İKNA EDİCİ İLETİŞİM Dr.Saba Yalçın İkna Edici İletişim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
 Yenilik karar süreci bir bireyin, yeniliğe dair ilk bilgileri edinmekten yeniliğe karşı bir tutum oluşturmak, benimsemek ya da reddetmek için karar.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
KONUNUN TESPİTİ.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Kitle İletişim Araçları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ETKİLİ OKUMA.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Bölüm 5 Satış Süreci.
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Öğrenme Öğretme Süreci
Eğitimde Program Geliştirme
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Üçlü Zeka Kuramı.
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 2 Duyusal, Kısa Süreli ve İşleyen Bellek.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 7: Dijitalleştirme eğitimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Sağlık ve Kültür Doç.Dr.Melike Kaplan.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Tüketici Kararları.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Katılımcılardan “iletişim” kavramının tanımın.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
ANTROPOLOJİ Kelime anlamı olarak antropoloji; “insanla ilgili düzenli bilgi” anlamındadır. Antropoloji, biyolojik yapısıyla insanı ve insan davranışlarını.
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
İKNA VE TUTUM DEĞİŞİMİ.
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
İKNA SÜRECİ.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

İKNA EDİCİ İLETİŞİM Dr.Saba Yalçın İkna Edici İletişim

1-Bilinçli niyet, 2-Davranış değiştirme 3-Mesaj nakli İKNANIN ÜÇ TEMEL ÖĞESİ 1-Bilinçli niyet, 2-Davranış değiştirme 3-Mesaj nakli Dr.Saba Yalçın İkna Edici İletişim

Davranışların ve kanaatlerin değiştirilmesinde stratejik bir rol oynayan ikna uygulamalarında başarılı olabilmek için iletişim teknik ve yöntemlerini çok iyi kullanabilmek gerekir. İletişim süreci ile ikna süreci arasında paralellik vardır. Çünkü ikna konusu, iletişim sürecinin de içinde yer alır. İkna ile iletişim arasındaki temel farkı ise “niyet” oluşturur. Niyet olmadan, iknadan söz edebilmek mümkün değildir.

İkna kuramı üzerine çalışan Jean Kapferer, ikna sürecinin 6 aşamasını şu şekilde özetler: 1- ileti sunumu oluşturmaktadır. İkna açısından bu aşamada önemli olan hedefin ilgisini çekmektir. Sunulan iletiyle, hedef kitlenin ilgisi çekilemediği takdirde iknanın gerçekleşmesi ihtimali yoktur. 2-iletiye dikkat edilmesini sağlama aşamasında amaç, olabildiğince fazla sayıda kişiyi uyarmak ya da onlar tarafından tercihi, seçilmeyi sağlamaktır. 3-Kavrama önem kazanmaktadır. İletinin, hedef kitlenin ilgisini çekmesi ve dikkatleri üzerine toplaması yeterli değildir. Kendini kavratması da gereklidir. Bu aşamada kişi, ilgisini ve dikkatini çeken iletinin görsel veya işitsel olarak anlamını çözümleyebilmelidir.

4- İçeriğin kabul ya da reddedilmesini kapsamaktadır. 5-Bir önceki aşamada alınan ‘kanaat’ doğrultusunda yeni bir karar ya da tutumun biçimlenmesi durumunu kapsamaktadır. Bu aşamada önemli olan yeni tutum ya da kanaatlerin sürekliliğidir. Çünkü ileti sunumu sonrası sağlanan değişim geçicidir ve hedef kitle bir süre sonra eski tutumuna geri dönmektedir. 6-İkna sürecinin altıncı aşaması ise harekettir. Bu son aşama sonucunda bir davranış oluşmaktadır.

İkna edici iletişim, bir birey, düşünce ya da olaya ilişkin tutum değişimi yaratmak amacıyla gerçekleştirilen iletişim olarak tanımlanabilir.

TEMEL İKNA TEKNİKLERİ 1-Önce küçük sonra büyük rica tekniği 2-Önce büyük sonra küçük rica tekniği 3-Gitgide artan ricalar tekniği 4-Sadece o değil veya satışı tatlandırma tekniği 5-"Evet- evet tekniği“ 6-"Acaba" değil "hangi" tekniği 7-Soruya soruyla yanıt verme tekniği 8-Yer etme tekniği 9-Borca sokma tekniği

Sosyal Psikolojinin temel yapı taşlarından biri olan ikna çalışmaları Hovland'dan (1949) Şerif'e (1945) birçok önemli kuramcının da etkisiyle oldukça zengin bir literatüre sahiptir. Ancak, Türkiye'de Bilgin (2000) ve Kağıtçıbaşı (1988) gibi önemli sosyal psikologların kitaplarında yer verdikleri bölümler, literatürde önemli bir yere sahip olan yabancı dilde yazılmış bazı kitaplara ait çeviriler (Caildini, 2001; Severin ve Tankard, 1994) ve konuyu sınırlı boyutta ele alan iletişimle ilgili kitaplar (örn: Gökçe, 2003; inceoğlu, 1993) dışında konuyla ilgili yeterli kaynak bulunmamaktadır. Sözü edilen tüm bu kaynaklar da konuyu daha çok kuramsal boyutta ele almaktadır.

iletişimin amacını temel alarak yapılan tanımlamalardan yola çıkarak, iletişimin asıl hedefinin tutum oluşturmak, tutum değişimi yaratmak, ikna sürecini oluşturmak ve hızlandırmak olduğunu söylemek mümkündür.