Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
EĞİTİMDE DRAMA.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
ÇOCUK VE DRAMA DRAMA İLE İLGİLİ TERİMLER, ÇOCUKLARDA DRAMA UYGULAMALARININ TARİHÇESİ Öğr. Gör. : Yasemin SU.
Bütünleştirme uygulamaları
Drama etkinlikleri planlanırken;
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE EĞİTİMİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MONTESSORİ EĞİTİM SİSTEMİ (devam)
İSTASYON YÖNTEMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
ÖĞRENME STİLLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri Deney Kavram haritası Modeller/ Eğitici oyuncaklar Drama Gezi Gösteri Analoji Proje çalışmaları

Gezi Okul öncesi dönemdeki çocuklar fizyolojik ihtiyaçları karşılandığı takdirde uzun süre yürüyebilir. Enerjilerini verimli kullanabilmek için çocuklarla daha önceden gözlem ve araştırmanın nasıl yapılacağı konusunda çalışılmalıdır. Gezi ve gözlem etkinlikleri çocukların temel güvenliklerinin sağlandığı her ortamda gerçekleştirilebilir. HAYDİ TOPRAK BİLİM OKULUNA!

Proje Çalışmaları Bir konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için yapılan araştırmalardır. Çocuklar ya da öğretmen tarafından belirlenen konu kapsamında ilerler. Proje Yaklaşımı’ndan farklıdır.

Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar Sınıf içi Kurum içi Kurum dışı Parklar Hayvanat bahçeleri Müzeler HER YER!!!

Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar Sınıf içi: Fen Merkezi

Fen Eğitiminde İlkeler, Yöntemler ve Farklı Ortamlar Sınıf içi: Fen Merkezi

Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar Sınıf içi: Fen Merkezi

Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar Sınıf içi: Fen Merkezi

Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar Sınıf içi: Fen Merkezi

Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar Kurum dışı (Bahçe)

Hayvanat Bahçeleri

Öğretmenin Rolü Öğretmenler dünya üzerinde bulunan canlı ve cansız varlıklar hakkında temel bilgilere sahip olmalıdır. Bu bilgilere sahip olmanın yanı sıra etkinlik ve materyaller yardımı ile gerekenleri çocuklara aktarabilmelidir. Fen bilimlerine, doğaya ve çevresine karşı olumlu bir tavır gerekli!!!

Öğretmenin Rolü Öğretmen doğru bilgilerle çocuklara rehberlik etmelidir. Rehberlik her zaman lider olmak demek değildir. Bu anlamda çocukların kendilerinin de deneyerek ya da araştırarak bilgileri elde etmeleri sağlanmalıdır. Öğretmen bu deneme ve araştırma etkinlikleri sırasında kolaylaştırıcı rol üstlenmelidir.

Öğretmenin Rolü Toplumsal cinsiyetçilik yapmamalı. Doğru olmayan ya da anlamsız cevapları da dinlemeli. Cevaplar için yeterli zaman vermeli. Her çocuğa eşit fırsat tanımalı. Etkinliklerin ne kadar süreceğine çocukları gözlemleyerek ve onlarla birlikte karar vermeli.

Öğretmenin Rolü Sınıf ortamını zenginleştirmeli. Farklı ortamlarda etkinlik yapmalı SABIRLI olmalı Aileleri de etkinliklere katabilmeli.

Fen Eğitiminde Ailenin Rolü Fen eğitimi ailede başlayan bir süreçtir. Evde yapılabilecek etkinlikler konusunda bilgilendirilmelidirler. Okuldaki etkinliklere katılımları sağlanmalı.