NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Advertisements

BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Trakya Üniversitesi Deney Hayvanları Ünitesi Laboratuvarda İşletme Kavramı Prof.Dr. Hakan ERBAŞ.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
TUTUM VE ALGILAR.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitsel Rehberlik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KAVRAMSAL NETLİK ÇERÇEVESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ İşe Adanma, İşe Adanmanın Unsurları, Dinçlik, Adanmışlık, İşe Adanmışlık ve İşe Bağlılığın Farklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İŞE ADANMA Kahn, adanma kavramını tanımlarken ‘kişisel tutkunluk’ terimini kullanmış ve kişisel tutkunluğu kurum çalışanlarının kendilerini çalışma rollerine koşmaları’ olarak tanımlamıştır. Kahn’a göre insanlar çalışma hayatlarında, doğal olarak hem kendilerini meşgul etmeye hem de kendilerini ifade etmeye ihtiyaç duyarlar. Burada iki kavram üzerinde durulmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İŞE ADANMA Kendini meşgul etmek, bireyin rollerini yerine getirirken fiziksel, bilişsel ve duygusal enerji veya çaba sarf etmesidir. Kendini ifade etmek ise , bireyin gerçek kimliğini, yani özgünlüğünü, yaratıcılığını, düşüncelerini, inançlarını, değerlerini ve duygularını o rol içinde ortaya koymasıdır. Birey fikirleri ve çabalarıyla işte var olur. Gelişme ve öğrenme bağlamında da kendisi olarak var olur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İŞE ADANMA İşe Adanmanın Unsurları Dinçlik Adanmışlık Yoğunlaşma NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İŞE ADANMA İşe bağlılık, ihtiyaçların karşılanıp karşılanmadığına dair zihinsel bir muhakemeye dayanır ve sadece işin bireyin hayatındaki psikolojik önemine odaklanır. İşine bağlı olan kişi, öncelikle ihtiyaçlarını, yapmakta olduğu iş ile karşıladığına, kimliğini yani varlığını yaptığı işte bulduğuna göre, işini kaybettiğinde kimlik kaybına uğrayabilecek ve depresyona girebilecektir. Zaten, bulgulara göre işinde kimliğini bulsa dahi depresif olabiliyor. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Kitaplar: Prof.Dr. Erol Eren (Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi) Prof.Dr. Canan Çetin (Temel İşletmeciliğe Giriş) Stephen Robbins, Çeviri Editörü: Prof.Dr. İnci Artan (Örgütsel Davranış) Prof.Dr. Salih Güney (Örgütsel Davranış) Tezler, araştırmalar: Serpil Durğun (Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans), Cem Dincerol (Tükenmişlik Sendromunun Mesleki Tükenmişlik Ve İş Tükenmişliği Açısından İncelenmesi: Öğretmenler Üzerinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi), Zeynep Hatipoğlu, Zeki Yüksekbilgili (Gaziantep University Journal of Social Sciences, Kuşaklara Göre Örgütsel Adalet Algısı) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©