1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU 1-B SINIF ÖĞRETMENİ 22.09.2018
Ailenin Dikkat etmesi gerekenler Eğitimin Bir Süreç Olduğu Öğrenciler Arasındaki Bireysel Farklılıkların Göz Önünde Bulundurulması Sağlıklı Bir Eğitimin Ancak Veli-Öğretmen ve Öğrenci İletişimine Bağlı Olduğu Okula Ait Olumsuz Düşüncelerin Öğrencinin Yanında İfade Edilmemesi Ders Araç ve Gereçlerinin Eksiksiz Olarak Ders Ortamına Getirmesi Öğrencilerimizin Bilmemiz Gereken Özel Durumları Temiz ve çocuğa yakışan giysiler giydirin.
1.Sınfın En Önemli Konuları Bir çok anne babanın 1. sınıf başında ilgilerinin en yoğun olduğu konu OKUMA’ dır . Eğer bir çocuk 1. sınıfı okumadan bitirirse,bu onun daha sonraki eğitim hayatında bir felaket olacaktır. Bunun anlamı çocuklar okumayı aynı seviyede öğrenmeli demek değildir. Anasınıfında olduğu gibi 1.sınıfta da normal gelişim oldukça geniş bir dağılım gösterir. Fakat çocukların çoğunluğu 1.sınıfa okumaya hazır olarak başlarlar. Çocuğunuzun hangi seviyede olduğu değil, ne kadar ilerlediği önemlidir. Örn: okuma yazmayı bilen öğrenci ile bilmeyen öğencinin ilerleme düzeyi arasındaki fark METHİ ZOBU 1-B SINIF ÖĞRETMENİ 22.09.2018
YAZMA E l a t ela lale Ela Lale Bitişik eğik yazı yapılan bilimsel araştırmalar sonucunda öğrencilerin zihinsel ve bedensel gelişimi açısından en uygun yöntem olarak kabul edilmiştir. Başlangıçta biraz yavaş yol alır fakat okumayı öğrendikten sonra seri bir şekilde okur ve yazar. Yazım kuralları tamamen göz ardı edilmez ,hatalar , düzeltilir, fakat yaratıcı yazı ödevlerinde ilk odak yazım kuralları değildir. Çünkü bu durum yaratıcılığı engeller ve algılamayı zorlar. Önemli olan bir şeyi düşünme ve onu yazmaya çalışmadır. E l a t ela lale Ela Lale METHİ ZOBU 1-B SINIF ÖĞRETMENİ 22.09.2018
AKADEMİK OLMAYAN KONULAR Sorumluluk: 1.sınıflar kendi kendilerini idare etmeyi öğrenmek için çok zaman harcarlar.Paltolarını asmak,ayakkabılarını bağlamak,sınav kağıtlarına isimlerini yazmak ödevlerini zamanında bitirmek,vs.Bunlar önemsiz görünebilir,fakat sınıfı düzenlemede ve öğretimin başlamasında önemli bir faktördür METHİ ZOBU 1-B SINIF ÖĞRETMENİ 22.09.2018
DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRENCİLERİMİZİN BAŞARILI OLABİLMELERİ İÇİN SADECE OKULDA DEĞİL, EVDE DE DÜZENLİ OLARAK ÇALIŞMASI GEREKİR.
YARDIM ETMENİN EN ÖNEMLİ YOLLARI Çocuğunuzda ödevler için kesin bir zaman belirleyin. Onunla oturun ve ne yapması gerektiğini sorun,eğer emin değilse yönergeyi birlikte okuyun. Çocuğunuz yönergeyi anlayınca,destek için yanında olduğunuzu ama ödevi tek başına yapması gerektiğini anlamsını sağlayın. Bitirince kontrol edin. Hata görürseniz, hemen düzeltmeyin. Yanına işaret koyun, tekrar denemesini isteyin.
Eğer hala yanlış yapıyorsa ,birlikte deneyin, âmâ onun için yapmayın. Ödevler bittikten sonra çocuğu ödüllendirin. En güzel ödül onaylamak ve övmektir. En sevdiği faaliyete izin vermek de başka bir ödüldür. Ödevler bittiğinde, eğitim araç ve gereçlerini çantasına koymasını sağlayın. Bu sabahleyin okula giderken kolaylık sağlayacaktır. METHİ ZOBU 1-B SINIF ÖĞRETMENİ 22.09.2018
ONU SUÇLAMAYINIZ.
ONU BAŞKALARIYLA KARŞILAŞTIRMAYALIM ONU BAŞKALARIYLA KARŞILAŞTIRMAYALIM. BİR ÖĞRETMEN VE ANNE BABA OLARAK TAKDİR EDİP ÇOCUKLARIMIZA YARDIM ETMEK ZORUNDAYIZ.
Kullandığı defter, silgi, kalem, giysi ve ayakkabı gibi eşyalarını temiz tutma ve iyi kullanma alışkanlığı vermeliyiz.
ÇOCUĞA KARŞI AİLE BİREYLERİNİN DAVRANIŞLARI AYNI OLMALIDIR ÇOCUĞA KARŞI AİLE BİREYLERİNİN DAVRANIŞLARI AYNI OLMALIDIR. ANNENİN EVET DEDİĞİNE BABA HAYIR DEMEMELİDİR.
BİZ KENDİMİZ NASIL OLURSAK ÇOCUKLARIMIZ DA ÖYLE OLUR. ÇOCUĞUMUZ GENELLİKLE NASIL GÖRÜRSE ÖYLE DAVRANIR.