PSİKOLOG TUBA ALİBAL TOZAK 2017 YILI EĞİTİM DÖNEMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-BEDEN DİLİ VE BEŞERİ İLİŞKİLER
Advertisements

ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %7 %93.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Hitabetin 10 Altın Kuralı
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-BEDEN DİLİ VE BEŞERİ İLİŞKİLER
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
İletişim Sanatı 1.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim Öğr. Gör. Abdulkadir YÜKSEL.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN BEDEN DİLİ Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN
BEDEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-BEDEN DİLİ VE BEŞERİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
ALT BAŞLIKLAR: KENDİNİ GELİŞTİRME,KİŞİSEL ÖZELLİKLERİNİ GELİŞTİRME,İLGİ VE YETENEKLERİNİ GELİŞTİRME,KENDİNİ İFADE ETME YOLLARI,BECERİLERİNİ GELİŞTİRME,KENDİNİ.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

PSİKOLOG TUBA ALİBAL TOZAK 2017 YILI EĞİTİM DÖNEMİ

Bir gönderici tarafından alıcıya iletilen ve alıcının Davranışını bilinçli bir niyetle etkileyen mesaj iletişimdir. İletişim döngüsel bir süreçtir.  Herkes aynı anda mesaj alır, yorumlar, gönderir, sonuç çıkarır; ne başlangıcı ne de sonu vardır.

1. Dinliyor musunuz ? 2. Anlıyor musunuz ? 3. Anladığınızı test ediyor musunuz ? 4. İleti dakikliğiniz nasıl ? 5. Empatik iletişimi kullanıyor musunuz ? 6. Yeterince açık mısınız ?

55% Beden Dili (Sözsüz İletişim) 7% Sözcükler 38% Ses

İletişim yoluyla:  Birbirimizi anlamaya  Sevmeyi öğrenmeye  İlişkileri başlatmaya ve sonlandırmaya  Kendimiz hakkında daha fazla bilgi edinmeye  Başkalarının bizi nasıl algıladıklarını öğrenmeye Çalışırız…

 Herkesin algılama kapasitesi farklıdır.  Herkes algıladığı ölçüde bilgi toplayabilmektedir.  Herkes aynı şekilde algılamamakta; birbirinden farklı biçimlerde öğrenebilmektedir.

 Kişilik farklılıkları  Eğitim farklılıkları  Dil farklılıkları  Sosyal, kültürel ve çevre farklılıkları  Fiziksel görünüm  İhtiyaçlar

 İletişim becerisi, insanlara doğuştan verilen bir yetenek değildir.  Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir Becerilerdir.

Duyguları belirleme ◦ Kızgınlık ◦ Neşe ◦ Korku ◦ Üzüntü Sözsüz ipuçlarını adlandırma ◦ El jestleri ◦ Yüz ifadeleri ◦ Beden Duruşu

1. Konuşma! 2. Konuşmacıyı rahatlat 3.Dinlemek istediğini göster 4.Dikkatini dağıtan engelleri kaldır 5.Konuşmacı ile empati kur 6. Sabırlı ol 7.Sakinliğini koru 8.Tartışma veya eleştiride bulunma 9.Açıklayıcı sorular sor 10.Konuşma!

 Duygular, algılama ve bilgileri değerlendirme aşamalarında etkili olmaktadır.  İnsanların, değer yargılarına ve beklentilerine uygun bilgilere ilgi gösterdikleri, istedikleri gibi görmek ve duymak eğiliminde oldukları da, bir gerçektir.  Bu nedenle, iletişimde başarı sağlayabilmek için kendinizin ve karşınızdaki kimselerin duygusal durumunu dikkate almanız gerekmektedir.

 Ne anlattığın veya yaptığın değil, karşıdakinin Ne Anladığıdır.  Her insanın bir ikna olma biçimi ve yolları vardır.  İkna, karşındaki yenmek, aldatmak, kandırmak değil, doğruları ve gerçekleri anlatarak, göstererek, yaparak uzlaşma ve anlaşma becerisidir.  Herkesi ikna edemeyebilirsin ama çoğunluğa ulaşabilirsin  İkna etmek senin esneklik, bilgi, beceri ve iletişim yeteneklerini kullanmana bağlıdır.  İkna’nın temeli karşındakine saygı ve onu olduğu gibi kabulle başlar

 Önce insanların kafalarında istek yaratılmalıdır  İnsanların ilgisini çek ve gerisini onların hayal gücüne bırak  İnsanlar ne söylediklerinde veya söylemediklerinde kendilerinden ip uçları verirler. Sen bunları iyi kavra ve bunlardan yola çıkarak karşındakine rehberlik et.  Cazibeyi öne sür. Sürekli ulaşılması gereken hedefi, amacı, olayı ve durumu destekle.  Amaca ulaşıldığında insanlara ne kazanacağını ve bu amaçlara ulaşılmadığında oluşabilecek kayıpları göster, anlat ve hissettir  Sen karşındakine olayı anlat bırak o harekete geçsin  Sen zorlayan değil, bir yol gösteren, rehber, kılavuz, arkadaş ve dost ol.  Direnç sana yapılan hakaret değil, korku ve kaygı durumudur.  Dirençteki korkuyu sez ve ona göre konuş.

 Karşındakinin gözüyle bak ve onu anladığını, kabul ettiğini ve saygı duyduğunu göstererek onun güvenini kazan ( Asla yargılama ve eleştirme)  Sonra yol göster (Liderlik Et) Yol Gösterirken: Yol Gösterirken:  Kendi önerilerini sun ve esnek ol,  Ses tonuna, vurgulamalarına ve uygun kelimeler ve bağlaçlar kullanmaya özen göster  Karşındaki direndiğinde esnek ol ve farklı, anlayabileceği önerileri sabır ve iyimser bir tavırla sunmaya devam et.  Önerilerini sunmaya karşındaki insanla uzlaşıncaya kadar devam et.

 Asla zorlama ve ikna ediyormuş havası verme  İnsanlar direnç gösterdiğinde sakin ol ve asla tartışmaya girme. “Dirençli insan yoktur, esnek olmayı bilmeyen iletişimci vardır”  Sen’li cümlelerden ve suçlayıcı tavırdan kaçın  İyi dinle ve söz kesme  Teşekkür, iltifat et, öv  Asla yok sayma,  Uzlaşmacı olmayı her halinle göster  Yenilikçi ol. Yenilikçilik var olanlar arasında yeni bir şey bulmaktır.  Özgün ol ve asla kendini tekrarlama.

 Bir ağız iki kulak varsa, bir konuşup iki dinleyin  Doğru zamanda, doğru kişiye, doğru bilgiler verin  Mesajlar net, açık ve anlaşılır olsun  Gizlilikten kaçının, bilgiyi paylaşın  Karşınızdakini asla 3. şahısların yanında eleştirmeyin

 Beden dili;  Duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır.

 İletişim kurmamak imkansızdır. Herkes iletişim içindedir ve ilk iletişim beden dili ile gerçekleşir(% 55)  İki insan birbirinin farkına vardığı anda iletişim başlar.

 Göğüs  Baş  Gövde  Yüz ifadeleri  Eller kollar ve parmaklar  Kol kavuşturmak  Bacak bacak üstüne atmak  Oturma biçimleri  Beden duruşu  Oturma düzeni

Boyumuzla Yüzümüzle Sesimizle Bedenimizle Oluşturduğumuz ortamlarla   Sürekli mesaj veriyoruz

 Beden duruşu  Mimikler  Başın kullanımı  Oturmak için seçilen yer  Giyim  Bakım ve makyaj Jestler Göz teması Ayakların kullanımı Oturma biçimi Mesafe Kullanılan aksesuarlar

Göz Teması Göz Teması Rahatsız etmeyecek ölçüde kısa süreli, uygun göz teması Rahatsız etmeyecek ölçüde kısa süreli, uygun göz teması Yüz İfadesi Yüz İfadesi Canlı, dinamik Canlı, dinamik Sıcak tebessüm Sıcak tebessüm İlgili bir ifade İlgili bir ifade Baş Hareketi Baş Hareketi Dinlerken başı sallayarak onaylama Dinlerken başı sallayarak onaylama Anlaşıldım duygusu yaratma Anlaşıldım duygusu yaratma Hafif dik tutun Hafif dik tutun Jestler Jestler Aşırıya kaçmadan kullanın Aşırıya kaçmadan kullanın Kol kavuşturmayın Kol kavuşturmayın Elleri ağza, yüze götürmeyin Elleri ağza, yüze götürmeyin Elleri cepte veya saklı tutmayın Elleri cepte veya saklı tutmayın

 Beden Duruşu  Ayaktaysanız dik durun  Oturuyorsanız ve konuşmuyorsanız arkanıza tam yaslanın  Dinlerken veya konuşurken oturur pozisyonda öne eğik şekilde ilgili durun  Yöneliş  Konuştuğunuz kişiye yönelik durun  Göğsünüzü grup konuşmalarında mümkün olan sayıda kişiye açık tutun  Beden Teması  Mümkün olduğunca dokunun

 Dış Görünüş  Giyiminiz renkli olsun  Ortama uygun giysiler seçin  Konuşma  Çok fazla ve hızlı konuşmayın  Yüksek sesle konuşmayın  Yakınlık  Kişisel alanları ihlal etmeden yakın durun

 El gizleme  Sol el gizleme, kişisel duyguları veya yaşamı ile ilgili bir şeyler gizleme  Sağ el gizleme, mesleki yaşam veya iş yaşamı ile ilgili bir şeyler gizleme  Baş parmak saklama  Endişe, kuşku, tehdit hissetme, duygusal rahatsızlık  Baş kaşıma  Kafa karışıklığı, anlamaya çalışma  Kulak arkasını ovma  Anlamama, kafa karışıklığı, endişe

 Alınla oynama  Kararsızlık, endişe, şüphe, karar vermeye çalışma  Kaş arasına dokunma  Odaklanma, konsantre olma, hatırlamaya çalışma  Göz ovuşturma  Bir şey gizleme, yorgunluk  Burun ucunu sıkma, oynama  Baskı altında olma, sıkıntılı olma, yalan  Çene altı ile oynama  Kendini ifade etme isteği, konuşmaya hazırlanma

 Çene tutma  Kendini güvensiz hissetme ve daha güçlü olma isteği, Rekabet, güç isteği  Ağız saklama  Dinlerken yapılırsa; söyleneni değerlendirme ve Düşünme, karşıdakine inanmama  Konuşurken yapılırsa; yalan söyleme, utanma ve Sıkılma, sinirlilik  Dudakları çekme  Hırs, kendine odaklanma

 Dudaklara dokunma  Konuşma isteği, söylenen hakkında kuşku duyma, bir şey gizleme  Ense ovma  Olumsuz tavır, eleştirel. Ancak bir yanlışlık anında yapılmışsa olumlu, açıklık ve iyimserlik.  Kol kavuşturma  Rahatsızlık, kapalılık, kendini koruma, %38 daha az dikkat  Kollar arkada  Bir şey gizleme, otorite

... Etkili iletişim ve beden dili için

 Duruşunuza ve yürüyüşünüze dikkat edin  “zavallı” ile “kendinden emin” görünümünüz nasıl olur?  Özgüven sağlama:  Oturuşunuzu ve duruşunuzu kendinden emin hale getirin.

 Eğik ve düşük omuzlar:   Hepsi de olumsuz olmak üzere bir çok anlam taşır;   - Ezilmiş - Kendine güvensiz - Yenik - Suçlu - Korkak - Utangaç

 Ses tonunuza dikkat edin  Ses aynı zamanda duygularınızı da iletir.  Kendi sesinizi dinlemeye başlayın. Ümitsizlik mi yoksa cesaret mi ifade ediyor?  Güven içinde mi konuşmaktasınız, yoksa mırıldanıyor musunuz?

 Canlı ve atak olun.   Çekingenliğinizi bir kenara atın. Her zaman atılıma, hazırlıklı olun. Gönüllü olmaktan çekinmeyin. Gönüllü olan göze çarpar. Ortalıktaki en önemli kişi, kendini tanıtmada en aktif olan kişidir.  Mesleğiniz ve göreviniz ne olursa olsun kendinizi bir satıcı gibi görün.  İnsanların ilgisini çekebilmek için, çarpıcı ve canlı olmanız gerekir. Sahaya çıkıp oynamak lazım Futbolu Sahaya çıkıp oynamak lazım. Futbol tarihinde seyirciler arasında gol atan çıkmamıştır

 Doğal olun.  Doğal bir insan, kendisiyle kolayca ilişki kurulabilen ve kendinizi onun yanında gergin hissetmediğiniz insandır.  İnsanlar sizinle olunca kendilerini  Evlerinde gibi rahat hissetsinler.  Sıcak olun.  Soğuk, mesafeli ve tepkisini belli etmeyen bir insanın bir gruba girmesi kolay olmaz. Ona nasıl davranacağınızı, onun size nasıl tepki göstereceğini bilmediğiniz için daima uzak durmayı tercih edersiniz.

 Teşekkürler…