BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Advertisements

MSİ255 Endüstride İş Sağlığı Ekim 08 – Ocak 09. Doç.Dr.Alp Ergör Doç.Dr.Yücel Demiral Öğ.Gör.Dr.Ahmet Can Bilgin DEÜ Tıp Fakültesi Halk Sağlığı AD DEÜTF.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
DEVİR SONRASI SULAMA ŞEBEKELERİNİN PERFORMANSINA GENEL BİR BAKIŞ Prof.Dr. Hasan DEĞİRMENCİ Yrd.Doç.Dr. Çağatay TANRIVERDİAraş.Gör. Gülşah ÜĞLÜ Kahramanmaraş.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Spor tesis işletmesi-2.
STRES VE SPOR Spor olgusu bireylerin stres yaratan durumlardan kurtulmasını sağlayan önemli bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Stresin etkisini azaltan.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
KRONİK OBSTRÜKTİF AKCİĞER HASTALIĞI (KOAH) EPİDEMİYOLOJİSİ
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
ANADOLU SPOR KULÜBÜ (2013).
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri
Beden Eğitimi ve Sporun Karşılaştırılması
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
SPOR PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
Felsefe KARİYER TERCİHİNİZ NE OLURSA OLSUN – EĞİTİMDE BİR ALAN OLABİLİR; OKUL DIŞINDA BİR ÖĞRETİM OLABİLİR; FİTNES İLE İLGİLİ BİR KARİYER OLABİLİR; - BİR.
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAÖ 107 İnsan Anatomisi ve Kinesiyolojisi (4 0) 4
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Felsefeye İlişkin Düşünceleri Yansıtan Bazı Sorular
Sunum transkripti:

BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri   Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği Bölümü BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Sağlık-İlişkili Fitnes FİZİKSEL AKTİVİTE İLE İLİŞKİLİ OLAN VE HASTALIĞA KARŞI KORUYAN ÖZELLİKLERDİR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Sağlık-İlişkili Fitnes FİZİKSEL AKTİVİTENİN OLMAYIŞI, ÖRNEĞİN OBESİTE VE KARDİYOVASKÜLER HASTALIĞA NEDEN OLUR. BU NEDENLE SAĞLIK-İLİŞKİLİ FİTNES HERKES İÇİN ÖNEMLİDİR VE BEDEN EĞİTİMCİLER TARAFINDAN ÖNEMSENMELİ VE VURGULANMALIDIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Performans-ilişkili Fitnes PERFORMANS-İLİŞKİLİ FİTNES, KUVVET, ÇEVİKLİK VE SÜRAT GEREKTİREN FİZİKSEL AKTİVİTELER VE SPORLAR İÇİN GEREKLİ OLAN ÖZELLİKLERLE İLİŞKİLİDİR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Performans-ilişkili Fitnes PERFORMANS-İLİŞKİLİ FİTNES, GENELLİKLE SPORA İLİŞKİNDİR. ÖRNEĞİN SPORCULAR, SAĞLIKLARINI KORUMAK VE GELİŞTİRMEK İSTEYEN SIRADAN İNSANLARDAN DAHA FAZLA FİTNES UNSURU OLAN KUVVETİ GELİŞTİRMEK İSTEYEBİLİRLER. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Sağlık DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ (WHO)’NE GÖRE SAĞLIK, FİZİKSEL, ZİHİNSEL, DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIKTIR; SAĞLIK YALNIZCA HASTALIK VE ÖLÜM RİSKİ OLMAMASI DEĞİLDİR. SAĞLIK, TOPLAM FİTNES ANLAMINA GELİR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Sağlık GÜNÜMÜZDE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE HASTALIK YERİNE WELNES; VE TEDAVİ ETME YERİNE ÖNLEYİCİ TIP ÖN PLANDADIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Sağlık SIKLIKLA KULLANILAN TERİM, ÖNLEYİCİ TIP’TIR. ÖNLEYİCİ TIP, HER FERDİN KENDİ SAĞLIĞINI EN ÜST SEVİYEYE TAŞIMA SORUMLULUĞUNA SAHİP OLDUĞUNU VURGULAR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Sağlık ÖNLEYİCİ TIP YAKLAŞIMINDA HER FERDİN SAĞLIĞININ FİZİKSEL, PSİKOLOJİK, DUYGUSAL, İNANÇLA İLGİLİ, ÇEVRESEL, GENETİK VE SOSYAL FAKTÖRLERİN BİRBİRLERİ İLE OLAN İLİŞKİLERİ TEMELİNE DAYANDIĞI TEMELİ VARDIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Welnes WELNES YALNIZCA HASTALIĞIN OLMAYIŞI DEĞİL, OPTİMAL SAĞLIK OLUŞUDUR. WELNES’E GÖRE, KİŞİNİN SORUMLU KARARLAR VERME GÜCÜ, YALNIZCA HASTALIĞI ÖNLEMEYE DEĞİL, ÜST DÜZEYDE SAĞLIĞA SAHİP OLMAYA DA YOL AÇAR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Welnes WELNES, UYGUN BESLENME, DÜZENLİ EGZERSİZ, ETKİLİ STRES YÖNETİMİ VE SAĞLIĞI TEHDİT EDEN ALIŞKANLIKLARDAN (ÖR. SİGARA VEYA İLAÇLAR) UZAK DURARAK KAZANILIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Rekreasyon REKREASYON, BİR KİMSE TARAFINDAN ÇALIŞILMAYAN SAATLERDE YAPILAN AKTİVİTELERDİR. GENELDE, SERBEST ZAMAN AKTİVİTESİ OLARAK DÜŞÜNÜLÜR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Rekreasyon REKREASYON EĞİTİMİ, İNSANLARA SERBEST ZAMANLARINI YAPICI BİR ŞEKİLDE DEĞERLENDİRMELERİNİ ÖĞRETMEYİ HEDEFLER. BU DA SERBEST ZAMAN AKTİVİTELRİNİN DİKKATLİ BİR ŞEKİLDE SEÇİLMESİNİ GEREKTİRİR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Spor oyunları SPOR OYUNLARI TERİMİ, GENELDE ÜST DÜZEY SPOR BECERİLERİNE SAHİP OLAN KİMSELERİN YER ALDIKLARI OYUNLAR YA DA SPORLARI İFADE EDER. BU KONUYU BİLMEYEN KİMSELER, SPOR OYUNLARI VE BEDEN EĞİTİMİNİN AYNI ANLAMDA OLDUĞUNU DÜŞÜNÜRLER. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Spor oyunları ANCAK, BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARINDA ÇALIŞAN PERSONELİN ÇOĞU DA SPOR OYUNLARININ, GENİŞ BİR YELPAZEYE SAHİP OLAN OKUL BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ (OKULLARARASI VEYA ÜNİVERSİTELERARASI) BİR SAFHASI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜRLER. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

Terminoloji Spor oyunları BİR OKULDAKİ SPOR OYUNLARI PROGRAM YÖNETİCİSİNİN TEMEL SORUMLULUĞU, BU YARIŞMA PROGRAMINI YÖNLENDİRMEK VE YÖNETMEKTİR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018

KAYNAKLAR   Bennett, B. et al(1975). Comparative Physical Education and Sport. Henry Kimpton Publishers, London. Bucher & Wuest (1987). Foundations of Physical Education and Sport. Times Mirror/Mosby College Publishing,St. Louis. Fişek, Kurthan. Devlet Politikası ve Toplumsal Yapı ile İlişkileri Açısından Spor Yönetimi (Dünyada ve Türkiye’de). Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayını, Ankara, 1983. s. 38, 230. Kasap, Hasan. Eğitimsel Perspektiften Spor Eğitimcisi Yetiştirme Politikamızın İncelenmesi. 1. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu. Milli Eğitim Basımevi. Ankara, 1992. s. 407-408. Lumpkin, A: (1990). Physical Education and Sport-A Contemporary Introduction. Times Mirror/Mosby College Publishing, Missouri. Mirzeoğlu, Nevzat. Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayımevi. Ankara, 2003. Sümer, Rıza. Türkiye’de Spor Kulüplerinin Yapıları, Yönetimdeki Yerleri ve Sorunları. Boş Zamanları Değerlendirme Alanı ve Toplumsal Çevreleri ile İlişkileri Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 1997.s. 47-48. Üçışık, Fehim. Türk Spor Yönetiminde Gelişmeler ve Değişimler. Ulusal Spor Bilimler Sempozyumu. İstanbul, 1990. s. 187, 196. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 26.12.2018