IP Telephony ve Tümleşik Uygulamalar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILLI FAKS.
Advertisements

VoIP Nedir ? Kısa bir tanım yapmak gerekirse VoIP, internet veya data hatları üzerinden ses aktarımı olarak açıklanabilir. Bu gibi bir durumda insanların.
Yakınsama Çözümü Ürün Sunumu.
Ses Kayıt Sistemi.
IP PBX.
05/20/08 CWIZ IVR ÇÖZÜMLERİ.
Çağrı Kayıt ve Analiz Programı
CallMax Telemarketing Yönetim Sistemi
BBY 302 Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
DAMACANA - TÜPGAZ.
AKÇAM BİLGİSAYAR VE OTOMASYON SİSTEMLERİ LİMİTED ŞİRKETİ
Yeni Nesil İletişim Sistemleri BTVizyon Sunumu –
KAMU ÇAĞRI MERKEZLERİNDE PROAKTİF YAKLAŞIM 24 Eylül 2012.
Bilgisayar Ağlarına Giriş
ZİRVE ELEKTROMEKANİK Zirve Elektromekanik 2014.
IP PBX FORTEL F1xxx Serisi IP PBX Ailesinin Tanıtım ve Eğitimi.
CWIZ CALL CENTER.
Yeni Nesil İletişimde Çıkış Noktanız: CWIZ
VİDEO KONFERANS NEDİR ? NASIL ÇALIŞIR ?
Yetkili Satıcı Toplantısı – Fethiye 2008 M ulti Functional A lert and C ommunication S erver.
Votel İletişim Hizmetleri A.Ş.
YARDIM MASASI Internet Explorer tarayıcısı açılır ve Yardım Masası adresi yazılarak sayfası açılır. Gelen.
CWIZ ASİSTAN Santralinizin Sağ Kolu. CWIZ ASİSTAN Santralinizin Sağ Kolu.
NOD32 antivirus sistemi NOD32 çözümlerine giriş Önemli Özellikler İstek kontrollü antivirus tarayıcı Erişim kontrollü kalıcı antivirus monitör (AMON)
CWIZ Dialer Operasyon Verimliliğinde Akıllı Seçim.
Burcu Musaoğlu Data Sistem A.Ş..
Bölüm 1: Introductions (Tanıtım,Tanım)
Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu BlueGate FXO/FXS FCT’nin fiziksel özellikleri Montaj Tipi: Duvar veya masa üstü Ebatlar (mm): 130 x 100 x.
FORTEL F1xxx Serisi IP PBX Ailesinin Tanıtım ve Eğitimi
1 Yetkili Satıcı Toplantısı – Fethiye 2008 Operatör konsol ve Enformasyon sistemi OSPC Yetkili Satıcı Toplantısı 2-4 Mayıs 2008 Fethiye.
Çevre ve Orman Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
Bölüm 1 Ağlar ve Verİ İletİşİmİ
BİLGİSAYAR AĞLARI.
Windows Server 2008’e Genel Bakış Microsoft Windows Server 2008, bilgi teknolojileri (BT) uzmanlarının altyapıları üzerindeki kontrollerini maksimum seviyeye.
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
1 iPhone Telefonlar İçin Microsoft Outlook 2010 Kurulumu Microsoft Outlook 2010 Kurulumu.
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
ŞİŞECAM’DA BİLGİ GÜVENLİĞİ
E-postanın nasıl kullanılır?
BİLGİSAYAR AĞLARINA GİRİŞ
Bilgisayar Ağlarına Giriş. Tarihsel Gelişim Main- frame OS yoktu Batch Systems (Toplu İşlem) Birden fazla işin arka arkaya çalıştırılması.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Burak DAYIOĞLU ve Dilmurad VAHABDJANOV Ağ ve Sistem Destek Grubu
BTÖ 306 Bilgisayar Ağlarına Giriş Dr. Şirin Karadeniz Çelebi Uluyol.
Lync; Microsoft tarafından 2007 yılında ofis paketlerine dahil edilmiş anlık mesajlaşma yazılımının adıdır. Lync yazılımı Microsoft Office yazılımlarıyla.
Akıllı İstemcileri Geliştirmek ve Dağıtmak
DİSASTER CENTER FELAKET MERKEZİ. Felaket Kurtarma (Disaster Recovery) Her kurum için, vermekte olduğu hizmeti herhangi bir nedenden dolayı veremez duruma.
OpenScape 4000 V7 Kurumsal Çözümler Her Zaman Fark Yaratır Ocak 2014 OpenScape Office.
VoIP Altyapısı ve Telefon Entegrasyonu Taner Ültanır Teknoloji Çözümleri Uzmanı Microsoft Corporation.
XML ve XML WEB SERVİSLERİ Volkan ALTINTAŞ. XML Bağımsız bir kuruluş olan W3C tarafından tasarlanmıştır. Herhangi bir kurumun tekelinde değildir. Kişilerin.
SUNUM KONU BAŞLIKLARI->
(Ergin BOYACI – Müşteri Deneyimi ve Ürün Geliştirme)
Öğr.Gör.Volkan ALTINTAŞ
BİLGİ İŞLEM ORGANİZASYONU -Voice/VoIP
2N NetStar Akıllı GSM Çözümleri.
One Touch Video Kurumlar, İşletmeler ve Çağrı Merkezleri için internet tabanlı ve mobil etkileşimli video çözümü 2010 Avaya Inc. All rights reserved.
GPS 301 A Akıllı Çocuk Telefonu Hızlı Kurulum
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Açık Bulut Nedir ? Neden Açık Bulut ?
Bilgisayar Ağlarına Giriş
Dünyanın bilgisine açılan pencere...
SİGORTACILIK İÇİN FARKLI BİR GELECEK TASARIMI
ACTIVE DIRECTORY.
Bilgisayar Ağlarına Giriş
Voice/VoIP Eylem ökcü
BOZOK ÜNİVERSİTESİ Merkezi Kimlik Doğrulama Sistemi
EN KOLAY ONLINE ÖN MUHASEBE PROGRAMI YONCAERP
Küçük ve Orta Ölçekli işletmeler için Online Ön Muhasebe Programı YoncaERP ile Stok, Cari, Fatura, Sipariş, Kasa, Banka, Çek Senet takibini yapın
Dünyanın bilgisine açılan pencere...
Sunum transkripti:

IP Telephony ve Tümleşik Uygulamalar Murat YILMAZ SEKOM İletişim Sistemleri

Konu Başlıkları Ip telephony genel Bileşenler Uygulamalar GSM & IP

Neden IP Telephony Tek bir ağ kullanımı toplam sahip olma maliyetini düşürmektedir. Yüksek ölçeklenebilirlik, yedeklenebilirlik ve ayakta kalma süresine sahiptir. TDM temelli sistemlerden yumuşak bir geçiş sağlanabilmektedir. Teknolojisi gereği operasyonel maliyetleri düşüktür. Tümleşik uygulamaları desteklemektedir. Uluslar arası standartlar üzerine kurulmuş olup, üzerinde uygulama geliştirmeye açıktır.

IP Telefon Ses ve Veri İletişimi için ortak altyapı Veri altyapısını kullanan ses iletişimi Tek bir kablolama, altyapı ve kurulum Düşük operasyon ve yönetim giderleri En son teknoloji ve ilave servisler IP Telefon

IP Telephony Bileşenleri IP Ağı Çağrı İşleme Ünitesi IP tabanlı telefon setleri Voice Gateway’ler Uygulama Sunucuları PSTN Çağrı Yönlendirici IP Network Internet VM Sunucusu XML Uygulama Masaüstü PSTN gateway

Topoloji IP Based Voice Applications (Call Center, IVR, Voice Mail) Tel# IP 2000 1.1.1.1 2001 1.1.1.2 3xxx GW 3xxx PBX Call Manager IP WAN 2000 IP Telephone/ Softphone PSTN ***Infrastructure*** LAN Switch, Voice-Enabled Router 2001

Tümleşik Uygulamalar Unified Messaging Voice Portals Personal Assistants Contact Centres Mobility E-Learning XML Display Services

Kişisel Verimlilik Herhangi bir zamanda, herhangi bir yerden tüm mesajlara erişim Tümleşik mesaj Gerçek zamanlı iletişim Kişisel asistan filtreleri, erişim yönetimi Konferans görüşmesi Masaüstü bilgi servisleri XML uygulamaları Gelişmiş masaüstü Softphone kurulu PCler

Tümleşik Uygulama Örnekleri IP Voice Mail IP Unified Messaging Gelen sesli mesajlar, e-postalar ve faks mesajları tek bir Inbox’ta toplanır IP IVR Gelen telefon çağrılarının otomatik olarak cevaplanarak belirlenen algoritma ile etkileşimli olarak hizmet verilmesi IP Contact Center Personal Assistant Gelen çağrıların gün, saat ve arayan kişiye göre sınıflandırılarak yönlendirilmesi Bu sınıflamanın kişisel ajanda ile entegrasyonu Speech Recognition Uygulamaların sesli komutlar ile kullanılması Text-to-Speech Gelen e-posta ve faks mesajlarının telefondan dinlenmesi

Sesli & Tümleşik Mesaj Unified messaging, tümleşik mesaj sistemleri-çözümleri (ses,e-posta,fax) Tek bir posta kutusuna düşen farklı mesajlar Sesli mesaj bildirimi E-posta hesabı entegrasyonu Fax sunucu entegrasyonu

Tümleşik Mesaj Farklı kullanıcı veritabanları Farklı veri saklama ortamları Farklı kullanıcı arayüzleri Tek bir kullanıcı veritabanı Tek bir veri saklama ortamı Farklı kullanıcı arayüzleri

IP Çağrı Merkezi

Çağrı Yönetimi interaktif sesli yanıt sistemleri Gelen aramanın otomatik olarak belirlenmiş bir anonsla karşılanması Operatöre yada dahili numaraya yönlendirilmesi otomatik çağrı dağıtımı Farklı operatörlere/çağrı merkezi elemanlarına otomatik çağrı dağıtımı kuyruk/sıra yönetimi Sırada bekleyen çağrıların yönetimi Arayan kişiye yada bekleme süresine göre önceliklendirme

Personal Assistant Uygulaması Planlı-verimli iletişim Zaman-kural bazlı erişim Ses tanıma bazlı arama

Personal Assistant Özellikler Gelen aramaları önceden belirlediğiniz kurallara göre yönlendirme Gün/saat (çalışma saati/tatil) Ajanda (Toplantılar, görüşmeler) Arayan kişi Çağrıları farklı lokasyonlara aktarma Ofis, cep, ev (1. grup) Alternatif ofis, toplantı odası, sekreterya (Alternatif Grup) 1.den erişilemiyorsa 2.yi dene Gerçek zamanlı çağrı izleme Hangi çağrılara cevap vereceğini seçme

Artı Bileşenler Konuşma tanıma (speech recognition) sesli komutlar ile işlem yapma, arama yapma.. Metinden sese dönüşüm (text to speech) mesajların, yazılı metinlerin sesli mesajlara dönüştürülerek dinlenmesi..

IP Telefon Servisleri Veritabanı 2 Veritabanı 1. Cisco IP Telefon tanımlanmış bir servis için istekte bulunur CallManager seçilen servis için gelen isteği uygulama sunucusuna yönlendirir (tanımlı servisler menüsü) 2. Uygulama sunucusu isteği değerlendirip veritabanındaki bilgiye ulaşır Uygulama Sunucusu 3. Uygulama sunucusu veriyi telefon ekranında görülebilecek xml formatına çevirip telefona iletir 1 4. Telefon sunucudan gelen veriyi inceler 3 5. Telefon alınan bilgiyi ve seçenekleri ekranda kullanıcıya sunar 4 5

Extension Mobility Kullanıcı bazlı telefona log-in Directory Bldg 2 Bldg 1 Data Center DHCP Server Call Mgr Web Server Kullanıcı bazlı telefona log-in XML tabanlı uygulama Sisteme giriş, yetkilendirme Update işlemi Çağrı Yönlendiricide gerçekleşir Login olunan telefona kullanıcı dahili numarası atanır Kullanıcı tüm kişisel ayarlarına erişir Mobil ofis uygulamaları için uygun Önemli miktarda gider tasarrufu

IP Telefon Üretkenlik Servisleri Ip Telefon için kişisel takvim/ajanda DateView MS-Exchange calendar entegrasyonu MailView E-posta ve voicemail client Kişisel Kontaklar MS Outlook ile senkronize kişisel rehber Hızlı aramalar Kontak kişiler için hızlı aramalar Kişisel Asistan aktivasyonu Farklı kurallar kullanan kişisel asistan *Cisco IP Phone

IP Telefon Servisleri-Internet 2 1. Cisco IP Telefon tanımlanmış bir servis için istekte bulunur CallManager seçilen servis için gelen isteği uygulama sunucusuna yönlendirir (tanımlı servisler menüsü) 2. Uygulama sunucusu isteği değerlendirip internet üzerinden gerekli veriye ulaşır firewall Uygulama Sunucusu 3. Uygulama sunucusu veriyi telefon ekranında görülebilecek xml formatına çevirip telefona iletir 1 4. Telefon sunucudan gelen veriyi inceler 3 5. Telefon alınan datayı ve seçenekleri ekranda kullanıcıya sunar 4 5

XML tabanlı uygulamalar Hava Durumu ve Tahmini Uçuş Bilgileri CNN son dakika haberler Hisse senedi bilgileri Veritabanı Erişimi Rehber Kurum rehberi Şehir Rehberi

XML tabanlı uygulamalar Şehir haritası Oyunlar Yazılı mesajlar Görsel-sesli mesajlar Uyandırma Servisi

Servisler Oyunlar Hava Durumu Tahminleri Şehir Haritası Uçuş Bilgileri

GSM & IP

GSM & IP GSM – IP entegrasyonu client yazılımı ile gsm & ip telefon olarak kullanım kapsama alanına girildiğinde ofis telefonuna dönüşen telefon sistemdeki servislere erişim telefon üzerinden kaynaklara erişim imkanı düşük maliyetli görüşme WAN bağlantıları üzerinden

Özet Ip telephony ve bileşenleri genel Uygulamalar GSM & IP Farklı ihtiyaçlar Farklı kazanımlar ve kolaylıklar GSM & IP

TEŞEKKÜRLER