NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

MERHABA.
Algı, psikoloji ve bilişsel bilimlerde duyusal bilginin alınması, yorumlanması, seçilmesi ve düzenlenmesi anlamına gelir. Algı kelimesi (perception) Latince.
PSİKOLOJİYE GİRİŞ Duyumlar ve Algı
Algı, Benlik ve İletişim Human Communication [Bölüm 2]
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sinir Sistemi -.
Sağlıklı Büyüme
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Davranış Bilimleri Hafta I.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM. BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Çocukta Hastalık Algısı
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Hazırlayan: Nahit TEKİN.
E Ğİ T İ M PS İ KOLOJ İ S İ. GİRİŞ: EN KÜÇÜĞÜNDEN EN BÜYÜĞÜNE KADAR BÜTÜN İŞYERLERİ BELİRLİ BİR ÖRGÜTLENME İLE MEYDANA GELİP ÇALIŞMAKTADIR. BU ÖRGÜTLENMENİN.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Vücudumuzdaki her organın ayrı görevi vardır.
DUYU ORGANLARIMIZ Duyu organlarımızı bulmama yardımcı olur musunuz?
Duyu Organlarımız Sabiha Uzman.
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
MİS GİBİ KOKTU.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Duyum ve Algı Fiziksel Uyarandan Anlamlı Algılara Uzanan Bir Süreç.
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
STRUKTURCULAR Psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkışına eşlik eden ve doğa bilimlerinden esinlenen bir yaklaşımdır. 1879’da Alman psikolog WILHELM.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
ZÜLAL ŞENL İ K. BURUN Burun, koku alma duyusu organımızdır. Burnumuzla dışarıdan temiz hava alırız. Yeni pişen bir kekin, güzel bir çiçe ğ in, annemizin.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
İşletmelerde İletişim
Sağlıklı Büyüme.
ALGI Prof Dr Süheyla ÜNAL.
SHB-114 SOSYAL HİZMETTE EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK EŞİTLİK, ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL HİZMET DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
ALGILAMA İLETİŞİM.
ALGILAMA.
PSİKOLOJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DUYUM Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sinir Sistemi -. Sinir sistemi vücudun her köşesinde, her organında olup bitenleri başlatan, devam ettiren ve sonlandıran.
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Algı, Algılama, Algıyı Etkileyen Faktörler, Algılama Süreci Modeli, Sosyal Benlik Kuramı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ALGI Çevremizdeki enerji değişikliklerinin yani uyaranların sinir akımı haline dönüştürülerek beynimize ulaştırılmasına duyum denir. Bireylerin çevrelerini anlamlandırabilmek adına duyumsal izlenimleri düzenleme ve yorumlama süreçlerine algı denir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ALGI Modern psikolojisinin kurucusu Wundt, duyum ve algıyı iki ayrı olgu olarak ele almış, duyumu “yoğunlukla ve nitelikle belirlenen, parçalanamayan, bölünemeyen yaşantı birimi” olarak tanımlamıştır. Algının ise birkaç duyumun bir araya gelmesiyle oluştuğunu öne sürmüştür. Algı, çevreden alınan duyu uyarılarının zihinde anlamlı deneyime çevrilme sürecidir. Algı, Duyu organımıza yansıyan ışık , ses gibi uyaranlar ve bu uyaranlardan doğan deneyimdir. Duyum, duyular yoluyla edinilen basit deneyimlerdir. Duyum, yaşantımızın ham maddesidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ALGILAMA BİÇİMLERİ Algılama, uyarının duygusal yapısı, ortam veya zemin, daha önceki duyusal deneyimler, kişisel duygu, tutum, amaç ve dürtüler tarafından etkilenir. Algılama, sosyal ve psikolojik bir olgudur. Dış müdahalelerle kontrol edilebilir ve yönlendirilebilir. Algılama İnteraktif bir süreçtir. Algılama Biçimleri: Görme Algısı : Saate bakmak, Bir fotoğrafı taramak İşitme Algısı: Müzik dinlemek Dokunma Algısı Tat ve Koku Algıları: Çikolatalı pasta Uzay Algısı “yön” “yerleştirme” izafiyet noktaları Zaman Algısı: Sınav süreleri, gece – gündüz NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © SOSYAL ALGI Sosyal algı ile ilgili bir diğer konu yükleme (attribution) sürecidir. Yükleme süreci iki nedene bağlı ortaya çıkar: İçsel Faktörler : Bireye bağlı faktörlerdir. Dışsal Faktörler : Bireyin kontrolü dışında olan faktörlerdir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Kitaplar: Prof.Dr. Erol Eren (Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi) Prof.Dr. Canan Çetin (Temel İşletmeciliğe Giriş) Stephen Robbins, Çeviri Editörü: Prof.Dr. İnci Artan (Örgütsel Davranış) Prof.Dr. Salih Güney (Örgütsel Davranış) Tezler, araştırmalar: Serpil Durğun (Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans), Cem Dincerol (Tükenmişlik Sendromunun Mesleki Tükenmişlik Ve İş Tükenmişliği Açısından İncelenmesi: Öğretmenler Üzerinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi), Zeynep Hatipoğlu, Zeki Yüksekbilgili (Gaziantep University Journal of Social Sciences, Kuşaklara Göre Örgütsel Adalet Algısı) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©