NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ankara Ankara Güzel Ankara
Advertisements

Tarih bilimi araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak amacıyla,
İSLAM KÜLTÜR VE UYGARLIĞI
ORHAN GAZİ DÖNEMİ YAPILAN BAYINDIRLIK FAALİYETLERİ.
Abbasiler Dönemi.
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
Türkler ve Müslümanlık
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
Genel HatlarIyla Hİndİstandakİ Türk SanatI
ORTA ASYA VE AVRUPA’DA KURULAN DİĞER TÜRK DEVLET TOPLULUKLARI
DÜNYA GÜCÜ OSMANLI İLKÇAĞ UYGARLIKLARI 2. ÜNİTE: DÜNYA GÜCÜ OSMANLI
Emevi Tarihi Berat Köse.
Abbasi Tarihi Berat Köse.
Emevi Tarihi Berat Köse.
FatImi Tarihi Berat Köse.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
EMEVİLER DÖNEMİNDE MİMARİ.
Emeviler Döneminde Mimari Bagül Hudeyberdiyeva Büşra Kaim Elif Ünal
EMEVİLER DÖNEMİNDE SOSYAL TABAKALAR.
Tarihin En Büyük 10 Devleti
Eser İncelemesi Edirne Selimiye Camii
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
MODA TASARIMCILIĞI.
Türklerin Müslüman Oluşu
Ankara Ankara Güzel Ankara
MIMAR SINAN. , Mimar Sinan, 1489'da Kayseri'nin Ağırnas köyünde dünyaya geldi. 1511'de devşirme olarak İstanbul'a geldi ve Acemi Oğlanlar Ocağı'na girdi.
ŞEHİRLER VE TARİHİ ESERLER
Abbâsîler, Emevî hanedanından sonra başa gelerek İslam Devleti'nin yönetimini ve halifeliği beş asırdan daha uzun bir süre elinde tutan hanedan.Emevî.
İSLAM TARİHİ I.
ATATÜRK CUMHURİYETİMİZİN KURUCUSU ULU ÖNDER ATATÜRK’ÜN İSTİRAHATINI YAPTIĞI YER.
ABBÂSÎLERE BAĞLI DEVLETLER
Osmanlı’da Sanat ve Mimarlık Kültürü
EMEVİLER * İlk İslam hanedanı * 90 yıl * 7. ve 8. yüzyıllar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSLAM TARİHİ I.
ABBASİLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜLÜS EMEVİLERİ ( ).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
Katip Çelebi’nin Hayatı Şubat 1609'da İstanbul'da doğmuştur, 6 Ekim 1657'de İstanbul’da ölmüştür. Asıl adı Mustafa'dır. Doğu'da Hacı Halife, Batı'da.
EMEVİLER Hz. ALİ TARAFTARLARI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Türklerin İslamiyet’i kabul etmeleri, İslam tarihi ve dünya tarihi açısından neticeleri itibariyle çok önemlidir. Çünkü Türkler İslamiyet’i küçük bir.
İSLAM TARİHİ I.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSLAM TARİHİ I.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Sanat tarihi İslam sanatı I NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İslam sanatı İslam sanatının erken dönemi 622-661 arasında­ki Hz. Muhammed ve Dört Halife devrini kapsar. «7-10. yy’lar arasındaki Emevi ve Abbasi halifele­rinin siyasal egemenliği altında geçen süre, İslam sanatının Klasik Dönemi’dir. Emevi Dönemi İs­lam sanatı Emevi Halifeliği Dönemi sanatı ve En­ dülüs Emevileri sanatı olmak üzere başlıca iki grupta toplanarak incelenir. Emevilerin Endü­lüs’te ortaya koydukları sanat da Endülüs Emevi ve Endülüs Emevi Halifeleri Devleti sanatı olmak üzere iki ana başlıkta toplanabilir. Abbasi Döne­mi İslam sanatı da Abbasi Halifeliği Dönemi sa­natı ve Abbasi Halifeliğine bağlı ve bağımsızlık ilan etmiş diğer İslam Devletlerinin sanatları ol­mak üzere başlıca iki grupta toplanabilmektedir.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İslam sanatı İslam Mimarisi «Hz. Muhammed ve Dört Halife devrini kapsar. Bu devirde sanata getirilen en büyük yenilik ca­ mi mimarisidir. Hz. Muhammed’in Medine’deki evinde cemaatle birlikte namaz kılmasından İsla­ miyet’in ilk camisi sayılan Mescid-i Nebi (Mes- cid-i Nebevi), sonraki bütün camilerin gelişimin­ de örnek olmuştur. Dört Halife Dönemi yapıları arasında Basra ve Kûfe Camileri sayılabilir. Bun­ lardan Kûfe Camii’nin şeması çok sütunlu ya da payeli camileri ifade eden bir cami tipine, (Kûfe tipi) adını vermiştir.» Emevi ve Abbasi Dönemlerinde başta cami yapı­ları olmak üzere mimaride büyük atılım gerçek­ leşmiş, yeni şehirler kurulmuş, kale ve saraylar in­şa edilmiştir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İslam sanatı İslam Mimarisi «Kuzey Afrika’dan yaşayan yerli kavimlerden İs­lam dünyasına giren Murabıt, Muvahhid, Merini ve Nasrilerin kurdukları bu bölgeden Ispanya’ya kadar yayılan devletler Akdenizin batısında önemli eserler üretmişlerdir. Bunların içerisinde Murabıtların Tlemsen; Muvahhidlerin Tinmel, Kutubiye, Rabat Camileri ile İşbiliye Cami­i ve bu caminin Giralda adlı minaresi, Merinilerin Tlemsen Mansura Camii, Nasrilerin Ispanya’da ortaya koydukları Elhambra Sarayı mimari sana­tının özgün örnekleridir.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İslam sanatı El-Hamra Sarayı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Grabar, O. (1998). İslâm Sanatının Oluşumu, (çev.Nuran Yavuz), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Canan Parla (edit.), Sanat Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 2962, 2013 Özkeçeci, 1. (2006). Doğu Işığı, VII.-XnI. Yüzyıllarda İslâm Sanatı, İstanbul: İlhan Özkeçeci Yayınları. Yetkin, S. K. (1965). İslâm Mimarisi, Ankara: Ankara Üniversitesi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©