ROBOTİK SUNU 2 07.12.2018.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GRAFİK VE HARİTA YARATMA
Advertisements

PARÇACIĞIN KİNEMATİĞİ
HASTA / YARALILARI TAŞIMA TEKNİKLERİ
Simetri ekseni (doğrusu)
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Bilgisayar Programlama
Ağ Cihazları  Birden fazla bilgisayarın bilgi paylaşımı, yazılım ve donanım paylaşımı, merkezi yönetim ve destek kolaylığı gibi çok çeşitli sebeplerden.
MERHABA.
Altprogramların Uygulanması
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
İSİM UZAYLARI (Name Space)
Bilgisayar Programlama
YAZILIM.
5 KONUM VEKTÖRÜ M.Feridun Dengizek.
OPENCV İLE STEREO GÖRÜNTÜLERDEN DERİNLİK KESTİRİMİ
BİLGİ TEKNOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI
Kuvvet Alan Analizi.
Formül Hazırlama ve Kullanma
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Veri ağaçları
Simülasyonların Kullanımı
Abdulkerim Karabiber Ozan Gül
Yazılım Gelişimi. Donanım gelişimine paralel olarak süren yazılım gelişimi, son on yılda kayda değer bir ivmelenme ile bilgisayarları, herhangi bir uzmanlık.
DEĞİŞKENLER, VERİ TÜRLERİ VE OPERATÖRLER
RİJİT CİSİMLERİN KİNEMATİĞİ
Bölüm 4 İKİ BOYUTTA HAREKET
İŞLETİM SİSTEMİ.
MERHABA.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
ROBOT KONTROLÜ HAZIRLAYANLAR Kenan ÖZTEKTEN Sıla KARASU Arif ADALAR
CNC tezgah ve sistemlerde; tezgah, parça ve takım olmak üzere üç ayrı koordinat sistemi vardır. Bu koordinat sistemlerinin  orijinlerine; tezgaha ait olanına 
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ BOYUNA PROFİL NİVELMANI ENİNE PROFİL NİVELMANI
Parça programlaması bir iş parçasının tezgah üzerinde üretilebilmesi için gerekli işlemleri ve bu işlemler için gerekli yardımcı işlemleri, sayısal kontrollü.
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
HAREKET EKSENLERİ VE SAYISAL DENETİM TÜRLERİ
AYNA VE DÖNME SİMETRİSİ
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ PROFİL NİVELMANI.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
ÖLÇME BİLGİSİ DÜŞEY MESAFELERİN (YÜKSEKLİKLERİN) ÖLÇÜLMESİ
Programlama Dilleri Visual Basic C# C++ Pascal Delphi.
Şekil 13. 8B’de verici ve alıcı ayrı, ayrı yerlerdedir
AYNA VE DÖNME SİMETRİSİ
Bilgisayar Programlamaya Giriş - 1
ESNEK İMALAT SISTEMLERI ROBOTİK Tijen ÖVER ÖZÇELİK Sakarya Üniversitesi-2016.
Genel Kavramlar Bölüm - 1. YAZILIM Bilgisayara işlemler yaptırabilmek ve karar verdirtebilmek için yazılan kalıplara denir. Yazılım, genel olarak donanım.
ALGORİTMA DERS 3 AKIŞ ŞEMALARI.
4. İŞ PARÇASI KOORDİNAT SİSTEMİ TANIMLAMA İş parçası sağlam bir şekilde bağlandıktan sonra referans olarak seçilen takımla sıfırlama işlemi yapılır. Bunun.
FEN VE TEKNOLOJİ BASİT MAKİNALAR
BASİT MAKİNALAR Günlük hayatımızda işlerimizi kolaylaştırmak için yapılan basit aletlere basit makineler denir.
Disiplinler Arası Bitirme Projesi
F5 tuşuna basıp tıklayarak devam ediniz.
Doğrusal Yataklar (Kızaklar)
Mikrobilgisayar Tasarım Yapıları
SketchUp 3D Çizim Programı
Meteorolojik Veri Toplamada Kullanılan Yöntemler
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
Ölçme ve ölçmenin özellikleri
ZTM307 Makine ve Mekanizmalar Teorisi 9.Hafta
JEODEZİK AĞLARIN İSTATİSTİK ANALİZİ
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Mikrobilgisayar Tasarım Yapıları
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilişim Teknolojileri Öğrt.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ROBOTİK SUNU 2 07.12.2018

Programlama modları Robot ve karmaşıklık düzeyine bağlı birçok mod vardır. 07.12.2018

1. Fiziksel ayarlama (kurma) Operatör, robot hareketlerini kontrol edecek anahtar ve düğmeleri ayarlar Genelde PLC gibi bir başka cihazla kullanılır 07.12.2018

2. Öğretme / yönetme Robot bağlantıları bir kılavuz askı ile harekete eder İstenen bir yere / konumda, burası kon-trol birimine girilir Gerektiğinde kontrol birimi bağlantıları aynı yere hareket ettirir Noktadan noktayadır (ara noktalar ta-nımlanamaz) 07.12.2018

3. Boydan boya Robot bağlantıları eş zamanlı hare-ket eder (bu esnada kayıt edilir) İstendiğinde aynı hareket güzergahı tekrarlanır Genelde uzman hareket / işlemleri izlenir (örn. boyama robotları gibi) 07.12.2018

4. Yazılım Üretim hattı / bilgisayarda uygulanır En karmaşık ve faydalı moddur Algılayıcı bilgisi, şart cümlecikleri ve branşlaşma içerir İşletim sistem bilgisi gerekir Robotlar, genelde birden fazla mod-da programlanabilir 07.12.2018

Robot özellikleri Robotlar yük taşıma kapasitesi, ula-şım v.b. bazı özellikleri ile tanımlanır 07.12.2018

1. Yük taşıma kapasitesi Robotun taşıyacağı ağırlıktır Genelde max kapsite, emniyet sınırından çok fazladır (hassasiyet korunamaz) Ağırlıkları ile karşılaştırıldığında çok azdır. Örn. Fanuc LR Mate, 86 lb iken 6.6. lb; M-16i robotu 594 lb iken 35 lb taşıyabilir. 07.12.2018

2. Ulaşım Robotun çalışma çevresinde erişebi-leceği max mesafedir Genelde sınır noktalarına hassas ula-şılamaz Erişim, robot bağlantı uzunluk ve konfigürasyonlarının bir fonk 07.12.2018

3. Hassasiyet (geçerlilik) Bir noktaya hangi hassasiyette ulaşı-labileceğidir Aktüatör ve geri besleme cihaz has-sasiyetinin bir fonk Genelde 0.001 inç / daha iyidir 07.12.2018

4. Tekrarlanabilirlik (değişebilirlik) Çoklu harekette aynı noktaya erişim hassasiyetidir Hata aynı özellikte ise, programla bu düzeltilebilir. Hata rasgele ise düzetilemez. Fazla testlerle net belirlenir. Konuma bağlı (yatay / düşey) farklı olabilir. 07.12.2018

Robot dilleri Birçok robot dili vardır ve genelde imalatçılarca geliştirilir (diğer dillere da-yanır) Makina düzeyinden zeki uygulamalara kadar değişir Yorumlayıcı / derleyici tabanlıdırlar Unimation’ın VAL ve IBM’in AML dilleri yorumlayıcı tabanlıdır 07.12.2018

1. Mikrobilgisayar makina dil düzeyli Farklı robot dilleri 1. Mikrobilgisayar makina dil düzeyli Program makine dilinde yazılır En temel ve etkin olmakla birlikte anlama ve takibi zordur Tüm diller bu seviyede yorumlanır Yüksek seviyeli dil kullanımı kolaydır 07.12.2018

2. Noktadan noktaya düzey İzlenecek nokta koordinatları girilir ve robot bunları izler (Funky / Cincinnati Milacron’un T3’ü gibi) Basit ve ilkel bir programlamadır Kullanımı kolay olmakla birlikte güçlüdür Branşlaşma, geri besleme bilgisi ve şart cümleciklerinden yoksundur 07.12.2018

3. Temel hareket düzeyi Algılayıcı bilgisi, branşlaşma ve şart cümlecikleri içeren karmaşık prog-ramlar geliştirilebilir Unimation’ın VAL’ı gibi diller bu gruba girer 07.12.2018

4. Yapısal programlama düzeyi Genelde derleyici temeldirler Güçlü ve kapsamlı programlama ya-pılabilir Öğrenilmesi zordur 07.12.2018

5. Görev - uyarlı düzey Mevcut böyle bir dil yoktur (80’de IBM’in geliştirdiği Autopass piyasaya sürülmedi) İşlem adımları değil yapılacak iş ta-nımlanır (örn. üç kutuyu büyüklük sırasına göre istif gibi) 07.12.2018

Örnek 1 Örn. robot programı VAL-II’de yazılmıştır 79’da geliştirilmiş, Unimation ve Puma robotlarında kullanılmıştır Yorumlayıcı temellidir Branşlaşma, algılayıcı girdisi, çıktı iletisi, düz çizgi hareketleri v.b. birçok diğer özelliklere izin verir 07.12.2018

07.12.2018

07.12.2018

07.12.2018

07.12.2018

Örnek 2 Örn. IBM’in AML’de yazılmıştır Bu program, 3P3R için yazılmıştır (3P, lineer yerleştirme, 3R konumlama bağlantısı ve 1 tutucu için) Bağlantılar, <1, 2, 3, 4, 5, 6, 7> numaraları ile belirtilir. 1, 2, 3: P; 4, 5, 6: R; 7: tutucuyu belirtir. Jx, Jy, Jz bağlantıları; x, y, z eksen doğrultulu hareketleri; JR, JP, JY Roll, Pitch ve Yaw eksenleri etrafında dönme ve JG tutucu içindir. 07.12.2018

AML ile çeşitli hareketler yapılabilir: MOVE – mutlak hareketleri DMOVE – bağıl hareketleri tanımlar. Yani MOVE (1, 10), referans orijininden x ekseni doğrultusunda robotu 10 inç hareket ettirir. DMOVE (1, 10), robotu son konumdan 10 inç hareket ettirir. Bu dille oldukça kapsamlı programlar yapılabilir. 07.12.2018

07.12.2018

07.12.2018

07.12.2018

07.12.2018