Yrd.doç.dr.H. deniz gülleroğlu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
TÜRKİYE ENDOKRİNOLOJİ VE METABOLİZMA DERNEĞİ EN İYİ GENÇ ARAŞTIRICI ÖDÜLÜ-2010.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Siyaset Sosyolojisi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
GENÇ YETİŞKİNLERDE YAŞAM DOYUMUNUN YORDAYICISI OLARAK UMUT, DAYANIKLILIK VE İYİMSERLİK Makbule Kalı Soyer Ayşin Satan 13. Ulusal.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
İKİDEN ÇOK (K) ÖRNEKLEM TESTLERİ. BAĞIMSIZ GRUPLARA İLİŞKİN HİPOTEZ TESTLERİ.
1. Ders Bir, İki ve Üç Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Prof. Dr. Bülent Yılmaz Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Ücret İktisadi anlamda, çalışanların üretimden aldığı paydır.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
Yrd.Doç.Dr.İstem Köymen KESER
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Yrd. Doç. Dr. H. deniz gülleroğlu
Yrd.doç.dr. h. deniz gülleroğlu
Bir psikolojik yapı olarak "ilgi" ve madde geliştirme süreci
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İlgilerin Ölçülmesi, ilgi envanterleri ve sorunları
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
Tipik Performans Testlerinde Güvenirlik
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Psikolojik Ölçmelerin Felsefi ve Tarihi Temelleri
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geçerlik ve Kullanışlılık
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
Tipik Performans Testlerinde Geçerlik
Tezin Olası Bölümleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
Sunum transkripti:

Yrd.doç.dr.H. deniz gülleroğlu Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Uygulanan Tipik Performans Testleri Edwards Kişisel Tercih Envanteri Yrd.doç.dr.H. deniz gülleroğlu

Asıl formu: İngilizce (Edwards Personal Preference Schedule) Geliştiren: L.A. Edwards Türkçe formu: Edwards Kişisel Tercih Envanteri Uyarlayan: Yıldız Kuzgun

Ölçtüğü davranış/nitelik: Murray (1963) tarafından belirlenen ihtiyaçlardan 15 tanesinin bireyde bulunuş derecesi. Ölçek Türü: Kağıt-kalem testi. Grup olarak uygulanabilir. Kimlere uygulanabileceği: Üniversite öğrencileri ve yetişkinler Uygulama süresi: Zaman sınırlaması yoktur. 40-50 dakikada yanıtlanabilir.

Kapsamı: 225 maddeden oluşan envanter, Murray tarafından belirlenen 15 ihtiyacı içerir. Her ihtiyaca ait 14 madde vardır. Envanterin ciddi biçimde doldurulup doldurulmadığının denetimi için maddelerden 15 tanesine envanterde iki kere yer verilmiştir. Envanterdeki ihtiyaçlar şunlardır: 1) Başarma 2) Uyarlık (riayet etme) 3) Düzen 4) Gösteriş (teşhir) 5) Özerklik (bağımsızlık)

6)Duyguları anlama 7)Yakınlık 8) İlgi görmeyi isteme –yardım isteme 9) Başatlık (baskın olma) 10)Kendini suçlama 11) Şevkat gösterme-koruma 12)Değişiklik (yenilik) 13) Dayanıklılık (Sebat) 14)Karşıt cinsle ilişkiler 15) Saldırganlık

Asıl Formun: Normları: ABD’deki 29 değişik yüksek öğretim kurumunda okuyan 760 erkek ve 749 kız, toplam 1509 öğrenci üzerinden çıkarılmıştır. Ayrıca, 4301 erkek ve 4932 kadın, toplam 8963 yetişkin üzerinden yüzdelik normlar elde edilmiştir. Güvenirliği: Test-tekrar test güvenirliği: Envanter, 89 kişiye bir hafta ile iki kez uygulanmıştır. değişmezlik katsayıları 0.74(başarma) ile 0.88 ( kendini suçlama) arasında değişmiştir.

İki yarım test güvenirliği: Envanter, maddelerin yanıt kağıdının sütun ve sıralarında yer alanları ikiye bölünmüştür. Bu yolla, 1509 bireyin iki gruba ayrılan yanıtları arasındaki korelasyon 0.60 (uyarlık), ile 0.87 (karşı cinsle ilişkiler) arasında bulunmuştur. Geçerliği Ölçüt-bağımlı geçerlik: Washington Üniversitesi’nin 106 öğrencisine Edwards Kişisel Tercih Envanteri ile Taylor Açık Kaygı Ölçeği uygulanmış, envanterin iki değişkeni (ilgi görmek isteme ve değişiklik) ile kaygı ölçeği arasında 0.50 düzeyinde anlamlı ilişki bulunmuştur.

Uyarlanan Form Çeviri işlemi: Yıldız Kuzgun tarafından 1978 yılında Türkçeye çevrilmiştir. Ölçek iyi İngilizce bilen 5 kişi tarafından tekrar elden geçirilerek, gerekli düzeltmelerle son haline getirilmiştir. Normları: Ankara Üniversitesi’nin çeşitli fakülteleri ile Sosyal Hizmetler Yüksekokulu son sınıf öğrencilerinden 907 erkek, 586 kız, toplam 1493 öğrenci üzerinden elde edilen puan ortalama ve standart sapma değerleri çıkarılmıştır.

Güvenirliği Test-tekrar test güvenirliği: Envanter, rehberlik dersi almakta olan 97 öğrenciye bir hafta ara ile iki kez uygulanmıştır. Hesaplanan değişmezlik katsayıları 0.70(başarma ve gösteriş) ile 0.88 (saldırganlık) arasında değişmiştir. İki-yarım güvenirliği: Ölçeğin iç tutarlılık katsayıları 0.62(gösteriş) ile 0.87( karşı cinsle ilişki)arasında değişmiştir.

Geçerliği: Yapı geçerliği: Değişik fakültelerde okuyan öğrencilerin psikolojik ihtiyaçları yönünden farklılıklar gösterebileceği düşünülerek elde edilen ihtiyaç sıralamasındaki farklılıklar incelenmiştir. Grupların sıralamaları arasında hesaplanan Kendall beraberlik katsayısı 0.70 olarak bulunmuştur.

Kaynakça Öner. N. (2012). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testlerden Örnekler Bir Başvuru Kaynağı. İstanbul: Boğaziçi Yayınları