ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Öğretimde Planlama
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
YANSITICI DÜŞÜNME.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
UZAKTAN EĞİTİM.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
Mentör Öğretmenlik.
Karlıova YBO Rehberlik Servisi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Programlı Öğretim.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Planlanması
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Sunum transkripti:

ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ BÖLÜM 6 ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ

tarihsel gelişimi sunulmuştur. Amaçlarımız Bu bölümde, öğretmenlik mesleği tanımlanmış, meslekleşme koşulları açısıdan “öğretmenlik” irdelenmiş ve öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi sunulmuştur.

01 02 03 EĞİTİM, ÖĞRENİM HAKKI VE ÖDEVİ İsteklilik Yakınlık ve Mizah Güvenirlik

Yakınlık Duygusu Öğrencilerinizin kişisel başarıları, görünümleri ya da diğer kişisel yaşam boyutları hakkındaki yorumlarınızı sınıf dışında yapın. Sık sık gülümseyin. Olduğunuz gibi davranın. Kişiliğinizi, hoşlandıklarınız, hoşlanmadıklarınız ve hatta düşüncelerinizi belli edin. Öğrencilerinizle rahatsız edici olmayan bir fiziksel yakınlık kurun. Öğrencilerinize fiziksel olarak daha yakın olmak, güven ve açıklık duygusu geliştirmek için kullanılabilir. Öğrencilerinizin size yaklaşmaları ve açık sözlü olmalarını teşvik edin. Sınıf içi etkileşimlerin çoğunu akademik konularla sınırlandırın, fakat öğrencilerinizle akademik olmayan konuları ders dışında konuşabileceğiniz konusunda bilgi verin.

BAŞARIYA ADANMIŞLIK Yüksek beklentili öğretmenler,… öğrencilerini ders hedefleri hakkında açıkça bilgilendirir. geniş, düzenli, hızı iyi ayarlanmış açıklamalarda bulunur. içerik ve öğrenci ilgi ve ihtiyaçları arasında ilişkiyi iyi kurar. kabul edilebilir standartlar geliştirir ve bunları zaman içinde duruma uygun hale getirir. öğrenciye nerede, nasıl yardımda bulunması gerekeceğini planlar ve gerektiğinde sağlar. disiplin ve görevlendirmelerde tutarlıdır. öğretimde öğrenci girdilerinden yararlanır.

BAŞARIYA ADANMIŞLIK Düşük beklentili öğretmenler,… öğrencileri hedeflerinden haberdar etmez ya da hedefleri açık değildir. açıklamaları tam ve açık değildir. içerikle öğrenci ilgi ve ihtiyaçları arasında çok az ilişki kurar. çok yüksek, çok düşük veya çok katı standartlar oluşturur. yardımda bulunmaz. disiplin ve görevlendirmelerde tutarsızdır. öğrenci girdilerini önemsemez ya da teşvik etmez. akademik konularda daha az dikkatlidir. öğrenci performansını sık sık eleştirir.

1 2 3 4 CİDDİ VE SİSTEMLİ AMAÇLI UYARLANABİLEN/ ESNEK BİLGİLİ PROFESYONEL DAVRANIŞ 3 4 UYARLANABİLEN/ ESNEK BİLGİLİ

BAŞARIYA ADANMIŞLIK Esneklik ve Uyarlanabilirliği Geliştirmek Amaçlarınızı, hedeflerinizi ya da ne yapmak istediğinizi açıkça tanımlayın ve bunlar hakkında öğrencileri haberdar edin. Öğretimi planlarken, öğrencilerinizin ilgi, ihtiyaç ve özelliklerini dikkate alın. Öğretiminizi öğrenciler için ilgi çekici olacak ve amaçlanan öğrenme ürünlerine ulaştıracak şekilde planlayın.

BAŞARIYA ADANMIŞLIK Planlanmış öğretimi uygularken, öğretiminizin uygun olup olmadığını belirlemek için sürekli olarak öğrencilerinizin sözel ve sözel olmayan davranışlarını gözlemleyin (örneğin, şaşkın ya da korkulu bakışlar, sorulara cevap verememe ya da ödevleri tamamlayamama, anlaşılmadığını gösteren öğrenci soru ya da yorumları). Planlanan öğretimin uygun olmadığı gözlendiğinde, bunun nedenlerini belirlemeye çalışın ve alternatifler belirleyin. Gerektiğinde alternatif etkinlikleri uygulamaya geçirin ve aynı şekilde bunun etkililiğini gözlemleyin.