DOĞADAKİ GÜRLÜK ÖZELLİKLERİ VE RİTİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
BASKETBOL. BASKETBOL İÇİNDEKİLER TEMEL SORU ÜNİTE SORULARI İÇERİK SORULARI ÜNİTE ÖZETİ MÜFREDAT KAZANIMLARI 21.YY KAZANIMLARI TEŞEKKÜRLER.
SINIFTA KUSURLU DAVRANIŞLARIN D Ü ZELTİLMESİ Ö ncelikle sınıf i ç i kuralları belirleyiniz 1-Arkadaşlarına karşı nazik ol arkadaşlarını eşyalarına.
İyi İş Güvenliği Uygulamaları Araca Binerken
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
BEYNİNİZİN HANGİ TARAFI DAHA ÇOK GELİŞMİŞ?
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
BASKETBOL Hazırlayan Ayşegül YILDIZ.
Blokfülütte Tutuş, Üfleme (Dil Vurma)
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
YAŞASIN MÜZİK DERSİ BAŞLIYOOORRR !!
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
SES ve SESİN ÖZELLİKLERİ
BASKETBOL.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
=>SES BİLGİSİ
Hangi duygularımız var ve bu duyguları nasıl ifade ediyoruz? Drama yaparak her duyguyu yaşadık. Parmak izlerimiz farklımıdır? deneyi ile büyüteçle tanıştık..
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
SINIF : 1 DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : OKUL HEYECANIM KONU : İŞTE BEN
Günün konusu Sigara. Günün konusu Sigara 1 Ağızda sigara…
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI.
1. KUŞAK DÜZEN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MÜZİK ARAÇLARI PLANLAMA
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu YÜZME Selim Kuruoğlu,
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
SINIF : 1 DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : OKUL HEYECANIM
KONU : HATA YAPABİLİRİZ KAZANIM :
SINIF : 1 DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : OKUL HEYECANIM
KONU : YÜZÜMÜZ NE ANLATIYOR KAZANIM :
SINIF : 1 DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : OKUL HEYECANIM
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
KONU : GÜNLÜK BAKIMIMIZ KAZANIM :
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Basketbol Öğretimi Top tutma Paslaşma Top sürme Atış yapma Hazırlayan A.Kadir Keser Beden Eğitimi Öğretmeni.
HAZIRLAYANLAR:SİMAY,ELİF NAZ,ELİF ZEYNEP,YAĞMUR,YAĞMUR,ŞEVVAL.
ETİK VE GÜVENLİK İnternette ne kadar güvendesin? 1.
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
Başlık Düzeni Alt Başlık.
SAĞLIKLI BÜYÜYELİM Vücudumuz ve bölümleri Dişlerimiz ve bakımı
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
EZGİ DENEMELERİ YAPALIM
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
UZUN HECE –KISA HECE.
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Blokfülüt Blok fülütte Tutuş, Üfleme (Dil Vurma)
İSTİKLÂL MARŞI MIZ Öğrenme Alanı: A. DİNLEME-SÖYLEME-ÇALMA
Sunum transkripti:

DOĞADAKİ GÜRLÜK ÖZELLİKLERİ VE RİTİM Vücudunu ritim çalgısı gibi kullanır.

Diğer Derslerle İlişkilendirme: Hayat Bilgisi dersi, “Okul Heyecanım” teması; Vücudun bölümlerini ta-nıyarak kendisinin ve arkadaşının vücudunun değerli olduğunu kabul eder. İlgili Kazanım: A.4. Öğrendiği müziklere yarattığı basit ritim çalgılarıyla eşlik eder İlgili Kazanım: B.1. Doğada duyduğu sesleri, gürlük özelliklerine göre farklı ses kaynakları kullanarak canlandırır. Uyarı: Bu kazanımda kullanılabilecek materyallerde ( kâğıt, kaşık, pet şişe vb.) “kuvvetli- hafif ses” gürlük özelliği üzerinde durulmalıdır.

İlgili Kazanım: C.1. Dinlediği öyküdeki olayları farklı materyaller kullanarak canlandırır. Uyarı: Öyküyü canlandırırken öğrencinin sesini ve çalgısını kullanabilmesini sağlayan etkinliklere yer verilmelidir.

A.2. VÜCUDUNU RİTİM ÇALGISI GİBİ KULLANIR. Birinci sınıfta kişinin en yakınındaki seslerin kay-nağının kendi bedeni olduğunu ve bu sesleri baş, el ve ayak sesleri ile elde ettiğini öğrenmiştik. Bedenin bir ritim çalgısı olarak kullanılması “beden perküsyonu” olarak adlandırılmaktadır. Ritim çalışmalarını bedenlerini kullanarak yapmaları, ritim duygularının gelişmesine yardımcı olur.

Her iki elinizle dizlerinize 4 kere vurunuz Her iki elinizle dizlerinize 4 kere vurunuz. Öğrenci­lerinizden aynı hareketi tekrar etmelerini isteyiniz. Sonra sırayla 4 kere elinizi çırparak, parmak şaklatarak ve hafifçe göğsünüze vurarak ritim tutun ve öğrencilerinizden bunu tekrarlamalarını isteyin. Örneğin; 2 kere el çırp, 2 kere parmak şıklat. 2 kere el çırp, 2 kere parmak şıklat, 2 kere göğsüne vur.

Öğrencilerinizi küçük gruplara ayırın Öğrencilerinizi küçük gruplara ayırın. İşaret etti­ğiniz gruptan hareketlerinizi tekrar etmelerini isteyin. Gösterdiğiniz hareketleri birlikte yapın. (Grupların yapacağı hareketler birbirinden farklı olursa çocukların sıkılmasını önlemiş olursunuz ve ayrıca sizin vereceğiniz örneğe odaklanmalarını da sağlayabilirsiniz.) Her gruptan ortak ritim hareketleri oluşturmaları­nı isteyin ve sınıfın uygun bir alanına çıkarak grupça oluşturdukları bu ritim hareketlerini sergilemelerini sağ­layın. Bir grubun yaptığı ritim hareketlerini sınıftaki diğer grupların da yapmasını isteyerek etkinliği pekiştirin.

Etkinlik Öğrencilerinizin motivasyonunu sağlamak için onlarla saatler hakkında konuşun ( nasıl ses çıkardıkları, nelerden yapıldıkları, saat çeşitleri vb.). Onlardan saat sesi taklidi yapmalarını isteyin. Ağızları ile yaptıkları taklidi bir de bedenlerini kullanarak yapmalarını söyleyin. Saat taklidi yaptırdıktan sonra «şimdi bozuk saat taklidi yapalım» gibi yönlendirme­ler yapın.

ESKİ SAAT (Öykü) Çok eski bir saat varmış. Bu saat hep tak, tak, tak, tak diye çalışırmış.Bir gün bu eski saat bozulmaya başlamış, ta-ka, ta-ka, ta-ka, ta-ka diye sesler çıkarmış.Bir de üstüne üstlük bir yay fırlamaz mı içinden...Bu defa da ta-ka, ti- ki, ta-ka, ti- ki diye duyulmuş sesler derinden.

Öykünün Ritmik Düzeni

A.4. ÖĞRENDİĞİ MÜZİKLERE YARATTIĞI BASİT RİTİM ÇALGILARIYLA EŞLİK EDER.

Farklı ses denemeleri yapılmalıdır.

Şarkıdaki doğa olaylarını yaptığınız çalgılarla taklit edin