BİLGE KADIN ARAŞTIRMA MERKEZİ “Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları” Araştırması Sonuçları BİLGE KADIN ARAŞTIRMA MERKEZİ 18.07.2012
Araştırmanın Amacı Ulusal medya mensubu çalışan bayanların sektörde yaşadıkları zorluk ve sıkıntıları tespit etmek Medya sektörü ile ilgili bazı sorunları tespit etmek 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Araştırmanın Detayı Araştırmamız; Ulusal Medyada çalışan bayan medya mensupları ile, 156 denek üzerinde, Gizlilik esasına uygun olarak yapılmıştır. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Demografik Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Demografik Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Demografik Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Demografik Sonuçlar Çocuk sahipliği şartları değiştirmiyor. Anne olanların çocuklarına vakit ayırmaları gerektiği halde çalışma saatleri değişmiyor. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Demografik Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Demografik Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Demografik Sonuçlar Çalışanların yaklaşık %45 i 30 yaş altı. Dinamizmini kaybetmeyen bir sektör. 41 yaş üzeri çalışan %16. Sektörde çoğunlukla genç çalışanlar var. Çalışan profilinin %96sı yüksek öğrenim görmüş, eğitimli bayanlar. %60 bekar. %9 boşanmış. Yaklaşık %60 30 yaş üstü olmasına rağmen bekarlık oranı yüksek. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar Çalışanların yarısı 10 yıldan fazladır medya sektöründe. Çalışanların yaklaşık 1/3’ü de son çalıştığı kurumda 10 yıldan fazladır çalışıyor. Bu, medyanın dinamik ve büyüyen bir sektör olmasına rağmen bir kurum sadakatinin de oluşmuş olduğunu gösteriyor. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar Soru: Yaptığınız İşten Memnun musunuz? 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar Halihazırda Çalıştığınız Kurumdan Memnun musunuz? 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar Medya sektöründe çalışan kadınlar sektörden ve çalıştıkları kurumdan birçok şikayetleri olmasına rağmen ağırlıklı olarak yaptıkları işi çok seviyorlar. Meslek aşkı ile ifade edilebilecek bu durum medya sektörünün ekonomik sıkıntıları atlatmasında önemli bir sebep olarak görülmektedir. Yaşanan tüm sıkıntılara rağmen medya sektöründeki canlılık ve dinamizmin kaynağı olarak bu özverili çalışma ve meslek aşkı gösterilebilir. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar Sizce çalıştığınız kurumun verdiği haber niteliği taşıyan bilgilerin doğruluk oranı nedir? 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar Çalıştığınız kurumun bütçe kaynağının doğru projelerde kullanıldığını düşünüyor musunuz? Çok az bir kesim bütçelerin doğru kullanıldığını düşünüyor. %22… 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar Belirlenen program/projelerde bütçenin tarafsız ve şeffaf harcandığını düşünüyor musunuz? Program/Proje bütçelerinin harcanmasına çalışanlardan ciddi bir güvensizlik olduğu görülüyor. Kurum içinde işler yürütülürken de torpil ya da yolsuzluk olaylarının yaşandığı ortaya çıkmaktadır. Sadece %19 doğru ve şeffaf bütçe olduğunu savunuyor. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Soru: Çalışma saatleriniz düzenli mi? 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Yıllık izin hakkını elde etmiş olmasına rağmen mevcut izin hakkı gereğince kullandırılmıyor. Buna karşılık henüz yıllık izin hakkına sahip olmayanların içerisinde 30 gün ve üzeri izin yapanların olduğu tespit edilmiştir. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Çok yüksek oranda haftalık yasal çalışma saati 45 saati aşan çalışmalar yapıldığı görülmektedir. %53 Bununla birlikte çoğunlukla düzenli bir çalışma yapıldığı görülmüştür. Bundan da düzenli olarak sürekli fazla mesai yapıldığı sonucu çıkmaktadır. Yani medya sektöründeki bayanların çoğunluğu fazla mesai yapmaktadır. Sonuçlara göre yaklaşık %70 gibi bir oranda fazla mesai ücreti alınmadığı da anlaşılmıştır. Sonuç olarak çalışma şartlarının sosyal ve hukuki şartlara uygun olmadığı açıkça belli olmaktadır. Buna rağmen belirtilen iş memnuniyeti yani meslek aşkı medya sektörünün ve patronlarının en büyük avantajıdır. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Medya mensubu kadınlar aslında sosyal hak mağduru. Fazla çalışma var. Fazla mesai ücreti yok. Resmi tatillerde çalışma var. %44’ ünün SGK primleri ödenmiyor ya da düşük ödeniyor. %96 sı yüksek öğrenimli bir sektör için bu tür hak kayıplarının yaşanması ciddi bir sorundur. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Soru: Sizce medya dünyasında işe alım / pozisyon / ücret değişikliğinin ne kadarı torpil/eş-dost/tanıdık/çıkar ilişkisi ile gerçekleşiyor olabilir? 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Soru: Medyada işe alım/kariyer planlaması konularında cinsel ayırım yapıldığını düşünüyor musunuz? 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Kariyer /ücret planlaması/işe alım süreçlerinde torpil oranı %96. %60 çoğunluk cinsiyet ayırımı yapıldığını düşünüyor. Ayırım %70 erkek lehine. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Medyada çalışan kadınların yarısına yakını Mobbinge uğruyor. Mobbing mağdurlarının sadece üçte biri bu durumu şikayet ediyor. Şikayetler %95 oranında şirket içi yönetime yapılıyor. Sadece %5 lik bir kesim bu konuyu yargıya taşıyor. Mobbing uygulayanların %60 ı erkek, %40 ı kadın. Eğitimli bir topluluk için rakamlar çok çarpıcı! 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Cinsel tacize uğrayanları yaklaşık %70’i medya sektöründe 10 yıldan fazladır çalışıyor 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Cinsel tacize uğrayanları yaklaşık üçte biri son iş yerinde 10 yıldan fazladır çalışıyor 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Cinsel tacize uğrayanların sadece %20 si bunu şikayet edebiliyor. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Soru: İşyeriniz dışında mesleğiniz icabı bulunduğunuz ortamda cinsel tacize uğradınız mı? 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar Cinsel tacizin dile getirilmesi hala bir tabu. Sadece %20 lik bir şikayet oranı bunun bir göstergesidir. Özellikle taciz olaylarında bilinçlendirme ve korunma yollarını duyurmada en önemli görevi üstlenen medyada, bayan çalışanlar, kendi haklarını aramakta yetersiz ve pasif kalıyor. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler Soru: Kıyafetiniz sebebi ile tepki aldığınız oldu mu? 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler Haber hazırlama sırasında çalıştığı kurumun siyasi/sosyal görüşü doğrultusunda haber yapılması çok yüksek oranda isteniyor. Bazı medya mensupları ile yaptığımız değerlendirmeler neticesinde şu ortaya çıkmıştır; Bu sonuçtaki baskı görmediğini söyleyen kesim yüksek ihtimalle haberin servis edilmesinde/yayın politikasının belirlenmesindeki kademede bulunmayan insanlardır. Bu söylemle tüm haberlerin altında yönetimin taleplerinin yattığını söyleyebiliriz. 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları
TEŞEKKÜR EDERİZ 26.12.2018 Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları