ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
Hitabetin 10 Altın Kuralı
TOPLUMDA HIZLA YAYILAN ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Zor insanla başa çıkma yolları
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI SÖYLEYİŞ VE TELAFFUZ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KODLAR Temel Kavramlar.
Bir zamanlar Dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış
İletişim ve Empati.
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
BEDEN DİLİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME.
İLETİŞİM.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
HIPNOTIK PAZARLAMA HEYDAR ALIYEV G MUSTAFA FURKAN ÇAVGA G ALİ TAHİRLİ G
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
SUNUMUN KAPANIŞI KONUŞMANIN SONUÇ BÖLÜMÜ
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
SUNUM / SUNUŞ.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
Sunum ile iilgil bilgiler. Sunumda Yapılması Gerekenler İnsan hayatı, bir toplumun içinde mevcuttur. Bu toplumda her an insanlarla iletişim içindeyiz.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
DİKSİYON.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Volkan pehlIVAN Taner Arslan Özgür Çetın
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
ÖZGEÇMİŞ-MÜLAKAT işsizlik KUYUMCU -TASARIMCI tezgahtarlık
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu Yazar Mehlika Akgün - 28 Haziran Konuşmak, insanların kendilerini etkili bir şekilde ifade etme yöntemlerinin başında gelir. Ancak herkes etkili konuşma becerisine sahip değildir. Peki, ister iş hayatında ister özel hayatta olsun etkili konuşmak için nelere dikkat etmek gerekiyor? İşte etkili konuşmanın 7 yolu. Hemen hemen herkes yaptığı konuşmayla ya da yazdığı metinle karşısındakini etkilemek ister. Yalnızca bir topluluk önünde konuşurken değil, iş hayatında da özel hayatında da etkili konuşan insanların bu özellikleri sayesinde ön plana çıktığı, sözlerinin dikkate değer bulunduğu bir gerçektir. Peki, bunun için nelere dikkat edilmesi gerekiyor? İşte etkili konuşmanın 7 yolu: Hazırlık yapın Etkili bir konuşma için öncelikle ne söyleyeceğiniz hakkında hazırlık yapın. Eğer planlı bir konuşmaysa ve bir metin üzerinden konuşmanızı yapacaksanız işe ilk olarak pratik yapmaktan başlayabilirsiniz. Ancak plansız ve hazırlıksız bir konuşma yapacaksanız, konuşmanız sırasında değineceğiniz noktaları kafanızdan geçirin, düşünmeden cümle kurmamaya ve hızlı konuşmamaya gayret edin. Göz teması kurun Etkili bir iletişim için uygulamanız gereken kuralların başında konuşurken göz teması kurmak yer alır. Eğer karşınızdakini konuşmanızla etkilemek ve söylediklerinizde samimi olduğunuza inandırmak istiyorsanız konuşurken göz teması kurmaktan çekinmeyin. Ancak bu yaparken rahatsız edici olmaktan kaçının. Beden dilinizi doğru kullanın Etkili bir iletişim için kullanılması gereken bir diğer yol da jest ve mimiklerinizdir. Beden dilinin önemini göz ardı etmeyin, enerjinizi doğru yayarak ve beden dilinizi doğru kullanarak, kendi duygu ve düşüncelerinizi beden dilinizle destekleyin. Ses tonunuza dikkat edin Dikkat etmeniz gereken bir diğer unsur ise ses tonunuzdur. Konuşurken doğru noktalarda nefes almaya, hızlı konuşmaktan ziyade tane tane konuşmaya dikkat edin. Ses tonunuz duygu ve düşünceleriniz hakkında ipucu verir. Bu nedenle heyecanlı, stresli, üzgün olduğunuz zamanlarda da bulunduğunuz ortama göre ses tonunuzu ayarlayın ve yüksek sesli veya kısık sesli konuşmamaya gayret edin. Konuşurken mesajınızdan uzaklaşmayın Anlattığınız şey hakkında karşınızda nasıl bir etki bırakmak istiyorsunuz? Dinleyiciye vermek istediğiniz mesaj tam olarak nedir? Farklı konulardan bahsetmek ve asıl konudan uzaklaşmak dikkatin dağılmasına ve verilmek istenen mesajın dinleyiciye ulaşmamasına neden olur. Konuşma yaparken vermek istediğiniz mesajın ekseninde konuşmanızı yapın. Bir amaca yönelmeden yapılan konuşmanın etkisiz kalacağını ve dinleyiciye ulaşmayacağını unutmayın. Dikkat çekin Etkili bir konuşmanın en önemli unsurları arasında, anlatılan şeylerle ilgili olarak dinleyicinin dikkatini çekmek yer alır. Eğer mizahi yönü güçlü birisiyseniz konuşmanız sırasında bu özelliğinizden faydalanabilirsiniz ya da konuşmanızla ilgili anektotlardan veya ilgi çekici verilerden faydalanarak dinleyicilerin dikkatini çekebilirsiniz. Sözü çok uzatmayın Gereğinden uzun konuşmalar hem inandırıcılığınızı kaybetmenize hem de dinleyicilerin dikkatinin ve ilgisinin azalmasına neden olur. Bu nedenle lafınızı uzatmamaya ve dinleyicinin ilgisini üzerinizde tutmaya dikkat edin. İlgili Yazılar: 1.20’li yaşlarda kariyer yapmanın 6 etkili yolu20’li yaşlarda kariyer yapmanın 6 etkili yolu 2.Doğru beden diliyle mülakatta başarılı olmanın yollarıDoğru beden diliyle mülakatta başarılı olmanın yolları 3.İş yerinde liderlik becerilerini geliştirmenin 5 kolay yoluİş yerinde liderlik becerilerini geliştirmenin 5 kolay yolu 4.İş hayatı ile ebeveynliği dengede tutmanın 5 yoluİş hayatı ile ebeveynliği dengede tutmanın 5 yolu