Bilgiye giden yolda!!! Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri Beytepe Kütüphanesi Danışma ve Eğitim Bölümü Hizmetleri H.Ü.Beytepe Kütüphanesi Danışma ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dünya çapında 60’dan fazla ülkede kullanılan Westlaw International;
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
. Çankırı Karatekin Üniversitesi
Web sitemizden kütüphane hizmetleri ve kaynaklarının kullanımı konusunda tüm bilgilere erişebilirsiniz.
Hazırlayan Ebru SIRMACI
360Core Kütüphane Kullanıcıları için Kütüphaneciler için
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi
İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ KATALOG TARAMA
İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ
VERİTABANLARININ ETKİN KULLANIM TEKNİKLERİ
Bu menü, ILL, Katalog, Konu başlıkları, Kütüphane Yönergesi dışında kalan tüm sayfalarda aktiftir Araştırma sürecinizi kolaylaştırmak, kütüphane kaynaklarına.
E-Journal A.M.S. (EJAMS) Kütüphaneciler için e-dergi koleksiyonlarının yönetiminde, kullanıcılar için ise bu koleksiyonlardan yararlanmada kolaylık sağlar.
VERİ TABANI KULLANICI EĞİTİMİ
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
KÜTÜPHANE ve DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
KULLANICI / KÜTÜPHANECİ EĞİTİMİ GRUP ÇALIŞMALARI ANKOS 5. Yıllık Toplantısı Haziran 2005 Süleyman Demirel Kütüphanesi, Sakarya.
İstanbul Medipol Üniversitesi
. Çankırı Karatekin Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı.
American Mathematical Society MathSciNet Mathematical Reviews
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
©Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Meryem FISTIKÇI. Kendi arşivini oluşturarak kendi “bilgi veritabanına” kolayca erişebilme, tarayabilme, ve erişilen yeni sonuçları kaydedebilme, İşbirliğini.
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ PERSONEL OTOMASYONU
Tarım Politikası Dersi-Uygulama Yayın Arama/Tarama
Bilgi Kaynağı Olarak Veri Tabanları
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
URQUHART YASASI.  Urquhart Yasası bilimsel dergilerin “kütüphane ötesi kullanımı”nın (supralibrary use), bu dergilerin her kütüphanenin “kütüphane içi.
KULLANICI KAVRAMI ve DANIŞMA HİZMETLERİ- I
KULLANICI KAVRAMI ve DANIŞMA HİZMETLERİ- III BBY154 Bilgi Hizmetleri (2015)
Hacettepe Üniversitesi Kütüphane leri Pınar AL H.Ü.Beytepe Kütüphanesi Danışma ve Eğitim Bölümü Bilgiye giden yolda!!!
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ BBY 154 Bilgi Hizmetleri (2013) Arş. Gör. Zehra Yanar tarafından hazırlanan sunumun güncellenmiş.
KULLANICI KAVRAMI ve BİLGİ HİZMETLERİ - II BBY154 Bilgi Hizmetleri (2013)
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
Web sayfamızda ( yerleştirilen "Elektronik Katalog" linkini ya da adresini açarak kütüphanemizde.
Web sayfamızda ( yerleştirilen "Elektronik Katalog" linkini ya da adresini açarak kütüphanemizde.
Sunum : Uzm. Hanifi POLAT. Öğrenciler aşağıdaki belgeleri hazırlar : Öğrenci Başvuru Formu (2 Adet) Öğrenci Başvuru Formu Öğrenim Protokolü (3 Adet) Öğrenim.
Kütüphane ve Dokümantasyon
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Nicel araştırma sürecinin aşamaları
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
Web Tarayıcıları Kullanıcıların internete girmek içi kullandıkları yazılımlardır. Çıkış tarihine göre bazı web tarayıcıları : 1- Internet Explorer –
Bilimsel Bilgiye Erişim
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
DynaMed ‘in İçeriği DynaMed klinik olarak özetlenmiş yaklaşık 3,000 konu başlığını sunmaktadır. Konu başlıkları temel olarak: Genel ve genel olmayan hastalıklar.
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
e-Trakya Uzaktan Eğitim Sistemi
Erasmus Staj Hareketliliği
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
DynaMed ‘in İçeriği DynaMed klinik olarak özetlenmiş yaklaşık 3,000 konu başlığını sunmaktadır. Konu başlıkları temel olarak: Genel ve genel olmayan hastalıklar.
Çukurova Üniversitesi Kurumsal Açık Erişim Arşivi Çalışması
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Turnitin ve iTenticate; öğrenciler ile eğitimcileri aynı platformda buluşturan, belgelerin orijinalite kontrollerinin yapılmasını, eğitimcilerin bu belgeleri.
Sunum transkripti:

Bilgiye giden yolda!!! Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri Beytepe Kütüphanesi Danışma ve Eğitim Bölümü Hizmetleri H.Ü.Beytepe Kütüphanesi Danışma ve Eğitim Bölümü danisma@hacettepe.edu.tr

KAPSAM Danışma Hizmetleri Sayılarla Danışma Bölümü Atıf Taraması İndekse Giren Yayın Belirleme Kullanıcı Eğitimi Kullanıcılar Kullanıcı Profilleri Danışma Kütüphanecisi Danışma Soruları Elektronik Danışma Soruları Elektronik Hizmetlerimiz / Web 2.0 Uygulamaları

Danışma Hizmetleri Amaç: - Kütüphane kaynaklarının verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak - Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını karşılamak - Kullanıcılara araştırmalarını yaparken zaman kazandırmak

Danışma Hizmetleri Kullanıcılarımızın her türlü bilgi gereksinimini karşılamak Kütüphane oryantasyonu/eğitimi Kullanıcı Eğitimleri Literatür / atıf taraması Akademik danışmanlık (atama dosyaları, indekse giren yayın belirleme, künye doğrulama vb.)

Danışma Hizmetleri Elektronik danışma hizmeti Danışma kaynaklarının artan bir şekilde elektronik olarak üretilmesi Danışma hizmetlerinde elektronik bilgi kaynaklarının kullanımı Kullanıcı soruları / görüşleri için elektronik formlar ve sosyal ağlar oluşturulması

Sayılarla Danışma Bölümü Danışma Ofisine gelen günlük kullanıcı sayımız: 45-55 Danışma Ofisine gelen günlük telefon sorusu: 35-40 Danışma Ofisine gelen günlük e-posta sorusu: 10-15 Danışma Ofisine gelen günlük çevrimiçi danışma sorusu: 15-20 Ödev, araştırma vb. konularda yardım isteği: 20-25

Atıf Taraması

İndekse Giren Yayın Belirleme Derginin Web Sayfası

İndekse Giren Yayın Belirleme ISI - Master Journal List

İndekse Giren Yayın Belirleme Web of Science

İndekse Giren Yayın Belirleme Ulrich’s Periodicals Directory

Kullanıcı Eğitimi Kullanıcı Grupları: İçerik: Öğretim üyeleri Öğrenciler (Lisans, yüksek lisans doktora) İçerik: Kütüphane turları Elektronik katalog ve veri tabanı tarama yöntemleri Kütüphane hizmetlerinin tanıtımı

Kullanıcı Eğitimi İçerik: Kütüphane hizmetlerine yönelik genel bilgi Kütüphane web sayfası Kütüphane kataloğu ve veri tabanlarını tarama teknikleri Kütüphane turu Değerlendirme: Eğitimin verimliliğini ölçmek için anket uygulaması

Kullanıcılar Öğrenciler Lisans Yüksek Lisans Doktora Akademik Personel Kurum Dışı Kullanıcılar Diğer Kurum Personeli Diğer Üniversite Öğrencileri Diğer Üniversite Akademik Personeli

Kullanıcılar Kullanıcı Analizi: Kullanıcılarımız kimler? Özellikleri neler? Neden kütüphaneyi kullanıyorlar? Onları elektronik kütüphane hizmetlerini kullanmaya iten nedir? Şu an hangi hizmetleri istemektedirler? İleride hangi hizmetleri isteyecekler? İstek ve beklentileri nelerdir?

Kullanıcılar Kullanıcıların kütüphaneden beklentileri? Yeterlilik Güvenirlik Dürüstlük İlgili bir yaklaşım Yardım

Kullanıcılar Kullanıcı beklenti ve isteklerini belirleyebilmek; Anketler Şikayet ve önerilerin değerlendirilmesi Değişik yöntemlerle kütüphane-kullanıcı iletişimini sağlayabilmek İstatistikler

Kullanıcılar GELENEKSEL TEKNOLOJİYE YATKIN Kullanıcı kütüphaneye gelmek zorunda. Erişebildiği kaynak ve kütüphane sınırlı. TEKNOLOJİYE YATKIN Kullanıcı bulunduğu yerden kaynağa erişebiliyor Erişebildiği kaynak ve kütüphane sayısı fazla

Kullanıcılar Geleneksel Kullanıcıların Özellikleri; Basılı kaynakları kullanmayı tercih ederler Genellikle bilgiye ulaşmada ne yapacaklarını bilmeyen bir tutum sergilerler Verilen yanıttan kolay kolay tatmin olmazlar, Acele karar vermezler Bu tür kullanıcılarla yapılan danışma görüşmeleri genellikle çok uzun sürer

Kullanıcılar Teknolojiye yatkın kullanıcılarının özellikleri; Elektronik kaynakları kullanmayı tercih ederler Özgüvenlidirler Sorularını yöneltirken kendilerini rahat ifade edebilirler Kütüphaneyi fiziki olarak fazla kullanmazlar Hazır bilgi isterler Acelecidirler Danışma ofisine genellikle hazırlıklı gelirler (sorularına yönelik olarak ön çalışma yapmışlardır) Kendi bilgilerini de mutlaka göstermek isterler

Kullanıcı Profilleri √ Kullanıcılar Ders Çalışma / Ödev İnternet Kullanımı Literatür Taraması Atıf Tarama Belge Sağlama Öğrenci - Lisans √ Öğrenci – Y. Lisans / Doktora Akademik Personel Kurum Dışı - Personel Kurum Dışı - Öğrenci Kurum Dışı – Akademik Personel

Danışma Kütüphanecisi Geleneksel görevler - Danışma sorularını yüzyüze / telefonla cevaplama - Elektronik veritabanlarının kullanımını öğretme - Basılı kaynakların kullanımının değerlendirilmesi - Koleksiyon geliştirme... Yeni görevler - Elektronik danışma hizmeti vermek - Web sayfaları ve elektronik kaynakların kullanımına yönelik rehberler hazırlamak - Yeni donanımların kullanımını öğrenmek - Kullanıcı eğitim programları oluşturmak – Bilgi Okuryazarlığı ...

Danışma Kütüphanecisi Özellikleri; - Sabır - Pratik düşünme yeteneği - Hızlı karar verme yeteneği - İlgi ve güler yüz - Yeniliklere açık - İkna yeteneği - İletişim yeteneği - Mesleki donanım

Danışma Soruları Bilgi kaynağı • Katalog taraması sonucu • Kitap-tez listesi • Abone olunan e-kaynaklar • Serbest erişilen e-kaynaklar Bilgi-yönlendirme • Kütüphane hakkında • Hizmetler hakkında • E-kaynakların kullanımı hakkında • Arama motorlarından sorgulayarak bağlantıları aktarma

Danışma Soruları Üniversiteye yeni başlayan öğrenciler Lisans öğrencileri Yüksek lisans / doktora öğrencileri Öğretim üyeleri İdari personel Dış kullanıcılar

Danışma Soruları Örnekler - Aradığım kitabı yerinde bulamazsam ne yapmalıyım? Kitabın yerini öğrenmek için katalog taraması yaptığınız sırada ekranın sağındaki "status" bilgisi (" kullanılabilir" veya “dönüş tarihi")…"  kitabın ödünç alınmış olup olmadığını size bildirecektir. Kitap yerinde göründüğü halde bulamadıysanız, kütüphaneye yeni dönmüş olduğundan yerleştirme işlemi sürecinde olabilir. Bu durumda Ödünç Verme Bölümü'ne sorabilirsiniz.

Danışma Soruları Örnekler - Aradığım kitap ödünç alınmış, kimin aldığını öğrenebilir miyim? Hayır. Kütüphane ödünç bilgilerini kesinlikle üçüncü kişilere vermemektedir. Yüksek lisans ve doktora tezlerine nasıl ulaşabilirim? Hacettepe Üniversitesi'nde yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri tez odasında bulunmaktadır. Kütüphane katoğunu kullanıp tez numarasını alarak tez odasından erişebilirsiniz.

Elektronik Danışma Soruları library@hacettepe.edu.tr danisma@hacettepe.edu.tr Çevrimiçi danışma hizmeti

Kütüphaneciye Danışabilirsiniz

Elektronik Danışma Soruları Elektronik danışma soruları politikamız: Sorular genellikle kullanıcılar ilgili kaynaklara yönlendirilerek ve araştırmayı kendisinin yapması sağlanmaya çalışılarak yanıtlanıyor. Sorunun detaylı bir şekilde açıklaması isteniyor, - Herhangi bir konuda yorum, analiz, değerlendirme isteniyorsa, - Ödev için kaynak yerine ödevin yapılıp gönderilmesi isteniyorsa, - Hastalık için tanı ve tedaviye yönelik soru yöneltilmişse kullanıcının istediği şekilde cevap verilemiyor.

E- Danışma Soruları Örnekler Bir öğrencimiz: “Ankara Meslek Yüksek Okulu Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü öğrencisiyim, mesleki ingilizce dersinden 2001- 2002 öğretim yılı 2.yarıyılında başarılı olup olmadığımı gösterir öğrenci transkriptinin mail adresime gönderilmesini saygılarımla rica ederim.” Cevap: “Transkript belgesi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından verilmektedir. Başkanlığa isteğinizi belirtir bir dilekçenizi faklarsanız belgeniz hazırlanacaktır. Iyi çalışmalar dileriz”

E- Danışma Soruları Örnekler Azerbaycan Tıp Üniversitesinden bir doktor: “Cok Degerli arkadaslar! Ben Sizden bir yardim dileyirem. Asagidaki makalelerin fotokopisini mene gondererseniz bahtiyar olaram/ Bir Kardes yardimi olarak mene el tutersaniz Size minnetdar olaram.” İstanbul’dan bir öğrenci: “Prof.Dr.Eren Kum hakkında geniş bilgi almak istiyorum.” Diyarbakır’dan bir kullanıcı: “Hacettepe Dişhekimliği kitaplarını nereden satın alabilirim?”

E- Danışma Soruları Örnekler “Yeğenimin okul ödevi için AIDS ve Hepatit hakkında bilgi gönderebilir misiniz?” Cevap: AIDS'le ilgili bilgileri http://www.hatam.hacettepe.edu.tr/aids.shtml Hepatit'le ilgili bilgiler Saglik Bakanligi sitesinden http://www.saglik.gov.tr/ Saglik Bilgileri sayfasina girdiginizde hem hepatit hem de AIDS'le İlgili bilgiler iceren baglantilari bulacaksiniz.

E- Danışma Soruları Örnekler İzmir’den bir üniversite öğrencisi: İngilizce kaynak arıyor, “balın antibakteriyel özelliği konusunda bilgi edinmek istiyorum ( antibacterial activity of honey )” Cevap: Konunuz ile ilgili olarak Science Direct veri tabanindan yapilan taramada asagidaki makaleye ulastim. Makalenin tam metnini bu veri tabanında bulabilirsiniz. The contribution of catalase and other natural products to the antibacterial activity of honey: a review, Food Chemistry, Volume 71, Issue 2, November 2000, Pages 235-239 Roderick J. Weston

E- Danışma Soruları Örnekler Ankara’dan bir kullanıcı: “6 ay önce hpv tip16 tespit.Saadece üşüttüğüm zaman yanma şikayetim var.Onun dışında bir şikayetim yok.Olumsuz hiç bir etken yok yaşım 28 4 yıllık evliyim bir doğum yaptım sezaryanla tek eşliyim yani evliyim eşiminde tek partneri olduğuna eminim bu konuda yurt dışı yayınlar ve türkiyedeki gelişmeler hakkında bilgi edinmek istiyorum yurt dışında bukonu hakkında aşu ile ilgili çalışmalar nedurumda ve tedavimi yurt dışında yaptırmam konusunda ne düşünürsünüz tavsiyeleriniz varmı ? çocuğumda bunu görülme ihtimali nedir yada böyle bir risk varmı ilginize şimdiden teşekkür ederim”

E- Danışma Soruları Örnekler Tekirdağ’dan bir kullanıcı: B 12 vitamin eksikliğine bağlı olarak 1 yıl önce yürüme güçlüğü çekmeye başladım. B 12 seviyesi 100 ün altındaydı.DODEX verilerek seviye 1200 ün üstüne çıkarıldı.yürümem biraz iyileşti, fakat ROMBERG TESTİ hala pozitif.EMG çekildi.ayaklarımdan yanıt alınamadı.1961 doğumluyum. Bir kamu kuruluşunda memurum.Ayrıca ağız mukozasında EROZİV LİKEN PLANUS var.1 yıldır PREDNOL 16 mg kullanıyorum.hastalıklarımla ilgili olarak beni bilgilendirirseniz memnun olurum.teşekkür ederim. Cevap: Danışma hizmeti politikamız gereği hastalıklar için tanı ve tedavilere yönelik soruları cevaplayamıyoruz. Sorununuzla ilgili en kısa sürede uzman bir doktora başvurmanızı öneririz. Geçmiş olsun.

Elektronik Hizmetlerimiz / Web 2.0 Uygulamaları Araç Çubukları / Tarama Eklentisi Çevrimiçi Danışma Hizmeti (Meebo) Elektronik Duyuru Hizmeti (TOTEM) İnteraktif Eğitim Videoları Facebook / Twitter Sayfalarımız AddThis 37

Araç Çubukları / Tarama Eklentisi ARAÇ ÇUBUKLARI Google, Yahoo vb. arama motorlarının ürettikleri araç çubuklarının kütüphanenin vermiş olduğu hizmetlere uyarlanmış şeklidir. Kullanıcıların Kütüphane web sayfasında olmadan kütüphane hizmetlerinden yararlanması hedef alıyor. 38

Araç Çubukları / Tarama Eklentisi Google, Yahoo vb. arama motorlarını, internet tarayıcıları (Internet Explorer, Mozilla FireFox vs.) üzerindeki tarama alanında bir eklenti vasıtası ile tarama imkanı sağlanabilmektedir. H.Ü. Kütüphaneleri tarama eklentisi, yukarıda belirtilen işlemin kütüphane kaynaklarının taranması için uyarlanmış şeklidir. Mycroft Project 39

Çevrimiçi Danışma (Kütüphaneciye Danışabilirsiniz) SOHBET PROGRAMI Windows Live Messenger, Yahoo Messenger Programlarına benzer bir yapı. Kullanıcıların anlık bilgi gereksinimlerini karşılamak amacıyla tasarlandı. Programın başında danışma kütüphanecisi bulunmakta. 40

Elektronik Duyuru Hizmeti (TOTEM) Kütüphane kaynaklarını tanıtmak Kütüphane duyurularını yapmak. Kütüphane hizmetlerinden nasıl yararlanabilecekleri konusunda tanıtım yapmak. Katalog Taramayı Nasıl Yapabilirim? E-Dergi Taramayı Nasıl Yapabilirim? 41

Interaktif Eğitim Videoları Üçüncü parti bir program kullanılarak hazırlandı. Kullanıcıların kütüphane hizmetlerini etkin olarak kullanabilmesi için eğitim videoları hazırlamak amaçlanmıştır. Basit Katalog Tarama Gelişmiş Katalog Tarama Basılı Dergi Tarama Elektronik Dergi Tarama Kullanıcı Hesabı 42

Web 2.0 Uygulamaları FACEBOOK / TWITTER Kütüphane hizmetlerinin duyurulması amacıyla hazırlandı. Kütüphaneden Haberler Duyurular Deneme Veri Tabanları Veri tabanlarının tanıtımı Kitap / Dergi tanıtımı H.Ü. Yapılan etkinliklerin tanıtımı (akademik / kültürel) 43

Web 2.0 Uygulamaları FACEBOOK / TWITTER Kütüphane hizmetlerinin duyurulması amacıyla hazırlandı. http://twitter.com/hukutuphaneleri Kütüphaneden Haberler Duyurular Deneme Veri Tabanları 44

Web 2.0 Uygulamaları ADDTHIS Kütüphane web sayfalarının facebook / twitter gibi sosyal ağlarda paylaşabilmesi amacıyla yapıldı. Deneme Veri tabanları Kullanıcı Memnuniyeti Anketi http://www.addthis.com/ 45

Bilgiye giden yolda!!! Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri Beytepe Kütüphanesi Danışma ve Eğitim Bölümü Hizmetleri H.Ü.Beytepe Kütüphanesi Danışma ve Eğitim Bölümü danisma@hacettepe.edu.tr 46