NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası İşletmecilik
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENFLASYON Prof. Dr. Metin BERBER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ İŞLETMEYE GİRİŞ ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK VE PAZARLAMA NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK İLE İLGİLİ KAVRAMLAR İhraç: Ülke içinde üretilen ve diğer ülkelerdeki pazarlarda satılan ürün ve hizmetlerdir. İthal: Yerel tüketiciler tarafından satın alınan yabancı ülkelerde üretilmiş ürün ve hizmetlerdir. Ticaret Dengesi: Bir ülkenin ihracatı ve ithalatı arasındaki fark. Ödemeler Dengesi: Bir ülkeye giren ve o ülkeden çıkış yapan toplam para. Döviz Kuru Oranı: Bir ülkenin para biriminin diğer ülkelerin para birimlerine göre değeri. Devalüasyon: Bir para biriminin değerinde diğer para birimlerine ya da sabit bir standarda göre düşüştür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

TÜRKİYE İTHALAT-İHRACAT RAKAMLARI, EYLÜL 2017 İhracat: 11 milyar 848 milyon dolar İthalat: 19 milyar 982 milyon dolar  İhracat %8,7, ithalat %30,6 arttı Dış ticaret açığı %85 artarak 8 milyar 135 milyon dolara yükseldi. İhracatın ithalatı karşılama oranı 2016 Eylül ayında %71,3 iken, 2017 Eylül ayında %59,3'e düştü.   Kaynak: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do;jsessionid=B1nThLHDs10yyYGkNDL2FmXGyHGTBh9klQGjTvQ2FZ6TrPqJ1G2W!-454647365?id=24830 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK İLE İLGİLİ KAVRAMLAR Bir ülke monopol oluşturabildiği ya da bütün rakiplerinden daha düşük maliyetle üretim gerçekleştirebildiği bir ürünün üretiminde mutlak üstünlüğe sahiptir. Bir ülke, diğer ülkelerin çıktılarına kıyasla, belli ürünleri diğer ürünlerden daha verimli bir şekilde ve düşük fiyatla üretebiliyorsa karşılaştırmalı üstünlüğe sahiptir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

ULUSLARARASI TİCARETİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

ULUSLARARASI İŞLETME STRATEJİLERİ Küresel İşletme Stratejisi: Standart bir ürünü dünya ölçeğinde sunmayı ve bunu firmanın yerel ve yurt dışı piyasalarında aynı biçimde yapmayı içeren stratejidir. Çoklu Yerel İşletme Stratejisi: Farklı ulusal piyasalardaki farklı ihtiyaç ve beğenilere hitap eden ürünleri geliştirme ve pazarlamadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Louis E. BOONE ve David L. KURTZ (2013) Çağdaş İşletme - Contemporary Business, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Azmi YALÇIN, 14. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do;jsessionid=B1nThLHDs10yyYGkNDL2FmXGyH GTBh9klQGjTvQ2FZ6TrPqJ1G2W!-454647365?id=24830 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©