Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
Advertisements

Sözcüksel Çözümleme/Analiz (Lexical Analysis)
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Kullanıcı adı ve şifre için ö ğ renci bilgi.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
PROLOG. Prolog Programlarının özellikleri: - Programming in Logic teriminin kısaltılmasıyla adlandırılmıştır. - Semboller üzerinde çalışma prensibi üzerine.
Saffet ÖZTÜRK AIM Şefi Genel Müdürlük. Kullanıcı adı ve şifre girilir. Web sayfası dil seçeneği.
Microsoft Office Word 2007 Ders Notları
CSS ile Konumlandırma Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA MATLAB Yrd.Doç.Dr. Cengiz Tepe.
Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST Hiiden Turtle = HT (Kalemi Gizle) Kullanımı HT.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
9. HAFTA 25 Nisan2016. Fonksiyon M-Dosyaları Fonksiyon dosyaları ilk satırda “function” kelimesi bulunan “.m” uzantısı bulunan dosyalardır. MATLAB içinde.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
APP INVENTOR Emre ANLAR.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
OLAYLAR (EVENT).
GARSON/VALE ÇAĞRI SİSTEMLERİ KURULUM
Dil seçeneği mevcut Sınıf ekleyelim Dikkat : Oluşturacağınız sınıfın bitiş tarihini ileri tarih olması yararlı olacaktır. oluşturacağınız dersi.
(Bircom – Müşteri Deneyimi ve Ürün Geliştirme)
C Programlama Dili Çağdaş Hakan Aladağ.
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (3. Sunu)
Altera ile proje hazırlama
ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim
Veri Tabanı Yönetimi Dersi 7. Laboratuvarı
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
(Bircom – Müşteri Deneyimi ve Ürün Geliştirme)
4. Bölüm SubVI.
Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST
Photoshop ile Arka plan Silinmesi
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
YARARLANICILAR İÇİN GÖRSEL KULLANIM KILAVUZU
Bölüm 4 İKİ BOYUTTA HAREKET
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
Klavye Kullanımı.
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
Öğretim Görevlisi Emel ALTINTAŞ
Program, bilgisayarın belli bir işi yapması için tasarlanan
Kırınım, Girişim ve Müzik
GÖRSEL PROGRAMLAMA DİLİ:
Kullanıcı Kılavuzu DynaMed Plus support.ebsco.com.
Electude Kullanımı ile İlgili Bilgiler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
CİSİMLERİN GÖRÜNÜŞLERİNİ ÇIKARMA
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Örnek: Dışarıdan rast gele girilen 10 tane sayıdan kaç tanesi tek ve kaç tanesi çift ayrıca tekleri ve çiftleri ayrı ayrı toplayan programı yazınız. var.
Resim Convert Etmek ve CPC Ekranında Göstermek!
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
1.) Bellekteki A= , B=0.01, C= değerleri WRITE (6 ,10) A,B,C 10 FORMAT (1X,E11.5,5X,E8.2/1X,e13.6) ile yazdırılırsa çıkış görüntüsü nasıl.
6. DÖNGÜ (TEKRARLAMA) DEYİMLERİ
Bilgisayar Bilimi Fonksiyon Yazma.
Değerler ve Değişkenler
Oturma Düzeni Grafiği Oluşturma
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VADEMECUMONLINE KULLANIM KILAVUZU
VADEMECUMONLINE KULLANIM KILAVUZU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
Sunum transkripti:

Show Turtle = ST (Kalemi göster) Kullanımı ST Hidden Turtle = HT (Kalemi Gizle) HT

Pen Up = PU (Kalemi Kaldır) Kullanımı PU (Kalemi kaldırır çizim yapmaz) Pen Down = PD (Kalemi kağıt üzerine indirir) PD (Çizim yapmak için kalemi kağıt üzerine bırakır)

Forward = FD (İleri Git) Kullanımı FD 100 (100 piksel ileri git) Backward = BK (Geri Git) BK 50 (50 adım geri git)

Right = RT (Sağa Dön) Kullanımı RT 45 (45 derece sağa dön) Left = LT (Sola Dön) LT 45 (45 derece sola dön)

Clear Graphics = CG (Çizilen grafiği siler ) Kullanımı CG (Grafiği Temizle) Clear Screen = CS (Görüntü alanını temizler ) CS (Görüntü alanını siler)

REPEAT (Komut dizininin kaç kez tekrarlanacağını belirtir) Kullanımı REPEAT 4[FD 50] (4 kez ileriye 50 adım atılmasını sağlar) SHOW (İşlemin sonucunu görüntüle) CHAR (ASCII kodu göster) SHOW CHAR 65 (65 nolu karakteri görüntüle)

CIRCLE (Daire çizmek için kullanılan komuttur) Kullanımı CIRCLE 50 (50 piksellik yarıçapında daire çizer)

LABEL (Metinsel ifade yazdırma) Kullanımı LABEL "METİNSEL İFADE VEYA LABEL ["METİNSEL İFADE] Örnek1: Label [BÖTE] Örnek2: repeat 50 [label "BÖTE rt 15 fd 10]

SETPENCOLOR = setPC (Kalem rengini değiştirme.)

SETPOS [n n] (Kaplumbağayı x, y koordinatlarına göre ayarlama) Örnek: SETPOS [50 5] SETHEADING n (Kaplumbağayı belirtilen derece yönüne döndürme) SETHEADING 30

Örnekler REPEAT 3[FD 100 RT 120] REPEAT 4[FD 100 RT 90] REPEAT 5[FD 100 RT 72] REPEAT 6[FD 100 RT 60] REPEAT 7[FD 100 RT 51] REPEAT 8[FD 100 RT 45]

Örnek : Ekran çıktısı: Editör menüsünde isim tanımlaması yaparak aşağıdaki kodları çalıştırın. repeat 12 [lt 30 circle2 100] repeat 12 [lt 30 circle2 110] repeat 12 [lt 30 circle2 115] repeat 12 [lt 30 circle2 120] repeat 12 [lt 30 circle2 125] repeat 12 [lt 30 circle 130] repeat 12 [lt 30 circle 135] repeat 12 [lt 30 circle 140] repeat 12 [lt 30 circle 145] repeat 12 [lt 30 circle 150] repeat 12 [lt 30 circle 95] repeat 12 [lt 30 circle 90] repeat 12 [lt 30 circle 85] repeat 12 [lt 30 circle 80] repeat 12 [lt 30 circle 75] repeat 12 [lt 30 circle 70] repeat 12 [lt 30 circle 65] repeat 12 [lt 30 circle 60]

Örnek animasyon (Helikopter – ANIMATE yazıp enter tuşuna basın) TO P :X :Y SETXY :D * 6 * :X + :A 6 * :Y + :B END TO COPTER PU P -1 3 PD P -6 3 P 4 3 P -1 3 P -1 2 P -2 1 P 2 1 P -7 1 P -2 0 P -1 -1 P 1 -1 P 2 0 P 2 1 P 1 2 P -1 2 PU P -8 2 PD P -6 0 PU P -8 0 PD P -6 2 END TO ANIMATE MAKE "D 1 FLYR -250 200 100 SPINLT 1 FLYL 200 30 100 SETPC [140 60 60] ALIEN -260 100 FLYL 30 0 100 SHOOT SETPC [200 180 120] ALIEN -260 100 DESTROY -260 100 SETPC [255 255 255] ALIEN -260 100 FLYD 100 -80 0 FLYL 0 -250 -80 FLYU -80 90 -250 SPINRT -1 FLYU 90 100 -250 ANIMATE END TO FLYR :X1 :X2 :Y IF :X1 > :X2 [STOP] MAKE "A :X1 MAKE "B :Y SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYR :X1 + 3 :X2 :Y END TO FLYL :X1 :X2 :Y IF :X1 < :X2 [STOP] MAKE "A :X1 MAKE "B :Y SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYL :X1 - 3 :X2 :Y END TO FLYD :Y1 :Y2 :X IF :Y1 < :Y2 [STOP] MAKE "A :X MAKE "B :Y1 SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYD :Y1 - 3 :Y2 :X END TO FLYU :Y1 :Y2 :X IF :Y1 > :Y2 [STOP] MAKE "A :X MAKE "B :Y1 SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER FLYU :Y1 + 3 :Y2 :X END TO SPINLT :N IF :N < -1 [STOP] MAKE "D :N SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER SPINLT :N - 0.40 END TO SPINRT :N IF :N > 1 [STOP] MAKE "D :N SETPC [0 0 0] COPTER sound [120 3] SETPC [255 255 255] COPTER SPINRT :N + 0.40 END TO SHOOT MAKE "A 0 MAKE "B 100 SETPC [0 0 0] COPTER PU P 2.1 0.40 SETHEADING :D * 90 SETPENSIZE [2 2] SETPC [255 0 0] REPEAT 3 [OUT LASER IN] SETHEADING 0 SETPENSIZE [1 1] END TO OUT PD FD 220 END TO IN PE BK 220 WAIT 4 PPT PU END TO LASER PLAYWAVE "laser.wav 0 ;file must be present END TO EXPLODE PLAYWAVE "explode.wav 0 ;file must be present END TO ALIEN :X :Y MAKE "A :X MAKE "B :Y PU P -2 2 PD P -1.5 3 P 1.5 3 P 2 2 P 0.50 1.6 P -0.50 1.6 P -2 2 P -4 1 P -4 0 P -3 -1 P -1 -1.5 P 1 -1.5 P 3 -1 P 4 0 P 4 1 P 2 2 P 4 1 P 1 0 P -1 0 P -4 1 PU P -1 -2 PD P -1 -3 PU P 0 -2 PD P 0 -3 PU P 1 -2 PD P 1 -3 END TO BLAST :X :Y MAKE "A :X MAKE "B :Y PU P 0 0 PD REPEAT 12 [FD 24 BK 24 RT 30] PU P -1 -4 PD P -2 -5 PU P 0 -5 PD P 1 -6 PU P -2 -7 PD FD 2 PU P 0 -7 PD FD 2 PU P 1 -8 PD FD 2 PU P 2 -5 PD FD 2 END TO DESTROY :X :Y SETPC [255 0 0] BLAST :X :Y EXPLODE SETPC [255 255 255] BLAST :X :Y MAKE "A 0 MAKE "B 100 SETPC [255 255 255] COPTER END