NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NVA KALİTE TEST ÖLÇ. HİZ. EĞT. VE BELG. SAN.TİC. LTD. ŞTİ. Hazırlayan= E. Burak SARAÇOĞLU.
Advertisements

COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
TARIM ALANI. Okulumuz serası Çukurova Kalkınma ajansı projesi kapsamında 2013 yılında yapılmıştır. Seralarımız toplam 1.5 dönüm olmak üzere iki seradan.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
CARGO HANDLİNG GENEL BİLGİLER
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
BANKALARIN TANIMI, FAALİYETLERİ, TÜRLERİ
Denizyolu İthalat Yüklemelerinde; Kullanılan Terimler ve Oluşan Bazı Masraflar YAĞIZ ÖZBİR / 2016 İZMİR.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
SAĞIM Sağım, süt ineği işletmelerinin en önemli, aşırı özen gerektiren ve aynı zamanda en zor işlerinden birisidir. Günde 25 kg süt veren bir ineğin el.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırma Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Lİman termİnal NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ İktisadi İdari Sosyal Bilimler Fakültesi i.i.s.b.f.nisantasi.edu.tr

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ Konteynerin Yüklemeden Önce Kontrolü ve Hazırlanması Literatürde parça mal taşımacılığında sanayileşme olarak adlandırılan bu büyük taşıma kaplarının görevlerini kısaca şu şekilde sıralamak olanaklıdır: 1.Büyük taşıma kapları olan konteyner, çeşitli boylarda ve çeşitli maddelerle ambalajlanan heterojen malların tek bir taşıma ve yükleme birimi haline getirilmesini sağlamıştır. 2.Dolayısıyla mallar için gerekli ambalaj azalmış; ambalaj masraflarında tasarruf sağlanmıştır. 3.Konteyner taşımacılığı yükleme ve boşaltmayı mekanize ve otomatize ederek rasyonelleştirmiştir. 4.İşgücü yoğun yükleme - boşaltma yöntemleri yerine sermaye yoğun yükleme-boşaltma yöntemlerinin kullanılmasına olanak vermiştir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ 5.Zamanımızda modern taşımacılık yöntemi olarak adlandırılan kapıdan -kapıya taşımacılık ancak bu büyük taşıma kaplan sayesinde mümkün olabilmiştir. 6.Konteynerin ambalaj aracı olma görevi (fonksiyonu): Bu fonksiyon herşeyden önce malların emniyetli ve düzenli bir şekilde yerleştirilmesini ve düşme, kayma ve mekanik hasarlara karşı, en iyi şekilde üst üste konmasını ifade eder. 7. Konteynerin çeşitli taşıma araçları arasında (intermodale) taşıma ünitesi olma özelliği: Konteynerler sadece belirli bir taşıma aracına uygun şekilde yapılmamalı, taşıma zincirinde yer alan araçlara uyacak boyutlarda ve nitelikte yapılmalıdır. Örneğin bu yoldaki çalışmaların bir ürünü İSO standart konteynerleri tren, kamyon ve gemilerde taşınmaya uygun olup intermodal özelliğe sahiptirler. 8. Konteynerin yükleme boşaltma aktarma ünitesi olma özelliği: Zincirleme taşımacılıkta yükleme boşaltma (aktarman) önemli bir paya sahiptir ve bu taşımacılığın amacı zamandan tasarruf sağlamaktır. 9.Konteynerin çok amaçlı kullanılabilme özelliği: Standart taşıma kaplarının çeşitli malların taşımasına uyması, onlardan iktisadi bir şekilde yararlanmayı mümkün kılmaktadır. 10. Taşıma kabının iktisadi bir araç olma özelliği: Konteynerlere oldukça yüksek miktarlarda yatırım yapılmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ Konteynerin Yükleme Kapasitesi (Tabanda) Standart veya üstü açık konteynerlerde taban üzerindeki yükün ağırlığı alt kirişler tarafından taşınmaktadır. Konteynerin tam yükleme kapasitesi kullanıldığında tümü alt kirişler üzerine gelecektir. Tabanda meydana gelebilecek en fazla ağırlık 20' konteyner için 4,5 ton/m 40' konteyner için 3 ton/m'dir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ Konteynerin Yüklemeden Önce Kontrolü ve Hazırlanması Yüklenecek eşyada meydana gelebilecek hasarları önlemek için konteynerin iç ve dış durumunun yüklemeden evvel kontrol edilmesi gerekir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ D1Ş Kontrol -Konteyner gövdesinde gözle görülebilen yırtık veya delikler olmamalıdır. -Konteyner kapıları iyi ve işler durumda olmalı, kilitler kontrol edilmelidir. -Üstü açık brandalı konteynerlerde, brandanın iyi ve uygun bir şekilde bağlanmasına özen gösterilmelidir. -Üstü açık konteynerlerin çatı destekleri ile düz platform konteynerlerinin dikmeleri tam noksansız olmalı ve uygun şekilde ayarlanmalıdır. -Yanlış anlaşılmaları önlemek için yüklenen yükle ilgili etiketler konteyner dışına yapıştırılmak, bir evvelki yükle ilgili etiketler çıkarılmalıdır. -Yük soğuk hava tertibatlı konteynerlere yüklenecek ise soğuk hava donanımı ile derece göstergesinin çalışır vaziyette olup olmadığı kontrol edilmelidir. Bu kontrol yüklemeden evvel yetkililer haricinde başka biri tarafından yapılmamalıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ İÇ Kontrol -Yüklemeden evvel konteyner içinde süpürge temizliği yapılmalı, bir evvelki yüklemeden kalan artık parça ve döküntüler temizlenmelidir. -Yağlı bez parçaları, lifler v.b. kalıntılar kolayca tutuşma özelliği gösterebilirler. -Çiviler ve buna benzer kesiciler yüke zarar verebilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ CFS (Container Freight Station) HİZMETLERİ CFS sahasına getirilen konteyner ve konteyner içindeki eşyaların en hızlı şekilde elleçlenmesinin amaçlandığı ve gümrük işlemleri bitirilmiş eşyanın da müşterisine teslim edildiği birimdir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ Konteyner Muayene ve Numune Alma Hizmeti: _ Konteynerin içindeki eşyaların, mükelleflerinin yazılı beyanlarına uygunluğunu tespit etmek için, gümrükçe konteynerin açılarak kontrol edilmesidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ Konteyner Tam Tespit Hizmeti: _ Eşya beyanının uygunluğunun tespiti açısından gümrükçe Konteynerin içerisindeki eşyaların konteynerdan boşaltılarak eşya tespitinin yapılması veya malların sayılmasına müteakiben tekrar konteynere yüklenmesi işlemidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ Konteyner İç Dolum İşlemi : _ Konteyner, müşterilerin talebi ve beyanı doğrultusunda CFS sahasında gümrük işlemlerine müteakiben içinin doldurulması ; palet, koli ,vs..türü kapların konteyner içerisine düzenli ve planlı bir şekilde istiflenmesi operasyonudur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ Konteyner İç Boşaltım İşlemi : _ Konteynerdeki eşyanın, gümrük ve liman prosedürlerinin tamamlanmasına müteakip müşteri veya temsilcileri(gümrük müşavirleri) nezaretinde içindeki eşyanın işçi veya forklift kullanılarak boşaltılması ve araca yüklenmesi operasyonudur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ Konteyner Tartım Hizmeti: _ Konteynerin istiften araca yüklenerek sözkonusu yüklerin beyanlarına uygunluğunun tespiti için yapılan tartım işlemidir. Konteynerin tartılması için Gümrük Müdürlüğü ve Gümrük Muhafaza Müdürlüğü, Konteynerin acentesi, konteyner içerisindeki yükün alıcısı veya nakliyeci firması tarafından ilgili hizmet talebi yapılabilinir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ Konteynerin Ambara Aktarılması Hizmeti: _ Parsiyel konteynerler için forwardır talebine istinaden Konteynerin istiften liman araçları ile ambar önüne aktarılması hizmetidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ CFS Operasyon   *Konteyner iç dolum hizmetleri *Kontrol, muayene, tespit amaçlı Hizmetler NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ CFS Operasyon   *Konteyner iç dolum hizmetleri *Kontrol, muayene, tespit amaçlı Hizmetler NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Konteyner TaşIMACILIĞI ve lİman hİzmetlerİ Bu bölüm Prof. Dr. Serap İNCAZ tarafından hazırlanmıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar 1.Alkan, G. B. ve S. İncaz, Türk Limanları, Sorunları ve Çözüm Önerileri, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, IV.Ulaşım-Trafik Kongre ve Sergisi, Ankara, 26-27 Eylül 2003. 2.Alpaslan Ateş, Şengül Karadeniz, Soner Esmer. Dünya Konteyner Taşımacılığı Pazarında Türkiye’nin Yeri. Denizcilik Fakültesi Dergisi 2/2 (2010) 83 Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi Cilt:2 Sayı:2 2010 3.Aydın, G., G. Alkan ve S. İncaz “Acentecilikte Dökümantasyonun Önemi”, Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Ulusal Sempozyumu, İstanbul, 17 Kasım 2007. 4. Deniz Ticaret Odasının Yayınları, 5. Dokuz Eylül Üniversitesi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Editörler: A.Güldem Cerit, Ali Deveci, Soner Esmer, Beta Yayınevi, 2013. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar 6. Erdönmez, E.S., İncaz, S., (2016). “2018 Yılına Kadar Ab Denizyolu Taşımacılığının Stratejik Hedefleri Ve Önerilerinin Türkiye'ye Yansıması”, JOEEP | Journal Of Emerging Economies And Policy, Vol.1 | December 2016, s. 111-125, Bu makale 26-27 Kasım 2016 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenmiş olan International Congress of Management, Economy and Policy adlı kongrede bildiri olarak sunulmuştur. 7. http://www.soneresmer.com/downloads/puplications/soner_esmer_doktora.pdf 8. https://documents.tips/download/link/boeluem-2-gemilerin-siniflandirilmasi 9.http://www.yildiz.edu.tr/~fcelik/dersler/dizayn/Ders%20Notlari/2.%20Gemilerin%20Siniflandiril masi.pdf NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar 10. http://kontrolmedya.com/deniz-tasimaciliginda-dokme-malzemenin-onemi/ 11. http://www.imo.org.tr/resimler/ekutuphane/pdf/16843_53_24.pdf 12. http://www.ulgener.com/files/upload/files/articles/turkish/21.Shipman.pdf 13. http://www.nasmaritime.com/documents/selcuk_nas_tez.pdf 14. https://polen.itu.edu.tr/bitstream/11527/10227/1/7477.pdf 15. http://tbbyayinlari.barobirlik.org.tr/TBBBooks/549.pdf 16. http://www.dtoizmir.org.tr/dosyalar/yayin/gemiacenteligi.pdf 17. http://www.7deniz.net/haber/38334/imodan-konteyner-gemileri-icin-agirlik-dogrulama- zorunlulugu.html 18. https://pxhere.com/tr/photo/1101058 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar 19. İncaz, S. ve G. B. Alkan, “Türk Deniz Taşımacılığının Bugünkü Durumu ve Önemi”, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, IV.Ulaşım-Trafik Kongre ve Sergisi, Ankara, 26-27 Eylül 2003. 20. İncaz, S. (2017). “Evaluation of Bulk Cargo According to Turkish Maritime Transportation”, Journal of Economics Bibliography,Volume 4, June 2017, Issue 2. 21. İncaz Güner, S., “Limanların Özelleştirilmesinin Ekonomik Boyutu, Türkiye Kıyıları 02, , Türkiye’nin Kıyı ve Deniz Alanları IV.Ulusal Konferansı, Kıyı Alanları Yönetimi Türkiye Milli Komitesi, ODTÜ, İzmir. 5-8 Kasım 2002. 22. İncaz, S., G. B. Alkan ve İ. A. Çakar, “Kruvaziyer Yolcu Taşımacılığı ve Sektörde Türkiye’nin Geleceği”, Türkiye’nin Kıyı ve Deniz Alanları IV.Ulusal Konferansı, Kıyı Alanları Yönetimi Türkiye Milli Komitesi, ODTÜ, , Adana, 2004. 23. İncaz, S., “Liman Ekonomisinde Talebin Fiyat Elastikiyetinin (Esnekliğinin) Değerlendirilmesi”, I.Ulusal Liman Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi, 1-2 Kasım 2013, İzmir. 24. İncaz, S., Konteyner Hat İşletmeciliğinde Hat Optimizasyonu, Konteyner Güzergah ve Maliyet Analizleri”, Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği Kitabı, Editör: Murat Erdal, Beta Yayınları, 2017. 25. İncaz, S., Erdal, M., “Liman Proje ve Yatırım Analizi”, Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği”, Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği Kitabı, Editör: Murat Erdal, Beta Yayınları, 2017. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar 26. Özgür, Tatarağasıgıl, Konteyner Taşımacılığı, / 1314970013, İstanbul Üniversitesi. Tez.Danışman Doç. Dr. Mustafa Aksu 7. Özyılmaz Metin, IMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Gemi Acenteliği Eğitimleri Konteyner Bilgi Notu TCDD İzmir Liman Operasyon Müdürü 2007 – İZMİR 28. Yavuz Keçeli, Taşımacılık Sistemleri, Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi.2013 29. Yüksel, Y., Çevik, E., Çelikoğlu, Y., 1998. Kıyı ve Liman Mühendisliği, TMMOB, Ankara. Bu bölüme ek kaynak https://www.sabah.com.tr/galeri/yasam/ilginc-deniz-kazalari/11 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Bu bölüme ek kaynaklar, ÇALIŞKAN Aylin , TEKÖmer Baybars 2 Liman Pazarlamasında Bir Kaldıraç Olarak Kuruluş Yerinin Önemi, III.ULUSAL LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ KONGRESİ, 15 - 17 Mayıs 2014 Trabzon, http://www.baskent.edu.tr/~bahar/sos204/5-1.ppt. http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/66753/33049/i%C5%9Fletme_bilimine_giri%C5 %9F_5._hafta.pdf http://www.abcsinfo.com/oceanfreight.htm NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©