Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENİM TÜRLERİ.
Advertisements

Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
ÖĞRENME KURAMLARI.
pazarlar, tüketici davranışları ve tüketici pazarı
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TÜKETİCİ DAVRANIŞI.
REKLAMCILIK Hafta 4.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Doç. Dr. Atilla Cavkaytar
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
BİLİŞSEL AĞIRLIKLI DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM EDWARD C. TOLMAN ( )
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
MOTİVASYON.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
TÜKETİCİ PAZARI ve TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞI
I.BÖLÜM Davranışçı Öğrenme Kuramı II. BÖLÜM A-Klasik Koşullanma
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
II.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ
Edward Lee Thorndike ( )
VI.BÖLÜM ÖĞRENME.
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İNTERNET VE İNTERNET ÜZERİNDEN PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN BAŞLAMASININ TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ BTEP 301 – KONU 6.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI PSİKOLOJİK ETKİLER.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
Ψ ÖĞRENME.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
ÖĞRENME KURAMLARI KLASİK KOŞULLAMA.
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Pazarlama İletişimi.
TUTUM VE DAVRANIŞLAR Şifa Üniversitesi
VI.BÖLÜM ÖĞRENME TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Prof.Dr. Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU
ISL 202 Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Tüketici Karar verme Süreci
VII.BÖLÜM TUTUMLAR TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Tüketici Kararları.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ÖĞRENME.
Davranış Bilimleri Dersi 1. Hafta
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME ÖĞRENME VE NİTELİĞİ ÖĞRENME ÇEŞİTLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
ÖĞRENME.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
Sunum transkripti:

Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli Belirleyici a. Kalite b. Fiyat c. Özgünlük d. Servis e. Ulaşılabilirlik Sosyal a. Aile b. Referans Grupları c. Sosyal Sınıf Sembolik Tutum Niyet Marka Bağlılık Dikkat Uyarıcı Belirsizliği Güdüler Algısal Koşullanma Marka Bağlılık Güven Seçim Kriterleri Satın Alma Tatmin Açık Araştırma Uyarıcı Gösterimi Girdiler Algısal Yapılar Öğrenme Yapıları Çıktılar

Tüketici Davranışı Modelleri-5 Engel, Kollat ve Blackwell Modeli Eğilimler Araştırma İlgi Sorunun Belirlenmesi Seçeneklerin Değerlendirilmesi Seçim Değerlendirme Ölçütleri Güdüler Kültürel Norm ve Değerler Normatif Uyum Referans Grupları ve Aile Varolan Koşullar Uyumsuzluk Sonuçlar BİLGİ GİRİŞİ BİLGİ İŞLENMESİ KARAR GELİŞME AŞAMALARI ÜRÜN-MARKA DEĞERLENDİRMELERİ GENEL GÜDÜLENME ETKİLERİ DIŞ ETKENLER Uyarıcılar - Kitle İletişim Araçları - Kişiler arası veya Kişisel - Pazarlama Ağırlıklı Uyaranlar Açıkkalma Alımlama E T K İ N B L Bilgi ve Deneyim İnançlar Tutumlar Beklenmeyen Durumlar Doyum Kişisel Yaşam Biçimi

Tüketicilerde Öğrenme Pazarlamacılar tüketicilere Nereden ürün/hizmet alacaklarını Nasıl Kullanılacağını Nasıl Koruyacaklarını Kullanım sonrası ne yapacaklarını öğretmek zorundadırlar İnsanı diğer canlılardan ayıran temel niteliklerden birisi ve ön önemlisi öğrenme yeteneğidir. Yaşam ile ilgili bir çok şey öğrenildiği gibi, tüketim ve tüketim davranışlarında öğrenilir. Hangi markaları seçeceğimize, aldığımız ürünlerin nasıl tüketileceğine, öğrenerek karar veririz.

Öğrenme ve Kuramları Öğrenme: Tüketici davranışları açısından; davranışlarda meydana gelen bir değişiklik Tekrarlar ya da yaşantılar sonucunda meydana gelen değişiklik Uzun süreli olması gerekir. Tüketici davranışları açısından; Ürünler ve markalar ile ilgili olarak algılamalarda, düşüncelerde ve eylemlerde meydana gelen değişiklik

Öğrenme Kuramları Davranışsal Öğrenme Bilişsel Öğrenme Tepkisel öğrenme Edimsel Öğrenme Bilişsel Öğrenme

Nötr ve Koşulsuz Uyarıcı Tepkisel Koşullanma Nötr Uyarıcı Zil Tepki Yok   Koşulsuz Uyarıcı Yiyecek Koşulsuz Tepki Salya Nötr ve Koşulsuz Uyarıcı Zil ve Yiyecek Koşulsuz Tepki Salya Koşullu Uyarıcı Zil Koşulsuz Tepki Salya Tekrar:Tepkisel Koşullanma yoluyla öğrenmede tekrar gerekir Genelleme: Benzer uyarıcılara da aynı tepkini verilmesi Ayrıt etme: Benzer uyarıcılar arasından birini seçme

Edimsel Koşullanma Bir davranışın sonuçlarına bağlı olarak değişikliğe uğraması Deneme-yanılma yoluyla öğrenme Deneme Uyarıcı Davranış Değişikliği

Bilişsel Öğrenme Kişi düşünce yeteneği elde ettiği bilgiler ve geçmiş deneyimleri ile, uyarıcılar olmadan da öğrenmeyi gerçekleştirir. Belirli bir sorunla ilgili olarak bilgilerini oluşturma süreci MODEL ALMA: başkalarının davranışlarından kaynaklanan sonuçları gözlemleyip, davranışlarda yapılan değişiklik. Başkasının davranışlarının izlenmesi ile bilgilenme Başkasını davranışını ile kendi durumunu özdeşleştirerek öğrenme (Taklit)