BİREYSEL FARKLILIKLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Advertisements

STRES YÖNETİMİ.
Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Görsel / Uzaysal Zeka.
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
ÇOCUKLARDA FİZİKSEL AKTİVİTE VE FİZİKSEL UYGUNLUK
ÇOKLU ZEKA.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
KOORDİNASYON ve DENGE Ders : Özel Antrenman Yöntemleri
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Motor Gelişim.
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
BECERİ ÖĞRENİMİ BİREYSEL FARKLILIKLAR & MOTOR YETENEKLER
KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Reaksiyon Zamanı.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
KOORDİNASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Antrenman ile İlgili Tanımlar ve Kavramlar
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Zeka Gerilikleri.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Zeka Testleri.
Öğretim Tasarımı Analiz.
Kondisyon; Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir. Diğer bir deyişle; organizmanın ve kasların enerji oluşum sürecinin etkileşimi.
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
Kültürel Tarihsel Kuram
MOTİVASYON VE ÖĞRENME.
KOORDİNASYON (BECERİ)
ÖĞRENME.
Spor hareketleri dönemi
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
GELİŞİM.
BECERİ ÖĞRENİMİ.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Performansa etki eden faktörler
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

BİREYSEL FARKLILIKLAR

Bireyler kişilik özellikleri, öğrenmeleri, tercihleri, tutumları duyguları ve geçmiş deneyimleri açısından birbirlerinden farklıdırlar.

Bireysel farklıklar her bir görevin uygulanmasında kişiler arasındaki sabit, uzun süreli devam eden farklılıklardır. Örn: bir 100m. koşusunda bir seferlik diğerine olan üstünlük onun üstün olduğunu vermez.

Becerilerde bireysel farklılıklardan söz edebilmemiz için ön koşullar; Bir denemeden diğerine sabitlik Zaman içinde devamlılık Tek bir deneme değil bir çok deneme sonucu farklılık, bireysel farklılığı verir.

YETENEK Kalıtsal, oldukça sürekli ve sabit özelliklerdir ve bunlar değişik türdeki devinimsel ve bilişsel aktivitelerle becerileri desteklerler.

Yetenekler çoğunlukla genetik olarak düşünülür ve alıştırma ve deneyimlerle değiştirilemezler.

Yetenekler çeşitlidir ve motor sistem boyunca dağılmışlardır.

Şimdiye dek yaklaşık 20-30 bilişsel ve devinimsel yetenek belirlenmiş olup bunlar tüm bireylerde mevcuttur.

Bazı bilişsel ve motor yetenekler Çok üyeli koordinasyon Uzaysal yönlenme Parmak becerisi Görsel keskinlik Reaksiyon zamanı Hareket hızı El-kol uyumu

Fleishman’a göre bu yetenekler birçok motor görevde başarının temel taşlarıdır.

Yeteneği karakterize ederken 4 temel faktör, bir çok beceri öğreticisinin dikkatini çekmiştir. Bunlar: Koordinasyon Denge Kinestetik duyum Hareket hızı’dır.

KOORDİNASYON Birbirinden bağımsız vücut parçalarını denetleyebilme ve amaca ulaşmak için bu parçaları başarılı bir biçimde kontrol edebilme yetisidir.

DENGE Motor hareketlerde başarılı performans için gerekli olan vücut komposizyonunu koruyabilme yetisidir.

KİNESTETİK DUYUM Vücudumuzdan gelen duyu bilgisini toplamıdır. Motor performansa katkıda bulunur. Hissetme duyusu bireyin enerjisini bir başka noktaya aktarma şansını doğurur. Örn: relatif eklem pozisyonu ve hrk, kassal gerginlik

Tepki zamanı = reaksiyon zamanı+ hareket zamanı HAREKET HIZI Tepki zamanı = reaksiyon zamanı+ hareket zamanı olarak açıklanır.

ZEKA VE BİREYSEL FARKLILIKLAR

Zekanın bir çok türü vardır Zekanın bir çok türü vardır. Somut ve soyut olarak 2 genel kategoriye ayrılır.

Zekada bireysel farklılıklar Geri zekalı Orta grup Üstün zekalı diye 3 genel gruba ayrılır.

Grup farkları karşılaştırıldığında bunların; Yaş Çevre (ev çevresi) Kültürel çevre ile ilişkili olduğu saptanmıştır.

YAŞ Okul öncesi ve ergenlik arasındaki dönemde erkek çocukların zeka bölümünde yükselme olduğu görülmüştür. Ayrıca 30’lu yaşlardan sonra zekanın artmadığı görüşü vardır.

EV ÇEVRESİ İyi yaşam koşullarının olduğu koşullarda % 10-15 artış olabilmektedir

KÜLTÜREL ÇEVRE Üst düzeydeki okullar, zeka, oyun arkadaşları, zengin uyarımlar zekayı arttırır.

YETENEK BECERİ İLİŞKİSİ Bu kavramlar birbirlerinden ayrı kavramlardır. Ancak genelde iç içe kullanılmaktadırlar. Yetenek genelde genetik ve deneyimle değişmeyen, birlikte doğulan temel malzeme iken, beceri alıştırmalarla kolaylıkla değiştirilebilir ve sayısal olarak sonsuzdur.

YETENEK VE BECERİ ARASINDAKİ ÖNEMLİ DEĞİŞİKLİKLER YETENEK BECERİLER KALITSAL ÖZELLİKLER SABİT VE DEVAMLI TAHMİNEN 50 TANE BİRÇOK BECERİYİ GİZLER BECERİLER ALIŞTIRMALARLA GELİŞTİRİLİR. ALIŞTIRMALARLA DEĞİŞTİRİLİR. SAYISAL OLARAK SINIRSIZDIR. BİRÇOK YETENEĞE BAĞLIDIR.

SUPERABİLİTY Birçok yeteneğin bir arada olması, bireyin çoklu bir yeteneğe sahip olması için avantajlar sağlar ve buna superability denir.

Aşağıdaki şekil superability yetenek ve beceri gibi önemli kavramların birbirleriyle nasıl bir ilişki içinde olduklarını göstermektedir.

SUPERABİLİTY motorsal yetenekler Reaksiyon zamanı -güreşçi -amerikan fut. Sav. Oyn. Tepkiye yönelme -cimnastikçi -sprinter Hareket sürati -araba yarışçısı -dalgıç Parmak becerisi -baseballcu -tüfek atıcı El becerisi -basketbolcu -bowlingci Tepkinin bütünlemesi -okçu Fiziksel yeterlik

Performansta sınırlayıcı faktörler Yetenek İlgilenilen spor branşına uygun vücut kompozisyonunun olmaması Belirli görevleri yerine getirmede sınırlayıcı faktörler. Ör: renk körlüğü, denge zayıflığı Yeteneklerle ilgili spor branşında yeterince alıştırmanın yapılamaması