Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ASSURE Modeli.
Öğretimin Uyarlanması
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Entegre Müfredat Modeli
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Alternatif Değerlendirme Yöntemleri AHMET DALKIRAN
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
Test ve ölçeklerde yer alan maddelerin kuramsal boyutla ilişkisi
Nitel Araştırma Süreci
KİŞİSEL REHBERLİK.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özelliklere İlişkin Sınıflamalar
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Program geliştirme.
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Enerji ve Hareket Belkıs Garip.
Sunum transkripti:

Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

Üst düzey zihinsel özelliklerin ölçülmesi Üst düzey zihinsel özelliklerin ölçülmesi süreci tartışıldığı üzere klasik ölçme yaklaşımlarından farklı yaklaşımlarla yapılmaktadır. *Performansa dayalı durum belirleme (performance based assessment) *Gerçek yaşama dayalı durum belirleme (authentic assessment) *Portfolyoya dayalı durum belirleme (portfolio assessment)

Performansa dayalı durum belirleme (performance based assessment) Performansa dayalı durum belirleme, öğretmenin öğrencilerini belli bir alandaki bilgi ve becerilerinin sergiledikleri, bir ürün oluşturdukları, bir yanıt yapılandırdıkları ya da sunuş yaptıkları durumlarda gözlemleyerek, onların başarıları hakkında karara vermelerine katkı sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde odak noktası öğrencilerin sahip oldukları bilgi ve becerilerini kullanarak bir ürün oluşturmaları ya da bir görevi yerine getirmeleri üzerindedir.

Performans görevi Performans görevleri öğrencilere gerçek yaşamda karşılaşabilecekleri problem durumlarını sunan ve öğrencilerin üst düzey zihinsel becerilerinin geliştirilmesini ve ölçülmesini amaçlayan etkinliklerdir. İki tür performans görevi vardır (Linn ve Gronlund, 1995; McMillan, 2007): Genişletilmiş yanıtlı performans görevleri Sınırlandırılmıs performans görevleri

Genişletilmiş Yanıtlı Performans Görevleri: Bu görevler bilginin toplanması, düzenlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanması süreçlerini içeren ve uzun sürede tamamlanan çalışmalardır. Sınırlandırılmış Performans Görevleri: Bu tür görevler sınıf içerisinde kısa sürede tamamlanabilen, öğrencinin fazla veri toplamasını gerektirmeyen görevlerdir. Genellikle belirli bir kazanıma özeldir.

Performans görevinin bölümleri Bir performans görevi dört temel bölümden oluşmaktadır (Doğan, 2006; Kutlu, Karakaya ve Doğan, 2008): Tanımlama Görev Yönerge Puanlama yöntemi

Tanımlama Performans görevinin ilk kısmı olan tanımlama, ilgili görevin kimlik kartı olarak görülebilir. Performans görevinin hangi ders için hazırlandığı, hangi kazanımlara ilişkin olduğu gibi bilgilerle öğrenciye ilişkin bilgilere de yer verilebilir. Öğrenci, ulaşmayı hedeflediği kazanımlardan da bahsedebilir. Görev Görev bölümünde öğrenciye çözüm bulması gereken bir problem durumu ya da tamamlaması gereken bir görev sunulur.

Yönerge Yönerge kısmında, öğrencinin görevi yerine getirirken dikkat etmesi gereken noktalar belirtilmelidir. Puanlama Puanlamada ise öğrencinin ilgili görevi tamamladıktan sonra hangi ölçütlere göre değerlendireceği ile ilgili bilgiler yer almalıdır. Bunun yanında öz değerlendirme formları da verilebilir.

Kaynakça Linn, R. L. ve Gronlund, N. E. (1995). Measurement assessment in teaching (7. baskı). NJ: Prentice-Hall McMillan, J. H. (2007). Classroom assessment: Principles and practise for effective standards-based instruction (4. baskı). USA: Pearson