NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Advertisements

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTES İ M İ MARLIK BÖLÜMÜ M İ MARLI Ğ A G İ R İŞ Doç. Dr. R. Eser GÜLTEK İ N MİM -131 mimarlığa Giriş.
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ. İletişim nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme,
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Mekanda Strüktür Çalışmaları
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
DESEN.
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MUZAFFER SARISÖZEN GÜZEL SANATLAR LİSESİ
BENLİK VE KİMLİK.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÜŞÜNME.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAVRAM HARİTALARI.
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Buket TAŞKIN & Süleyman Sadi SEFEROĞLU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ DESEN VE ESTETİK BİR SANAT TERİMİ OLARAK ‘DESEN’ ESTETİK VE GÜZEL İLİŞKİSİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © DESEN DESEN NEDİR? Fransızca ’dessin’ kelimesinden dilimize desen olarak geçen sözcük, çizim, tasarı anlamına gelir. Desen denilince ne söylenmek istenildiği kesin olarak anlaşılmaktadır. Bir şeyin deseni denilince, genel olarak biçimi, eski deyimle, şekli, sınırı, bir bakıma da dış görünüşü anlaşılır. Bir tablonun deseninden söz edilirse siyah beyaz değerlerinden, ya da tablodaki elemanların renkle ilgisiz, sadece çizgisel yönünün ele alınmak istenildiği de bilinir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Desen Desen, resim sanatının ve tasarımın temelidir. Resim ve tasarım öğrenimi, desen çizmekle başlar. Renkler, ışık ve gölgeler, tasarımın genel yapısı, kompozisyon düzeni bu temel üstüne kuruludur. Çizgisel yapısı iyi tasarlanmamış, iyi kurulmamış bir tasarım (eser), temelsiz bir yapı, iskeletsiz bir beden gibidir. Desen sistemi bozuk olan bir figür (tablo) ne kadar güzel renklerle bezenirse bezensin, sağlam temellerden yoksundur. Çalışma: Çimen Bayburtlu NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Desen Zaten, plastik sanatlarda olduğu kadar, mimarlık ve tasarım alanlarında da her tasarım desenle başlamaktadır. Tablosunun şemasını kuran ressam, yapısının projesini tasarlayan mimar ve tasarımcı, hatta ortaya çıkarmak istediği heykelin genel karakterini düşünen heykeltıraş çalışmalarına çizgiyle başlar. Bu düşünce doğrultusunda, her sanat çabasının başlangıcı desen, çizgidir. Çalışma: Çimen Bayburtlu NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

DESEN NEDİR? TASARIMDA DESEN OLGUSUNUN ÖNEMİ Desen bilgisi tasarım sürecinin her aşamasında temel önemde bulunur. Eskiz aşamasında çizgi tonları ön-arka, yakın-uzak algısını; taramayla verilen ton değerleri de düzlemlerin birbiri ile ilişkisini ortaya koyarak zihindeki fikrin kağıda efektif aktarımını sağlar ve tasarım sürecinin ilerlemesi adına kilit rol oynar. Son ürün olarak tasarım sunumu adına çizgisel ve tonal değerler sayesinde formu ve tasarım elemanlarının ilişkisini etkili bir şekilde aktarmayı sağlayan desendir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Estetik GÜZEL NEDİR? ‘Güzel’ sözcüğü, genellikle beğendiğimiz bir şeyi ifade etmek için kullandığımız bir tanımlamadır. Günlük yaşantımızda karşı karşıya kaldığımız durumlardan doyum sağlayıp, mutlu olabildiğimiz zaman, bizde en azından haz duygusu yaratan her türlü tutum, davranış, ve nesneyi ‘güzel’ sözcüğü ile ifade ederiz. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © GÜZEL NEDİR? İnsan güzele olan eğilimini, her zaman güzel sözcüğü ile değil bazen de öznesini değiştirerek ‘beğendim’, ‘sevdim’, ‘hoşlandım’ gibi yargılarla da ifade eder. Güzelin en temel ve basit tanımı, hoşa giden şey olması ya da haz duygusu yaratan olmasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © GÜZEL NEDİR? Günlük yaşamımız içinde karşımıza çıkan, şu ya da bu yolla ilişki kurduğumuz her şeye bilinçli ya da bilinçsiz olarak bir tavır gösteririz. Bazen acılı bir olaydan tedirgin oluruz, bazen şaşırtıcı bir olay bizi etkiler, bazen de hoşumuza giden bir olgu karşısında beğenilerimizi ifade ederiz. Duygusal bir doyum olarak tanımlanabilen beğeni; güzeli ifade eden, güzeli tanımlayan bir yargıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © GÜZEL NEDİR? Güzel, insan yaşamının vazgeçilmez bir öğesidir. Her insan şu ya da bu ölçüde, şu ya da bu anlamda güzelin kurucusu ve alıcısıdır. Her birimiz güzel görünmeye, en azından çirkin görünmemeye özen gösteririz. Önemli olan haz duygumuzu doyuma ulaştıracak bir ’şey’ bir ‘güzel’ bulmaktır. Güzele ilgi duymayan insan yoktur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Ayşe Özel, (2014), Estetik ve Temel Kuramlar, Ankara: Ütopya Yayınevi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©