Inventors and Explorers

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“BE” fiilinin Şimdiki ve geçmiş zamandaki şekilleri
Advertisements

THE PRESENT PERFECT TENsE
Must, have to “has to”, can
Simple Past Tense Geçmiş Zaman
Yabancı Dil - II Bölüm - 1.
(OLMAK FİİLİNİN GEÇMİŞ ZAMANI)
UNIT FIFTEEN Health and Sports
Ayşe Müzeyyen Tozluoğlu İlköğretim Okulu
EXPRESSING PURPOSE, CAUSE AND RESULT AND GIVING REASON
SORU CÜMLESİ (?) (QUESTIONS)
THE PRESENT CONTINuOUS TENSE POSITIVE aND NEGATIVE SENTENCES
EXPRESSING EMPATHY AND SYMPATHY
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.
PRESENT CONTINUOUS PRESENT SIMPLE
PAST SIMPLE TENSE GEÇMİŞ ZAMAN.
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
5. Sınıf Unit 7 Party Time (Ünite 7 Parti Zamanı)
PRESENT CONTINUOUS © 2016 ingilizcebankasi.com.
© 2016 Future simple (will) © 2016 ingilizcebankasi.com.
©2016 be ©2016 ingilizcebankasi.com.
Can / could ©2016 ingilizcebankasi.com.
Suggestion kelimesi «öneri» anlamına gelir. Karşımızdaki kişiye herhangi bir durum karşısında bir şey yapmayı soru yoluyla ya da düz cümle olarak önermek.
Should / ought to ©2016 ingilizcebankasi.com.
THE PAST CONTINUOUS TENSE ÖĞRENCİLER MUHAMMED AYDIN 167 ENGİN ARPACI 410.
Near future (be going to)
Türkçe İngilizce Mistik Şiirler Turkish English Mystical Poems Müzikli slâyt Slideshow with music Hele Bir Düşün Think Above All Written By: Can Akın.
Practice your writing skills
Must ©2016 ingilizcebankasi.com.
First Conditional Sentences. LOOK AT THE EXAMPLES If the weather is fine, we’ll play tenis If I have enough money, I’ll buy the car If it rains, we’ll.
P RESENT C ONTINUOUS T ENSE ( Şimdiki zaman ). Konuşma anından önce başlayan, konuşma anında devam eden ve muhtemelen bir süre daha devam edecek olayları.
MIDDLE SCHOOL I-SEARCH Research Paper... Product.... Presentation...
İNGİLİZCE GRAMER SIMPLE PRESENT TENSE TO BE (OLMAK FİİLİNİN GENİŞ ZAMANI) GRAMER ANLATIMI ALIŞTIRMA.
(YAPABİLİRİM/YAPAMAM)
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
MY FAVORITE PHILOSOPHY (En Sevdiğim Felsefe).
1- I _____ A STUDENT. A. AM B. IS C. ARE D. A
German shepherd dog. These dogs are said to be intelligent before they say.
1- SIT DOWN A. OTUR B. KALK GİT.
Would you like a different color?
MY HOME Hello guys now tell you the house I'm living in.
Welcome to our competition.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
UNIT 5 TELEVISION PAGE 28 PAGE 29 PAGE 30 PAGE 31 PAGE 112 PAGE 123.
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.

PRESENT CONTINUOUS TENSE
PRESENT CONTİNUOUS TENSE
Present Continuous Tense
CONDITIONALS TYPE
introducing Elementary
5. Sınıf Unit 7 Party Time (Ünite 7 Parti Zamanı)
PRESENT CONTINUOUS TENSE
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
PRESENT CONTINUOUS. Present continuous (am/is/are + V-ing) I am (=’m) playing football today. He She It is (=’s) We You They are (=’re)
Mert and Doruk played football yesterday. Begüm was angry this morning because Cem made faces to her. What did Mert and Doruk play yesterday? Why was.
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
UNIT 8: CHORES Günlük Ev İşleri.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
Prepared by Erkan ERCOŞKUN
CONDITIONALS TYPE
HAVE TO - MUST.
İNGİLİZCE THE FUTURE TENSE ( BE GOING TO ). Be going to gelecek zamanda olan bazı olayları ifade etmek için kullandığımız bir yapıdır. İNGİLİZCE THE FUTURE.
CLASSROOM RULES 4-1 START
WHAT İS THİS? Select the shape next to the correct word.
Should / Shouldn’t Prepared by Salih Hoca.
English Language Teacher
12:10 06:20 NURİ ERBAK SECONDARY SCHOOL
Sunum transkripti:

Inventors and Explorers UNIT 8 Inventors and Explorers

COLLECT TOPLAMAK Collect the apples! (Elmaları topla!)

CONTİNENT KITA The largest continent is Asia (En büyük kıta As- ya’dır.)

COST MALİYET Cost too much. (Maliyet çok fazla.)

DEVELOP GELİŞTİRMEK You must develop yourself. (Kendini geliştirmelisin.)

DISCOVER KEŞFETMEK Discover the earth. (Dünyayı keşfet.)

FLAG BAYRAK This is a flag. (Bu bir bayrak.)

INTRODUCE TANITMAK Introduce the yourself. (Kendini tanıt.)

INVENT İCAT ETMEK Alexander Graham Bell invented the telephone. telefonu icat etmiştir.)

MOSQUE CAMİ Selimiye mosque is very nice. (Selimiye camii çok güzeldir.)

PORTABLE TAŞINABİLİR It is portable. (O taşınabilir.)

SAMPLE ÖRNEK This is a sample. (Bu bir örnek.)

SIT OTURMAK Sit down! (Otur!)

SOLDIER ASKER He isn’t a soldier. (O bir asker de- ğil.)

WIRELES KABLOSUZ It has a computer with a LCD screen and wireless Internet access. (O bir bilgisayar ile LCD ek- rana ve kablosuz internet e- rişimine sahip.)

SCİENTİST BİLİM ADAMI He isn’t a scientist. (O bilim adamı değil.)

YESTERDAY DÜN Do you at the cinema yesterday? (Sen dün sinemada mıydın?)

FOLLOW TAKİP ETMEK Follow the snake. (Yılanı takip et.)

FEATURE ÖZELLİK What is your feature? (Senin özelliğin ne?)

INVENTOR MUCİT She isn’t a inventor. O mucit değil.

EXPERİMENT DENEY This is a experiment. (Bu bir deney.)

TROUGHT DÜŞÜNCE There is a trought. (Bir düşünce var.)

LİSTEN DİNLEMEK Listen to the teacher carefully. (Öğretmenini dikkat- lice dinle.)

THE END HALİL İBRAHİM YILMAZ