SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
OTİZM (AUTISM).
ANA BABA VE ERGENLİK.
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
6.Hafta: Duygu ve Davranış Bozukluğu Olanlar
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
PSİKOLOJİ VE PSİKİYATRİDE TEMEL KAVRAMLAR
REHBERLİK.
ÇOCUK İHMALİ.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
DUYGU VE DAVRANIŞ BOZUKLUĞU OLANLAR
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
DİĞER TUTUMLAR.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Duygu davranış bozukluğu olan öğrenciler
TANILAMA.
Uyum güçlüğü gösteren çocuklar
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
GÖRME ENGELLİLER.
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Zeka Gerilikleri.
Özel Gereksinimli Çocuklar
ANA BABA VE ERGENLİK.
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLEDE İLETİŞİM.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER

Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması, çevresindeki insanların görüş ve beklentilerine ters düşmeyecek davranışları sergilemesidir.

Genel Anlamda Uyum: Bireyin sahip olduğu özellikler ile çevresinden gelen uyaranlara karşı istenilen davranışları gösterebilmesidir.

Sosyal Uyum Güçlüğü Riskli yaşam koşulları, madde bağımlılığı, yetersiz beslenme, göç, suç işleme, suça yönelme, çalışma,ihmal, istismar,terkedilme ve dil farkliliği gibi nedenlerden dolayı bireyin eğitim performansının ve sosyal uyumunun olumsuz yönde etkilenmesi durumudur.

Uyumsuz Çocuklar Kendi benliği ve çevresi ile dengeli ilişki kuramayan, bu ilişkiyi sürdüremeyen, bu yüzden gelişimleri engellenen, çevredeki uyarıcılara gerekli davranışları gösteremeyen çocuklardır.

Uyumsuz Çocukların Özellikleri Öğrenmede zihinsel, duyusal yada sağlık etmenleriyle açıklanmayacak yetersizlik Yaşıtlarıyla ve öğretmenleriyle uygun ilişki kurma ve sürdürmede yetersizlik Normal durumlarda uygunsuz türde davranış ya da duygular Genel mutsuzluk ve çöküntü durumu Kişilik ya da okul problemleriyle ilişkili fiziksel belirti ve korku

Uyumsuz çocukların sınıflandırılması birçok şekilde yapılır. Yönetim bozukluğu Kişilik problemi Olgunlaşmama Sosyalleşmemiş suçluluk

Uyumsuzluğa Neden Olan Sebepler 1-Biyolojik Etmenler 2-Aile Etmenleri 3-Okul Etmenleri

Sosyal uyum güçlüğü olan bireyler saldırgan davranışlar ve içe dönük davranışlar gösterebilirler.

Uyumsuz çocuklar uyumsuzluğun ağırlık derecesine göre de sınıflandırılabilir

1- Hafif ya da orta derecede olan çocuklar nevrotik veya psikonevrotiktir. Hafif ve orta derecede uyumsuz çocukların normal yaşıtlarına göre zeka ve başarıları geridir. Sıklıkla saldırgan ve içe dönük davranışlar gösterirler.

2- Ağır yada çok ağır derecede olan çocuklar da otistiktir. Özbakım becerelerinde yoksunluk Algısal sapmalar Bilişsel yetersizlik Diğer insanlarla ilişki kuramama Dil ve konuşmada sapmalar Kendini yaralıyıcı davranışlar Başkalarına yönelik saldırganlık

Uyumsuz Çocukların Eğitimlerindeki Yaklaşımlar 1-Psikoanalitik Yaklaşım 2-Psikoeğitsel Yaklaşım 3-Çevreci Yaklaşım 4-İnsancıl Yaklaşım 5-Davranışçı Yaklaşım

Uyumsuz Çoçuklara Yönelik Eğitim İlkeleri Uyumsuzluğun türü ve sebebi erken tespit edilmelidir. Uyumsuz çoçukların eğitim etkinlikleri bireysel olmalıdır. Amaçlara ulaşmayı sağlayan etkinlikler tespit edilmelidir. Uyumsuz çoçukların teşhis,tedavi ve eğitimlerinde uzman personel görevlendirilmelidir. Aileye eğitim ve rehberlik hizmetleri verilmelidir.

Çoçuğun sosyal,zihinsel,bedensel ve duygusal gelişimlerini arttıracak sorumluluklar verilmelidir. Çoçuğun öğrendiği davranışlarını günlük yaşama da uyarlaması için fırsat verilmelidir. Başkaları ile olumlu ilişkiler kurmasına yardımcı olunmalıdır. Eğitim programlarının verimli olması için sürekli değerlendirilmelidirler.

Okulda Uyumsuz Çoçukları Tanılama Yöntemi Sosyometri Örgün eğitimde sınıfın kabul ettiği veya kenara ittiği öğrencileri tespit etmek için sosyometri testi uygulanır. Amaç, sınıfın sevdiği ve sevmediği öğrencileri sınıfın liderini bulmaya çalışmaktır.

Tarama Testleri Okula başladıklarında antisosyal davranışlar gösteren çocukların okul yaşamlarında ve ileriki yaşamlarında davranış problemleri gösterme olasılığı yüksektir.Bu riski kontrol altına almak için çoçukların sistematik olarak taranmaları ve biran önce tanılanmaları gerekmektedir.

Projektif Ölçüler Bir şekil yada tamamlanmamış bir hikaye yada bir cümle olabilir. Çocuktan bu şekilleri yorumlaması yada cümleyi tamamlaması istenir. Verdiği cevap doğru yada yanlış olması önemli değildir. Önemli olan çoçuğun davranışlarına ilişkin gerçek bilgilere ulaşmaktır.

Davranışların Doğrudan Gözlemi ve Ölçülmesi Çoçuk gerçek ortamında sistematik olarak gözlenir ve ayrıntılı biçimde kayıt edilir.

Öğretmene Öneriler Öğretmen çoçuğa ondan beklediği davranışları açıklamalıdır. Öğretmen beklentilerini çocuğa iletirken açık ve sakin olmalıdır. Öğrenci davranışlarının uygun ve tutarlı sonuçları olmalıdır. Öğretmen çoçuğa başarılı olacağı görevler vererek başarıyı tatmasını sağlamalıdır.

Öğretmen çoçuğun duygularını ve uyumsuz davranışlar göstermesine yol açan çevre koşullarını iyi bilmelidir. Sınıfta sevgi ve güven ortamı hakim olmalıdır. Öğretmen sınıftaki öğrencilerin uygunsuz davranışları için uzman görüşüne başvurmalıdır.