OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Advertisements

OTİZM (AUTISM).
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞR.GÖR.MURAT VURAL ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
MERHABA.
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ.
Dil ve İletişim Becerilerinin Kazandırılması
ÖZBAKIM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERE KAVRAM ÖĞRETİMİ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SABİT BEKLEME SÜRELİ ÖĞRETİM
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Öğretim Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
-İLETİŞİM- SUNUSU.
MİKRO ÖĞRETİM.
Dil Öğretimi Yöntem ve Teknikleri
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
Sosyal Beceri Eğitimi.
Öğretim Görevlisi Özge ELİÇİN Uludağ Üniversitesi Üniversitesi
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
İPUCU TÜRLERİ VE KULLANIMI
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
BÖLÜM 3 NEREDEN BAŞLADIK ve NEREYE GİDİYORUZ: GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ, GELECEK.
Bazıları ise, bu ikisinin sentezini tercih etmektedirler.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Öğretimi Görsel Destekler
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Gündem  Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (EİÖ)  EİÖ’de karşılaşılan olası öğrenci tepkileri  EİÖ ile öğretilebilen davranışlar  EİÖ’nün basamakları 6/2/2016.
Basamaklandırılmış Yöntem
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ 12. HAFTA: İPUCUNUN GİDEREK ARTTRILMASIYLA ÖĞRETİM.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Öğretim Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR Hazırlayanlar Özlem DÜLGER Şule BORDANACI.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Ders 4 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
İletişim insan etkileşiminin temelinde yer alan, deneyimlerin, duygu ve düşüncelerin, ihtiyaçların başka insanlarla paylaşılması süreci olarak tanımlanabilir.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİ Dil ve İletişim Becerilerinin Kazandırılması... "Dil ve İletişim Becerilerinin Kazandırılması"— 11 Dil ve İletişim Becerilerinin.
İletişim becerileri.
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Ortak Dikkat Becerilerinin Özellikleri ve Öğretimi
KOMUT YÖNTEMİ.
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Eşleme becerilerinin özellikleri ve önemi
İKNA SÜRECİ.
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER

Ayrık Denemelerle Öğretim Temel Tepki Öğretimi PECS Etkinlik Çizelgeleri

Ayrık Denemelerle Öğretim Davranışın öncülü, davranış ve davranışın sonucundan oluşan denemelerin ardı ardına gerçekleştirilmesiyle yürütülen UDA’ne dayalı geleneksel yöntemlerden birisidir. Alıcı dil becerilerinin (adı söylenen nesneyi gösterme) ya da ifade edici dil becerilerinin (gösterilen nesnenin adını söyleme) öğretimi için kullanılır.

Öncelikle göz kontağı kurma ve dikkati yöneltme gibi iletişime hazırlık becerilerinin, Daha sonra, eşleme ve taklit gibi daha üst düzey becerilerin, En son aşamada ise, kendiliğinden dil kullanımı becerileri öğretilir.

Öncül: Yönerge sunulur. Öğretmen bardağı tutarak “Bardak de.” der. Davranış: Çocuğun tepkisi beklenir. Öğrenci doğru ya da yanlış tepkide bulunur. Öğrenci tepkide bulunmaz. Sonuç: Öğrencinin tepkisine uygun tepki verilir. Hata düzeltmesi ya da yönergeyi tekrarlama. Sosyal pekiştireç (yeterli olmazsa yiyecek/nesnel) verilir. Denemeler Arası Süre: 2. denemeye geçmeden önce 4-5 saniye beklenir. Öğrencinin pekiştireci tüketmesine izin verilir.

Kolay uygulanır. Bazı davranışların edinimini hızlandırır. Dilin işlevsel kullanımını öğretemez. Dil-konuşma becerilerinin gerçek ortamlara genellenmesi düşüktür. Yapay bir dil uygulama biçimi olması eleştirilir.

Temel Tepki Öğretimi Temel tepki öğretiminde, pek çok gelişimin gerçekleşmesinde kritik rol oynayabilecek temel beceriler belirlenir ve bu beceriler öğretilerek, doğrudan öğretilmeyen başka davranışlarda gelişme sağlanması hedeflenir. Otistik özellikler gösteren çocuklarda, başkalarından gelen iletişim girişimlerine tepkisiz kalma, iletilen mesajla uyuşmayan jest ve mimikler kullanma, karşılıklı konuşmada konu değişimlerini fark etmeme gibi iletişim becerisi yetersizliklerine rastlanmaktadır. Temel becerilerin öğretimiyle bu sorunlar ortadan kalkmaktadır.

Koegel ve arkadaşları tarafından belirlenen iki temel beceri; Güdülenme ve Çoklu uyaran özelliklerine dikkat yöneltmedir. Bu iki temel beceri ile ilgili davranışlar; İletişim girişiminde bulunma Etkinlik seçme Pekiştireç seçme Kendini yönetme Bu davranışların kazandırılmasıyla öğrencilerin yüzlerce deneme olmadan uygun davranış ve iletişim becerilerinin artacağı düşünülmektedir.

Koegel ve arkadaşları tarafından belirlenen iki temel beceri; Güdülenme ve Çoklu uyaran özelliklerine dikkat yöneltmedir. Bu iki temel beceri ile ilgili davranışlar; İletişim girişiminde bulunma Etkinlik seçme Pekiştireç seçme Kendini yönetme Bu davranışların kazandırılmasıyla öğrencilerin yüzlerce deneme olmadan uygun davranış ve iletişim becerilerinin artacağı düşünülmektedir.