YAKIT HÜCRESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAKIT PİLLERİ VE UYGULAMALARI
Advertisements

Yakıt Hücresi (Pilleri)
Atmosferik Kirleticiler
MALZEMELERİN GERİ KAZANIMI
MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ
İKTİSAT Enerji Tasarrufu - Enerji Kaynakları -.
Verim ve Açık Devre Gerilimi
ATOM ve YAPISI Maddelerin gözle görülmeyen (bölünmeyen) en parçasına atom denir. Atom kendinden başka hiçbir fiziksel ya da kimyasal metotlarla kendinden.
Burak Talha İn-Yusuf İslam Niğdelioğlu- Selin Erol-Bedrika Kurt
Yakıt Pilinin Bileşenleri
YAKITLAR VE YANMA GAZLAR
YAKIT PİLLERİ TEKNOLOJİLERİ
Hidrojen Enerjisi ve Yakıt Pili Teknolojisi
GÜNEŞ VE GÜNEŞ ENERJİSİNDEN ELEKTRİK ELDE ETMEK
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
OTOMOTİV MÜH. II YAKIT PİLİ TEKNOLOJİSİNDEKİ GELİŞMELER VE TAŞITLARA UYGULANABİLİRLİĞİNİN İNCELENMESİ Yrd. Doç.Dr. M. Ertunç TAT HAZIRLAYANLAR
Elektrik-Elektronik Mühendisliği için Malzeme Bilgisi
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
HAZIRLAYANLAR Kurtuluş BULUT M.Selim ÖNER Taner AKÇAY Tolga KEÇECİ.
YENİLEBİLİR VE YENİLENEMEZ ENERJİ KAYMAKLARI
Meslek Yüksek Okulu Alternatif Enerji Teknolojileri Programı
EVAPORATÖRLER (Tatlı Su Üreticisi)
HİDROJEN TEKNOLOJİLERİ
YENİLENEBİLİR ve YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER
Elektrik Enerjisi Üretimi
Hidrojen Teknolojileri
ENERJİ VE YAKMA TESİSLERİNİN SKHKKY KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
Yakıt Pilleri.
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
ALTINCI HAFTA Elektrokimya. Faraday yasası. Pil gösterimleri ve elektrot çeşitleri. Elektromotor kuvvet ve endüstriyel piller. 1.
Yakıtlar ve Yanma 10.Hafta
ROKET YAKITLARI.
Temiz Enerji Kaynakları
Yakıtlar nelerdir ve nasıl oluşur?
ISI VE SICAKLIK.
İMALAT YÖNTEMLERİ Bölüm- 3 Endüstrİ Ürünlerİ TasarImI bölümü.
ENERJİ.
MİKROBİYAL YAKIT PİLLERİ
ELEKTROKİMYA.
PİROLİZ.
Yenilenebilir Enerjiye Giriş
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
Hidrojenin motorlarda yakıt olarak kullanılması durumunda petrol kökenli motor yakıtlara oranla birçok önemli avantaj saglanmaktadır. Yüksek alev.
Yakıt Pili Teknolojisi
ASİT YAĞMURU NEDİR ? Yağan yağmurun asidik özellik taşımasına asit yağmuru denir. Hava kirletici emisyonların en yaygın olanı kükürt- dioksit ( SO.
YAKIT HÜCRESİ.
ERTUĞRUL EKŞİ MUHAMMET SAİT KARMA
11. BİYOLOJİK YAKIT ÜRETİMİ
RÜZGAR ENERJİSİ VE RÜZGAR TÜRBİNLERİ
Transesterifikasyon; triaçilgliserollerin dizel yakıtların yerine kullanılabilmesi için gereken kimyasal modifikasyonlar arasında en çok tercih edilen.
Adı ve soyadı: İlayda GÜNEŞ Numarası:
İNDÜKSİYON AKIMI Akım geçen telin çevresinde manyetik alan oluştuğunu biliyoruz. ACABA mıknatısın manyetik alanı içine iletken tel koyarsak teldeki elektronları.
Bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse, bilimi seçin.
SUDAN HİDROJEN ÜRETİMİ VE EKONOMİDE HİDROJEN
HAZIRLAYAN: TEVFİK TOLGA SEVİM
Nükleer enerji, güneş enerjisi ve rüzgar enerjisi arasında ki farklar?
SOLAR FOTOVOLTAİK (‘’PV’’) SİSTEMLERİ
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
YENİLENEBİLİR ve YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
Yakıt pilinde katalizör
YENİLENEBİLİR ENERJİ SİSTEMLERİ DERS 4: HİDROJEN ENERJİSİ SİSTEMLERİ
Yenilenebilir Enerji Nedir?
ENERJİ. ENERJİ: Bir cismin iş yapabilme yeteneğine enerji denir. -Farklı enerji türleri vardır. - Nükleer enerji Rüzgar enerjisi Isı ve ışık enerjisi.
İKTİSAT Enerji Tasarrufu - Enerji Kaynakları -. Enerji Tasarrufu – Enerji Kaynakları Aslında doğada yenilenemeyen enerji türü yoktur. Fakat bazı enerji.
YAKIT HÜCRELERİ
ELEKTROKİMYA.
 Yenilenebilir Enerji, sürekli devam eden doğal süreçlerdeki var olan enerji akışından elde edilen enerjidir. Bu kaynaklar güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi,
HİDROJEN ENERJİSİ
Sunum transkripti:

YAKIT HÜCRESİ

HAZIRLAYANLAR: Kumsal Ahmet BOYRAZ 2010010605056 Ahmet USTA 2010010605002

İÇİNDEKİLER: Yakıt Hücresi Nedir? Yakıt Hücresi Tasarımı Yakıt Pillerinin Tercih Edilmesinin Sebepleri Yakıt Pili Çeşitleri Yakıt Pillerinin Avantaj Yakıt Pillerinin Dezavantajları Ulaşım Araclarında Kullanılması

Yakıt Pili Nedir ? Yakıt pili özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısında hızlı bir gelişim süreci sergilemiş yeni bir enerji üretecidir. Isı makinelerinde söz konusu olan “yakıt kimyasal enerjisi-ısı enerjisi mekanik enerji” dönüşümü yerini yakıt pilinde, “yakıt kimyasal enerjisi-elektrik enerjisi mekanik enerji” dönüşümüne bırakmaktadır. Yakıt pilinde yanma olmaksızın, elektro kimyasal bir dönüşüm ile elektrik üretilmektedir

Yakıt pili; uygun bir yakıt ve oksitleyicinin elektrokimyasal bir reaksiyonu ile elektrik enerjisi üreten bir sistemdir. Yani yakıt pili, yakıt ve havanın elektrokimyasal tepkimesi ile yakıt kimyasal enerjisini doğrudan elektrik enerjisine dönüştüren bir üreteçtir. Elektrolizin ters reaksiyonu olarak da tanımlanabilecek olan yakıt pili reaksiyonu sonrası, doğru akım (DC) formunda elektrik üretilir. Yakıt pilleri, elektrokimyasal bir proses ile elektrik üretiyor olmaları bakımından piller ve aküler ile benzerlik gösterirler. Piller ve aküler, içerisinde depo edilmiş olan enerjiyi elektrokimyasal bir reaksiyon ile elektrik enerjisine dönüştürürler. Sağladıkları enerji, içerisinde depo edilmiş olan enerji ile sınırlıdır. Yakıt pilleri ise yakıt ve hava sağlandığı sürece bu dönüşümü sürekli gerçekleştirebilen enerji üretim sistemidir.

Yakıt Pillerinin Tercih Edilmesinin Sebepleri Yakıt olarak hidrojen kullanılması ve hidrojenin doğada bol bir şekilde bulunması. Atık olarak saf su buharı ve ısı açığa çıkarması. Hareketli parçaların olmaması (piston, miller vs.) Sessiz çalışması. Benzinli ve dizel motorlara göre veriminin daha iyi olması.

Yakıt Hücresi Tasarımı: Elektrot–bipolar plakalar genellikle metal (nikel veya karbon nano tüpler) olup daha yüksek verim eldesi için platin, nano demir tozu veya paladyum gibi bir katalizörle kaplanmıştır. İstenen miktarda enerji eldesi için, yakıt hücreleri seri veya paralel devreler halinde bağlanabilir. Seri devreler daha yüksek voltaj, paralel devreler daha yüksek akım çekilmesine olanak verir.

Yakıt Pili Çeşitleri: Alkali Yakıt Pili (AFC) Fosforik Asit Yakıt Pili(PAFC) Katı Oksitli Yakıt Pilleri (SOFC) Proton Değişim Membranlı Yakıt Pili (PEMFC)

1- Alkali Yakıt Pili (AFC) Bu yakıt pilinde elektrolit olarak KOH kullanılır. Anot olarak Ni, katot olarak Ag kullanılmakta olup, bu katalizörler ile güç üretimi düşüktür. Alkali elektrolitlerde oksijen indirgeme kinetiği asit elektrolitlerden daha hızlıdır ve soy metal olmayan elektro katalizörlerin kullanılabilmesi AFC’yi ekonomik yapmaktadır. Elektrolitin CO2 gibi asidik safsızlıkların ortamda bulunmasına izin vermemesi emisyon oranından dolayı sorun yaratır.

2-Fosforik Asit Yakıt Pili(PAFC) Elektrolitik olarak fosforik asitin kullanıldığı bu yakıt pilinde bağıl olarak temiz yakıtlar (doğalgaz,LPG) kullanılır. Soy metal elektro katalizör kullanmak gerekmektedir. Atık ısıdan yararlanabilme açısından çok avantajlıdır. En çok gelişme gösteren sistemlerdir. Çoğunlukla apartmanlar,alışveriş merkezleri gibi yerlerde elektrik üretmek amacıyla kullanılmaktadırlar. 250 W’dan 200 kW’a kadar,24 V’luk elektrik jenaratörü şeklinde ticari olarak piyasaya sunulma aşamasındadır.Yakıt olarak doğalgaz kullanan 200 kW’lık bir PAFC sisteminde yatırım maliyeti 287 $/kW’dır.

3-Katı Oksitli Yakıt Pilleri (SOFC) SOFC’ler katı haldeki yakıt pilleridir. Hücre malzemelerinin çoğu özel seramik ve nikelden oluşmaktadır. Çalışma sıcaklığı 1000 ºC civarındadır.Yakıt olarak CO ile birleşmiş halde hidrojen kullanılmaktadır ve reaksiyon ürünü olarakta su buharı ve CO2 çıkmaktadır. SOFC’ler kombine ısı ve güç ünitesi olarak hem elektrik hem de ısının kullanılabileceği yerlerdir. 1000 ºC dahi elde edilecek buhar ile bir buhar türbini çevrimini kombine olarak birleştirebilir. Şu anda hesaplanan yatırım maliyetleri 1500 $/kW.

4-Proton Değişim Membranlı Yakıt Pili (PEM) Bu tip yakıt hücrelerinde proton(hidrojen iyonu) geçirebilen membranlar(zar) kullanılmaktadır. Bir katı polimer elektrolit membran(zar) iki platin katalizörlü gözenekli elektrolit arasına yerleştirilmektedir. Diğer yakıt pillerine göre daha fazla güç yoğunluğu, düşük hacim ve düşük ağırlığa sahiptir. Yakıt pilinde elektrolit olarak ince polimer bir zar kullanılır. Mikron düzeyinde kalınlığa sahip olan membran, proton geçirgen bir yapıdadır. Çalışma sıcaklıkları 100°C’in altında olup genellikle 60-80°C aralığındadır.

YAKIT PİLLERİNİN AVANTAJLARI Çevresel kirlilik oranı düşüktür. Enerji üretim verimi oldukça yüksektir. Farklı yakıtlarla çalışabilir. (Doğal gaz, LPG, Borhidrür, Metanol, Etanol) Egzoz ısısı (atık ısı) yeniden kazanılabilir. Modüler yapıdadır. Geleceğe yönelik olarak gelişme potansiyeli oldukça yüksektir.

YAKIT PİLLERİNİN DEZAVANTAJLARI Üretim maliyeti fazladır. Hidrojen üretim tesislerinin az olması ve depo- lanmasında bazı sorunların oluşması. Bugün için yeterli sayıda üreticinin olmaması.

Ulaşım Araclarında Kullanılması: Bu teknolojiyle araçlarda bildiğimiz piston, silindir ve krank mili gibi hareketli parçalar olmamakla birlikte ayrıca aracın sessiz çalışması, düşük emisyon ve otto ya da dizel motora göre veriminin daha yüksek olması otomobillerde kullanılmasını kaçınılmaz kılmaktadır. Yakıt pili ile çalışan bir araca 160 litre saf hidrojen doldurulduğunda ortalama 400–430 km yol almakta ve çıkabileceği maksimum hız ise 160 km/h’dir.

ESEN KALIN. İYİ KALIN. Teşekkürler.