ULUSLARARASI BAKALORYA DIPLOMA PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Advertisements

VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
DİL A EDEBİYAT DERSİ.
DERS SEÇİMİ Ne Zaman Nasıl.
ULUSLARARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES). Ortaöğretime Geçiş Sistemi Neydi?  İlköğretim 6.7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve.
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
Sınıf Geçme Yönetmeliği
DERS SEÇİMİ.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
“Başarının zeka ile bir ilgisi yoktur.” Albert Einstein
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler Matematik ve Geometri testleri için ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler verilecek. Cevap kağıdı iki test için.
FINDIKLI MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
H.Ahmet Kanatlı Anadolu Lisesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Hayat Biçimini Seçmektir
SÖKE CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
Üniversite Yolunda N asıl Üniversiteli Olurum. LYS.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
DERS SEÇ İ M İ. NEDEN NASIL NE ZAMAN  Ders seçimi 9. sınıfın sonunda ders kesiminden itibaren haziran ayının son iş günü mesai bitimine kadar.
SINIF GEÇME VE DERS SEÇİMİ
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS) 1. AŞAMA2. AŞAMA YGS LYS.
2P METODUNDA B İ RL İ KTE ÇALIŞACAK BRANŞLAR. ANAOKULU Bir dönem için hedef kazanımlara yönelik 2 problem yada proje üretilir. Sınıf Öğretmeni + İngilizce.
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
İÇ SINAVI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
MATURA Bettina Pakoy.
Sınav Takvimi 9.Sınıf TARİH FİZİK DERS SAATİ
AKTS Hesaplaması.
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
Programın Karşılaştırılması Sunusu
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
2016 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

ULUSLARARASI BAKALORYA DIPLOMA PROGRAMI

IB Nedir? IB 1968 yılında İsviçre’nin Cenevre şehrinde başlayan kar amacı gütmeyen bir eğitim kuruluşudur. İlk IB sınavları 1970 yılında on ülkedeki, ikisi devlet okulu olan 12 okulda yapılmıştır. IB dört farklı program sunmaktadır.; IB Primary Years Programme (PYP)(3-12 yaş arası), IB Middle Years Programme (MYP)(11-16 yaş arası), IB Diploma Programı (DP)(16-19 yaş arası) ve IB Career-related Programme (CP).

Bugün dünyada 6,068 IB programı sunan 4,655 okul vardır Bugün dünyada 6,068 IB programı sunan 4,655 okul vardır. Türkiye’de IB 1994 yılında başlamıştır ve bugün itibariyle IB programlarını veren 63 okul vardır. Bu okullardan 44 tanesi Diploma Programını vermektedir. Bu okulların üç tanesi de devlet okuludur. Okulumuz 2007 yılından beri resmi IB okuludur. Okulumuz aynı zamanda IB Diploma Programını veren ilk devlet okuludur.

IB ÖĞRENCİ PROFİLİ Araştırmacı Bilgili Düşünen İletişim kurabilen İlke sahibi Açık fikirli Duyarlı Cesaretli Dengeli Dönüşümlü düşünen

Diploma Programı Modeli

IB DP Dersleri IB Diploma Programında yüksek ve standart seviye dersleri vardır. Öğrenciler en az üç yüksek seviye dersi seçmek zorundalar. Yüksek seviye dersleri iki yıl boyunca toplamda en az 240 saat, standart seviye dersler de en az 150 saat olacak şekilde verilmelidir.

1. Grup Dil ve Edebiyat Çalışmaları 1. Grupta üç farklı ders vardır: Dil A: Edebiyat Dil A: Dil ve Edebiyat Edebiyat ve Performans

Okulumuzda öğrenciler Türkçe A: Edebiyat dersi seçmek durumundalar Okulumuzda öğrenciler Türkçe A: Edebiyat dersi seçmek durumundalar. Bu ders yüksek seviyede verilmektedir. Öğrenciler daha önceden belirlenmiş olan yazarların eserlerini incelemektedirler. İncelenen eserler ana dilde yazılan eserler olabileceği gibi başka ülkelerdeki yazarların çevirileri de olabilmektedir.

Harici Değerlendirme Paper 1: Edebi yorum(2 saat) Öğrenciler verilen iki pasajdan bir tanesini seçerek bir edebi yorum yazısı yazmak durumundalar. (20 Puan) (%20) Paper 2: Makale (2 Saat) Öğrenciler daha önce çalışma yapılan en az iki eseri göz önünde bulundurarak bir makale yazmak durumundalar. (25 puan) (%25) Yazılı Ödev Öğrenciler daha önce çalışma yaptıkları bir eserle ilgili makale yazmak durumundalar. (25 puan) (%25)

Dahili değerlendirme Bireysel Sözlü Yorum ve Tartışma Daha önce çalışma yapılan bir şiirle ilgili 10 dakikalık sözlü yorum ve diğer çalışmalarla ilgili soruların sorulduğu 10 dakikalık tartışmadan oluşan ses kaydı. (30 puan) (%15) Bireysel Sözlü Sunum Daha önce yapılan çalışmalarla ilgili sunum hazırlama. Sunum okuldaki öğretmen tarafından değerlendirildikten sonra IB tarafından da incelenecektir. (30 puan)(15%)

2. Grup Dil Kazanımı 2. grup dersler iki modern dilden oluşmaktadır: Dil B Dil Başlangıç Seviyesi

Okulumuzda öğrenciler İngilizce B dersi seçmek durumundalar Okulumuzda öğrenciler İngilizce B dersi seçmek durumundalar. İngilizce B yüksek seviyeli bir derstir. Daha önce İngilizce dersi görmüş öğrenciler için tasarlanan bir derstir. Bu ders dil kazanımı ve dil becerilerini geliştirmek üzerine odaklanmıştır.

Harici Değerlendirme Paper 1: Algılayıcı Beceriler (1 saat 30) Beş adet yazılı metin ile ilgili alıştırmalar. (%25) Paper 2: Yazı Yazma Becerileri(1 saat 30) Öğrenciler verilen konularda iki yazılı metin yazmak durumundalar. Bir tanesi 250-400 kelime arası, ikincisi ise 150-250 kelime arası. (25%) Yazılı Ödev:Algılayıcı & Üretme becerileri Okunan edebi metinle ilgili olarak 500-600 kelimelik bir yazı ve yazıyla ilgili 150-250 kelimelik bir açıklama yazısı. (20%)

Dahili değerlendirme Bireysel Sözlü(8-10 dk.) 15 dakikalık hazırlık süresi ve en çok 10 dakikalık sözlü sunum ve öğretmenle görüşme. (20%) Etkileşimli Sözlü Aktivite Öğretmen tarafından değerlendirilen üç sınıf içi aktivitesi. (10%)

Okulumuzda öğrenciler isterlerse Fransızca, Almanca, Arapça veya Rusça gibi ikinci bir yabancı dil dersi daha seçebilirler. Bu dersler standart seviyede verilmektedir. Bu ders öğrencilerin pratik yapma ve dili incelemenin dışında ayrıca kültürlerarası bir anlayış geliştirme imkanı da sağlayan konu başlıklarından oluşmaktadır.

Harici Değerlendirme Paper 1: Algılayıcı Beceriler(1 saat 30) Dört adet yazılı metini anlama üzerine hazırlanmış bir sınavdır. (40 puan) (%30) Paper 2: Üretme Becerileri (1 saat) Öğrenciler iki yazılı metin yazmak durumundalar. Birincisi verilen iki seçenekten birini seçerek,(7 puan) Diğeri ise verilen üç seçenekten birini seçerek. (18 puan).(%25) Yazılı Ödev:Algılama ve üretme becerileri Kültürlerarası bir anlayış üzerine hedef dilde 250-350 kelimelik bir metin yazma. (20 puan) (20%)

Dahili değerlendirme Bireysel Sözlü(25 puan) Öğretmen tarafından değerlendirilip IB tarafından incelenen üç bölümden oluşan sözlü ses kaydı. (25%) 1. Bölüm: Öğrenci tarafından görsel bir materyalin (iki seçenekten) sunumu. 2. Bölüm: Görsel materyalle ilgili soru cevap bölümü. Yazılı ödevle ilgili en az iki sorudan oluşan genel bir sohbet.

3. Grup Birey ve Toplum 3. Grup dokuz dersten oluşmaktadır: İş ve yönetim Ekonomi Coğrafya Tarih Küresel toplumda İletişim Teknolojisi (ITGS) Felsefe Psikoloji Sosyal ve kültürel antropoloji Dünya Dinleri.

Okulumuzda öğrenciler Yirminci Yüzyılda Türkiye (TITC) dersi seçmek durumundalar. Bu ders sadece standart seviyede verilmektedir. TITC tarih, coğrafya ve sosyoloji gibi üç dersten müteşekkil bir derstir.Bu derste 6 konu başlığı vardır.

Harici Değerlendirme Paper 1(1 saat 30) Belgeler, istatistiksel veri veya grafiğe dayanarak her üç disiplini kapsayan üç sorudan oluşan bir sınavdır. (45 puan) (30%) Paper 2 (1 saat 30) Verilen üç temayla ilgili uzun-cevaplı iki sorudan oluşan bir sınavdır. Öğrenciler verilen üç temadan birisini seçerek, iki soruyu cevaplamak durumundalar. Her konuyla ilgili olan iki soru üç disiplini kapsayacaktır. Öğrenciler istedikleri konuyla ilgili iki soruyu cevaplayacaklardır. (40 puan)(25%)

Dahili değerlendirme Müfredatta yer alan herhangi bir konuyla ilgili araştırma projesi hazırlanacaktır. Öğrenciler 1500-2000 kelimeden oluşan ve en az iki disiplini içeren bir makale yazmakla sorumludurlar. (50 puan)(40%)

4. Grup Fen Bilimleri 3. Grup derslerde üç farklı ders vardır: Biyoloji Fizik Kimya

Okulumuzda öğrenciler Biyoloji dersini seçebilirler Okulumuzda öğrenciler Biyoloji dersini seçebilirler. Bu ders hem yüksek hem de standart seviyede verilmektedir. Biyoloji hayatla ilgili bir derstir. Biyoloji dersi deneysel bir yaklaşım gerektirmektedir ve bu ders sürecinde buna bağlı kalması beklenmektedir.

Harici değerlendirme SL Paper 1(45 dk) 15 sorusu yüksek seviye soruları ile ortak 30 sorudan oluşan çoktan seçmeli bir sınavdır. (30 puan) (%20) Paper 2 (1 saat 15) Veri bazlı bir yazılı sınavdır. Kısa cevaplı ve uzun cevaplı sorulardan oluşmaktadır. İki uzun sorudan birisinin cevaplanması gerekmektedir. (50 puan) (%40) Paper 3 (1 saat) Öğrenciler bütün soruları cevaplamak zorundadırlar. Deney becerileri ve teknikleri,analiz ve değerlendirme ile ilgili iki-üç kısa sorulu bir sınavdır. (35 puan) (%20)

Harici değerlendirme HL Paper 1(1 saat) 15 sorusu standart seviye soruları ile ortak 40 sorudan oluşan çoktan seçmeli bir sınavdır. (40 puan) (%20) Paper 2 (2 saat 15) Veri bazlı bir yazılı sınavdır. Kısa cevaplı ve uzun cevaplı sorulardan oluşmaktadır. İki uzun sorudan birisinin cevaplanması gerekmektedir. (72 puan) (%36) Paper 3 (1 saat 15) Öğrenciler bütün soruları cevaplamak zorundadırlar. Deney becerileri ve teknikleri,analiz ve değerlendirme ile ilgili iki-üç kısa sorulu bir sınavdır. (45 puan) (%24)

Dahili değerlendirme Yaklaşık10 saat süren bireysel araştırma. (50 puan)(%20)

5. Grup Matematik 5. Grup dersler 3 farklı dersten oluşmaktadır: İleri Matematik Matematik Çalışmaları Matematik

Okulumuzda standart seviye dersi olan Matematik dersi verilmektedir Okulumuzda standart seviye dersi olan Matematik dersi verilmektedir. Bu ders temel matematik kavramlarını bilen ve basit matematik yöntemlerini doğru şekilde uygulayacak becerilere sahip öğrencilere yöneliktir.

Harici değerlendirme Paper 1(1 saat 30) Öğrenciler bütün müfredatla ilgili zorunlu kısa cevaplı ve uzun cevaplı soruları yapmakla yükümlüdürler. (Hesap Makinesi Kullanılması Yasaktır) (90 puan)(%40) Paper 2 (1 saat 30) Öğrenciler bütün müfredatla ilgili zorunlu kısa cevaplı ve uzun cevaplı soruları yapmakla yükümlüdürler. (Hesap Makinesi Kullanılabilir) (90 puan)(%40)

Dahili Değerlendirme Bireysel Araştırma ödevi. Matematiğin bir alanına yönelik yazılı bir çalışma. (%20)

6. Grup Sanat 6. Grup altı farklı dersten oluşmaktadır: Dans Film Müzik Tiyatro Görsel Sanatlar Edebiyat ve Performans SL

Okulumuzda öğrenciler Yüksek Seviye dersi olan Görsel Sanatlar dersini seçebilirler. Bu ders, öğrencilerin kendi yaratıcı ve kültürel beklentilerine ve sınırlarına meydan okumalarını teşvik eder.

Harici Değerlendirme 1. Bölüm: Karşılaştırmalı Çalışma Öğrenciler farklı sanatçıların çeşitli sanat çalışmalarını analiz ederek karşılaştırırlar. Bu bağımsız eleştirel ve bağlamsal araştırma farklı kültürel ortamlardan sanat çalışmalarını, nesneleri inceler. (%20) 2. Bölüm: Gelişim Portfolyosu Öğrenciler iki yıllık ders süresince yaptıkları çeşitli sanat çalışmaları ile deneyimlerini, araştırmalarını, çalışmalarını ve ilerlemelerini kanıtlayan dikkatlice seçilmiş çalışmalarını gösteren bir portfolyo hazırlamak durumundalar. (%40)

Dahili Değerlendirme 3. Bölüm: Sergi Öğrenciler sergiledikleri sanat çalışmalarından bir kısmını değerlendirme için seçmek durumundalar. Bu seçilecek çalışmalar görsel sanatlar dersi süresince teknik açıdan başarımlarını ve materyallerin kullanılmasında, fikirlerinde ve uygulamalarında görsel iletişime uygun olarak bir anlayışa sahip olduklarını gösterir nitelikte olmalıdır. (%40)

Öğrenciler her gruptan bir ders seçmek durumundalar. Öğrenci eğer 6 Öğrenciler her gruptan bir ders seçmek durumundalar. Öğrenci eğer 6. gruptan bir dersi (Görsel Sanatlar) seçmez ise ilk beş gruptan ikinci bir ders seçebilir. Bu durumda öğrenci İkinci yabancı dil dersi seçebilir.

Öğrenciler Yüksek Seviye dersi olan Görsel Sanatlar dersini seçerse, biyoloji dersini standart seviyede seçebilir. Eğer İkinci yabancı dil dersi seçilirse biyoloji dersini yüksek seviye dersi olarak seçmek durumundadır.

Bitirme Tezi (Extended Essay) Her öğrenci 4000 kelimeden oluşan bir bitirme tezi yazmak zorundadır. Öğrenciler seçtikleri 6 dersten herhangi birinden bitirme tezi yazabilir. Tez çalışması bir danışman öğretmen nezaretinde yapılır. Okulumuzda öğrencilerin çoğu bitirme tezi için Türkçe Edebiyat dersini tercih etmektedirler.

Bilgi Kuramı (TOK) Bilgi kuramı dersi iki yılda 100 saat olarak verilen bir derstir. TOK’de öğrenciler sunum hazırlamak ve her yıl belirlenen konularla ilgili olarak bir makale yazmak zorundadırlar. Makale için en çok 1600 kelime kullanılmalıdır.

CAS (Yaratıcılık, Aktivite, Hizmet) CAS müfredat dışı bir etkinliktir. Yaratıcılık için öğrenciler müzik, resim, oyunculuk gibi aktivitelerle ilgilenmek zorundadır. Aktivite için ise bireysel ve takım sporlarıyla ilgilenmek zorundadır. Hizmet için, topluma yönelik anlamlı katkılar yapmak zorundadırlar. Öğrenciler bu üç farklı etkinliğin hepsini yapmak zorundadırlar. Bu etkinliklerin saat bazında dağılımı birbiriyle dengeli olmalıdır.

Öğrenciler diploma alabilmek için bitirme tezini, TOK makalesini ve CAS etkinliklerini tamamlamak zorundadırlar. Bunlardan bir tanesi bile yapılmazsa öğrenciler diploma alamazlar.

Öğrencilerin alabileceği en yüksek puan 45’tir Öğrencilerin alabileceği en yüksek puan 45’tir. Öğrenciler her dersten en çok 7 puan alabilirler, ki bu toplam 42 puana denk gelir. Öğrenciler Bitirme Tezi ve TOK makalesinden de 3 puan daha alabilirler.

Diploma Nasıl Alınabilir? Diploma aşağıdaki şartlar oluştuğunda verilir; CAS Etkinlikleri tamamlanmışsa. 24 puan ve daha fazla puan alınmış ise. Tok veya Bitirme tezi için “N” notu alınmamış ise. Tok veya Bitirme tezi için “E” notu alınmamış ise. Hiçbir dersten 1 notu alınmamış ise. İkiden fazla 2 notu alınmamış ise. Üçten fazla 3 ve aşağısında puan alınmamış ise. Yüksek Seviye derslerinde en az12 puan alınmış ise. Standard Seviye derslerinde en az 9 puan alınmış ise. Öğrenci akademik olarak bir kabahat işleyip ceza almamış ise.

IB sınavları 2019 yılının Kasım ayında yapılacaktır. Fakat 20 IB sınavları 2019 yılının Kasım ayında yapılacaktır. Fakat 20. Yüzyılda Türkiye, Arapça, Almanca ve Rusça derslerinin sınavları Mayıs 2019 yılında yapılacaktır. Çünkü bu derslerin Kasım sınav döneminde sınavları yapılmamaktadır. Öğrenciler isterlerse istedikleri derslerden iki defa daha sınava girebilirler.