayıda unsur vardır. Bunlar; malın fiyatı (price, P), parasal gelir (money income, M), ikame ve tamamlayıcı malların fiyatları ve beklentilerdir.

BİREYSEL TALEP EĞRİSİ:

PİYASA TALEP EĞRİSİ: Talep kavramı, hem tek bir tüketici hem tüm tüketiciler açısından ele alınabilir. Tüm tüketicilerin belirli bir dönemde satın almak istedikleri ve satın alma gücüne sahip oldukları mal miktarına, piyasa talebi; bir malın piyasa talebini o malın fiyatı ile ilişkilendiren eğriye de piyasa talep eğrisi denir.

Piyasa talep eğrisi, bireysel talep eğrilerinin yatay olarak toplanması suretiyle elde edilir.

Talep Edilen Miktarın ve Talebin Değişmesi: Talep eğrisi üzerindeki bir noktadan diğerine geçilmesine, talep edilen miktarın değişmesi denir. Talep eğrisinin tüm vücuduyla içeriye veya dışarıya kaymasına talebin değişmesi denir.

ARZ: BİREYSEL ARZ FONKSİYONU: Bir üreticinin belli bir dönemde üretmek-satmak istediği mal miktarını belirleyen çok sayıda unsur vardır. Bunlar; malın fiyatı, üretim faktörlerinin fiyatları, teknolojik gelişmeler, diğer malların fiyatları, vergiler, sübvansiyonlar ve beklentilerdir.

BİREYSEL ARZ EĞRİSİ:

PİYASA ARZ EĞRİSİ: Talep kavramı gibi arz kavramı da hem bireysel düzeyde hem piyasa düzeyinde ele alınabilir. İktisatçılar tüm firmaların belirli bir dönemde üretmek-satmak istedikleri mal miktarına, piyasa arzı; bir malın piyasa arzını o malın fiyatı ile ilişkilendiren eğriye de, piyasa arz eğrisi derler.

Piyasa Arz Eğrisinin Türetilişi:

Arz Edilen Miktarın ve Arzın Değişmesi: İktisatçılar arz eğrisi üzerindeki bir noktadan diğerine geçilmesini, arz edilen miktarın değişmesi olarak adlandırırlar. Arz eğrisinin tüm vücuduyla içeriye veya dışarıya kaymasına arzın değişmesi derler.

PİYASA DENGESİ Arz edilen miktarın talep edilen miktarı aşan kısmına arz fazlası, talep edilen miktarın arz edilen miktarı aşan kısmına ise talep fazlası denir. Bir maldan talep edilen miktarın arz edilen miktara eşit olduğu duruma piyasa fazlası denir.

PİYASA DENGESİNİN DEĞİŞMESİ TALEBİN DEĞİŞMESİ: Talep azaldığında talep eğrisi içe doğru kayar.

ARZIN DEĞİŞMESİ: Arz arttığında arz eğrisi dışa doğru kayar, azaldığında ise içe doğru kayar.