MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HUKUK BİLGİSİNE GİRİŞ · Hak ve Hukuk tanımı
Advertisements

TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ
Enes Bin Mâlik ( ).
İmam Hatip Lisesi FIKIH 11. SINIF II
İslâm Düşüncesinde Yorum Farklılıklarının Sebepleri
HZ. MUHAMMED (ASM); ANNESİ, YENİ DÜNYAYA GELDİĞİ ZAMAN ONDAN “ÜMMETİ, ÜMMETİ” SÖZÜNÜ İŞİTMİŞ. HZ. HASAN’IN BAŞINI ÖPMESİ (GAVS-I AZAM ŞAH-I GEYLANİ) HZ.
AYŞE BAYRAKTUTAN DİKAB 1. GRUP.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Salim SELVİ.
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
KAVRAM VE BİLGİ HARİTASI HAZIRLAMA 7. SINIF
TÜPRAŞ 50.YIL ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENCİNİN; Adı: Şuayip Soyadı: Yıldız Sınıf: 10/B No: 3534 ÖĞRETMENİN; Adı: Alaattin Soyadı: Kudu.
MEZHEPLER.
Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri
Türkler Arasında İslam’ ın Yayılmasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
PEYGAMBERLERE ve İLAHİ KİTAPLARA İNANÇ
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
C – Tabiûn ve Tebeü’t-tabiîn Dönemi
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Son Dönem -devam 10. Ders.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Son Dönem -devam 11. Ders.
HANGİ KONULARI GÖRECEĞİZ
Alevilik.
Ali er-Rıza: .
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
ŞÎA’DA FIRKALAR ve İMAMLAR
En fazla müslümanın yaşadığı 10 ülke
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
MÜSLÜMANLIKTA, DÜŞÜNCE VE İNANÇ FARKLILAŞMASI
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Hint Alt Kıtasında Sünnet 3. Ders. Kadiyanilik Kadiyanilik, Mirza Gulâm Ahmed Kādiyânî (ö. 1908) tarafından kurulan dinî hareketin adıdır. Gulâm Ahmed,
Şafilik Mezhebi.
Hadis Tarihi Dersinin Konusu, Kaynakları ve Temel Terimleri
KİŞİLER HUKUKU.
Behçet Gündüz İzmir Kur’an-ı Kerim Allah tarafından vahiy meleği cebrail’e, ondan peygamberimize ve onun şahsında tüm insanlık alemine.
İSLAM HUKUKUNUN TARİHİ DEVİRLERİ
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi
Temel Hadis Kavramlarıyla İlgili Oryantalist İddialar ve Eleştirisi
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Hint Alt Kıtasında Sünnet
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Hint Alt Kıtasında Sünnet
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
Neymar Gururla Sunar……..
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
YUNUS EMRE HAYATI.
Mâtürîdiyye İsimlendirme Tarihçe Görüşleri
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
KÜLTÜRÜMÜZDE H.Z MUHHAMMED SEVGİSİ. Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi: Bir çocuğa bir ad, çocuğun o adin manasını yasaması veya o ada sahip bir şahsin.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
 Ahmed Yesevi, İslamiyet’in Türkler arasında yayılmasında önemli bir rol oynamış olan, büyük alim ve sufilerden; Türk illerinin manevi hayatında, asırlar.
TEFSİR TARİHİ SUNUM ÖDEVİ ABDULLAH HALİT KORUCUOĞLU ÖMER FARUK ÇOŞKUN.
Müçtehit öncelikle dinin temel kaynakları olan Kur’an ve sünneti bilmelidir… Müçtehit Kur’an ve sünneti anlayabilecek derecede Arapçayı da bilmelidir.
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
 İslam dininde gönülden bir bağlılıkla kesin olarak inanılması gereken esaslar vardır. Din anlayışı ve yorumu ne olursa olsun, İslam tarihi boyunca Müslümanlar.
İslâm Düşüncesinde Îtikaadî, Siyasî ve Fıkhî Yorumlar
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
Sunum transkripti:

MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak

HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri. Hanefilerin itikatta (inançta) mezhepleri ise maturidiyedir. İsmini kurucusu Ebû Hanife'den (Numan bin Sabit) ( ) alır. Türkistan, Afganistan, Türkiye, Hindistan ve Pakistan'da yaygındır. Hanefi mezhebi dört sünni mezhebin nüfus açısından en genişidir. Takipçileri tüm İslam aleminin yaklaşık %45'ini oluşturmaktadır. Diğer üç mezhep Şafii, Maliki ve Hanbeli mezhepleridir.

ŞAFII MEZHEBI  Şafii mezhebi (Arapça: المذهب الشافعي) veya Şafiilik, bir İslam dini fıkıh (İslam hukuku) mezhebi. İmam-ı Şafii'nin (Hicri 150 (M.S. 767), Gazze - Hicri 204 (M.S. 820), Kahire) kendi usulüne göre şer'i delillerden çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Şafii Mezhebi denir. Ehl-i sünnet itikadında olan müslümanlardan, amellerini yani ibadet ve işlerini, bu mezhebin hükümlerine uyarak yapanlara Şafii denir. Şafiilik olarak da anılır. Şafii mezhebi dört sünni fıkıh mezhebinden birisidir.

 Şafii mezhebi Türkiye ve diğer yakın ülkelerde yaygındır ve Sünni bir mezhepdir. Şafii mezhebinin kurucusu İmam-ı Şafii, Maliki ve Hanefi mezheplerinin usulleri yayılmaya başladığı ilk zamanlarda yetişti. Bu yüzden İmam-ı Şafii mezheplerin yollarını izleme fırsatı buldu. Ve onlardan farklı bir usul takip etti. Fıkhın usulleri ile ilgili ilk eser olan "ER-RİSALE" isimli kitabı yazdı. Zaman içerisinde fakihler onun etrafında toplandılar ve onun geliştirdikleri usullere göre fetva verdiler. Böylece Şafii mezhebi doğdu.

MALIKI MEZHEBI  Maliki mezhebi veya Malikilik (Arapça: المذهب المالكي veya المالكية) bir İslam dini fıkıh (İslam hukuku) mezhebi. Adını kurucusu olan İmam Malik'ten alır. İmam Malik'in kendi usulüne göre şer'i delillerden çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Maliki Mezhebi denir. Ehl-i sünnet itikadında olan müslümanlardan, amellerini yani ibadet ve işlerini, bu mezhebin hükümlerine uyarak yapanlara Maliki denir. Malikilik olarak da anılır. Maliki mezhebi, İmam Malik bin Enes'in görüşleri Çerçevesinde ortaya çıkmış fıkhi bir yorumdur.Ehl-i sünnet'e bağlı dört büyük fıkıh mezhebinden birisidir. Maliki mezhebi İmam-ı malik içtihatarına dayanır.

 Zaman içerisinde İmam-ı Malik'in talebeleri de onun rivayet ettikleri hadisleri ve görüşleri toplayarak benimsemiş ve sistemlemiştir. Onun talebeleri de karşılaştıkları meselelerde onun metoduna uygun şekilde fetva verdiler. Böylece maliki mezhebi ortaya çıktı.Malikilik mezhebi;Fas,Cezayir,Tunus,Sudan gibi bazı Afrika ülkelerinde yayılarak varlığı günümüze kadar devam etmiştir.

HANBELI MEZHEBI  Hanbeli mezhebi veya Hanbelilik (Arapça: المذهب الحنابلة), bir İslam dini fıkıh (İslam hukuku) mezhebi. Hanbeli mezhebine bağlı olan kişiye Hanbeli denir. İmam-ı Hanbeli (Ahmed bin Hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i delillerden çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i sünnet itikadında olan müslümanlardan, amellerini yani ibadet ve işlerini, bu mezhebin hükümlerine uyarak yapanlara Hanbeli denir. Hanbelilik olarak da anılır.

 Hanbeli mezhebi'nde Kur'an ve Hadis kaynağı önde gelir. Kitap ve sünnet te kesin bilgi yoksa, karşıtı bulunmayan sahabi sözü ile doğrultusunda uygulanır. Karşıtlık varsa, Kur'an ve sünnete en yakını tercih edilir. Daha kuvvetli bir delil yoksa, gönderilmiş haber, kıyas'a tercih edilir. Kıyasa en son başvurulur. Hanbeli mezhebi nakil ve rivayete ağırlık veren bir ekoldür. Günümüzde körfez ülkelerinde ve Suudi Arabistan'da mensupları bulunmaktadır.

 Ahmed bin Hanbel, islam devletinin sınırlarının genişlemesi ve artık islami kuralların saf haliyle yeterli olmamasından dolayı gerekli yerlerde aklın kullanımını savunan Mutezililere karşı çıkmıştır. Ahmed bin Hanbel'e göre "Kur'an'da yazılanlar ya da hadisler dışında hiçbir şey yoktur." Her konunun çözümü için gerekli olan şeyler bu ikisinde vardır.Ahmed bin Hanbel'in Halife Me'mun'un adamları tarafından sorguya çekildiğinde yalnız Kur'an'dan ayetler ve hadisler okuyarak cevap verdiği, onlardan anlam çıkarmaları redettiği, kendisine deliller gösterilmek istendiğinde sustuğu, böylece bunu dini itikad bakımından bir "bid'at" telakki ederek karşı koyduğu bilinmektedir. İmam Hanbel'in ölümünden sonra ağırlığı azalan mezhep, Abdülkadir Geylani'nin bu mezhepte ibadet yapmasıyla tekrar canlanmıştır.

CAFERILIK İslam dininin dördüncü halifesi Ali'nin ve Peygamberimizin dördüncü göbekten torunu olan, On iki İmamlar’ın altıncısı olan İmam Ca'fer-i Sadık 'in etrafında toplanan ve onun ictihadlarına göre amel eden Müslümanların bağlı oldukları siyasi ve fikhi bir Alevi mezhebidir. Hz. Resulullah (s.a.a)'dan sonra İslam camiasının önderliğinin ilki Hz. Ali olan on iki imama ait olduğuna inanan Ehl-i Beyt mektebinin ortak ismidir. On iki imamın hiç birisi Sebeci, Rafizi veya Vehhabi değildir. Hepsi de Sünni’dir. Günümüzde İran İslam Cumhuriyeti'nin resmi mezhebidir

 1- Ali el-Murtaza  2- Hasan el-Mücteba  3- Hüseyin eş-Şehid  4- Ali Zeynelabidin  5- Muhammed Bakır  6- Ca’fer es-Sadık BAHSEDILEN ON IKI IMAM HANGILERIDIR?  7- Musa Kazım  8- Ali Rıza  9- Muhammed Cevad  10- Ali Hadi  11- Hasan Askeri  12- Muhammed Mehdi