TIMSS Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Doğal Sayılarda Toplama ve Çıkarma İşlemi
Advertisements

Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
KESİRLER.
ÖZEL TANIMLI FONKSİYONLAR
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
2015 YGS ANALİZ KAMİL ÖZBAŞ Rehber Öğretmen YGS ANALİZİ (TÜRKÇE)  YGS’nin 40 soruluk Türkçe kısmında ağırlık; sözcük, cümle ve paragraf düzeyinde.
Ders ile ilgili sunumlar AVES > Dökümanlarda verilmektedir.
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
DÜZLEM Ölüdeniz Muğla’nın Fethiye ilçesinde bulunan Ölüdeniz, çok güzel bir turizm beldesidir. Ölüdeniz, durgun deniz yüzeyi özelliği ile bilinir. Ölüdeniz’in.
FNP GRUBU: fatma ışık, nagehan öztürk, pınar sevindik
Bölüm 1: Temeller. Bölüm 1: Temeller Kavramlar Nicel Araçlar 1.1 Bilimsel yöntem 1.2 Simetri 1.3 Madde ve evren 1.4 Zaman ve değişim 1.5 Temsiller.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ATALET MOMENTİ 4.1. Tanımı ve Çeşitleri
1. Bernoulli Dağılımı Bernoulli dağılımı rassal bir deneyin sadece iyi- kötü, olumlu-olumsuz, başarılı-başarısız, kusurlu-kusursuz gibi sadece iki sonucu.
BOYUT Hikmet SIRMA.
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Bilginin Organizasyonu
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
KARENİN ÇEVRESİNİN HESAPLANMASI
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Geometrik Şekiller.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.
“Bilgi”’nin Gösterimi “Bilgi” İnsan veya Makina Yorumlama Öngörme
KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ
İlköğretim 3. Sınıf MATEMATİK GEOMETRİ.
Eğitim Siteleri
ÇOKGENLER.
Erozyon ve Toprak Erozyonunun Oluşumu
KORELASYON VE DOGRUSAL REGRESYON
TEOG SINAV SİSTEMİ.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Madde ve Maddenin Özellikleri
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
ŞEKİLLER.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
BİÇİM KAVRAMI, SINIFLANDIRMASI VE PSİKOLOJİK ETKİLERİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Nitel Araştırma Süreci
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Maddeyi Tanıyalım Madde ve Cisim Maddenin Özellikleri Maddenin Haller
ZTM 316 Mekanizmalar 2.Hafta
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

TIMSS Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

TIMSS 2011/ 4. Sınıf/ Fen ve Teknoloji ÖRNEK SORU 1 TIMSS 2011/ 4. Sınıf/ Fen ve Teknoloji Kazanım Verilen canlı resimlerini kullanarak ayırt edici biyolojik özellikleri ile eşleştirir. Konu Alanı Canlı Bilimi Bilişsel Düzey Uygulama

TIMSS 2011/ 4. Sınıf /Fen ve Teknoloji ÖRNEK SORU 2 TIMSS 2011/ 4. Sınıf /Fen ve Teknoloji Kazanım Hacmine göre sırlanmış üç cisim şekli verildiğinde, daha fazla hacimli cisimlerin her zaman daha ağır olmayacağını açıklar. Konu Alanı Fiziksel Bilimler Bilişsel Düzey Akıl Yürütme

TIMSS 2011/4. Sınıf/ Matematik ÖRNEK SORU 3 TIMSS 2011/4. Sınıf/ Matematik Kazanım Yığın halinde verilen küplerin sayısını belirler Konu Alanı Geometrik Şekil ve Ölçümler Bilişsel Düzey Uygulama

TIMSS 2011/8. Sınıf/ Fen ve Teknoloji ÖRNEK SORU 4 TIMSS 2011/8. Sınıf/ Fen ve Teknoloji Kazanım Soğuyan sıvının moleküllerine ne olduğunu bilir. Konu Alanı Fizik Bilişsel Düzey Bilme

TIMSS 2011/ 8. Sınıf/ Fen ve Teknoloji ÖRNEK SORU 5 TIMSS 2011/ 8. Sınıf/ Fen ve Teknoloji Kazanım Eş yükselti haritasını yorumlayarak da tepelerinin topoğrafik gösterimlerini tanır. Konu Alanı Yer Bilimleri Bilişsel Düzey Uygulama

TIMSS 2011/8. Sınıf /Matematik ÖRNEK SORU 6 TIMSS 2011/8. Sınıf /Matematik Kazanım Bir bütünün verilen bir parçasının yüzdesini ve bir bütünün yüzdesi verilen bir kısmını açıklar. Konu Alanı Sayılar Bilişsel Düzey Bilme

TIMSS 2011/ 8. Sınıf/ Matematik ÖRNEK SORU 7 TIMSS 2011/ 8. Sınıf/ Matematik Kazanım Uygulama Konu Alanı Veri ve Olasılık Bilişsel Düzey Verilen bir durumu pasta grafiği ile düzenleyip verilenleri etiketlendirerek sunar.

TIMSS 2011/ 8. Sınıf Matematik ÖRNEK SORU 8 TIMSS 2011/ 8. Sınıf Matematik Kazanım Üç boyutlu bir dikdörtgen şeklin katı cisimlerle doldurulmasını içeren bir dört işlem problemi çözer. Konu Alanı Geometri Bilişsel Düzey Akıl Yürtüme

KAYNAKLAR Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş., ve Atar, H. Y. (2014). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu–4. sınıflar. Ankara: İşkur Matbaacılık, Ankara. Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş., ve Atar, H. Y. (2014). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu–8. sınıflar. Ankara: İşkur Matbaacılık.