ŞİDDET
Şiddet insanların her zaman iç içe yaşadığı bir olgudur. İnsanlara fiziksel ya da psikolojik zarar verme niyeti taşıyan tüm davranışları içerir.
Burada niyet temel öğedir. İstenmeden yapılan zarar verme şiddet sayılmaz.
Saldırganlık ve şiddet arasındaki farklar: Saldırganlık davranıştır, şiddet bir eylemdir. Kişide saldırganlık eğilimi olabilir ancak eyleme geçmediği sürece şiddet olmaz. Şiddette güç kullanmak ve baskı uygulamak daha yoğun şekilde vardır.
Şiddete yönelimli bireylerde şu özellikler görülür: Yüksek düzeyde zarar verme niyeti, Sık ve açık tehditlerde bulunma, Bireysel farklılıklara toleransın olmaması, Devamlı öfke, düşmanlık veya küskünlük duyguları, Şiddeti seyretmekten hoşlanma,
Merhametsizlik, Çocuklukta kötü muamele görme, Evde şefkat ve ilgi azlığı, Madde kullanma, Evde şiddete tanık olma.
ŞİDDETİN NEDENLERİ Biyolojik nedenler Erkekliğin doğası Patoloji Uyuşturucu ve alkol kullanımı
ŞİDDETİN NEDENLERİ Öğrenme ile ilgili nedenler Ailede şiddet görme, Şiddet kullanmayı öğrenme.
ŞİDDETİN NEDENLERİ Toplumsal nedenler Toplumda şiddetin hoş görülmesi, Cinsiyet rolleri, Yaşam sıkıntıları.
ŞİDDETİN NEDENLERİ Kişiler arası etkileşim ile ilgili nedenler: Şiddetin getirdiği kazanç, Güç ve kontrol sağlama, Bağımlı/ Muhtaç olma, İletişim ve çatışma çözme becerileri.
ÖNLEME YOLLARI Son yıllarda okullardaki şiddet olaylarında büyük bir artış gözlenmektedir. Okullardaki şiddeti önlemeye yönelik çabalar belirli risk faktörlerini azaltıp koruyucu faktörleri arttırmayı amaçlamaktadır.
ÖNLEME YOLLARI Diğer çaba gelişim yaklaşımıdır. Gençlerin sağlıklı ve başarılı birer yetişkin olabilme kapasitelerini arttırıp çeşitli yetiler geliştirmeleri sağlanmaya çalışılmalıdır.
ÖNLEME YOLLARI Sosyal aktivitelere katılım, Polis ve toplum arasında geliştirilen işbirliği sonucunda ortaya çıkan toplum polisi kavramı gençlerin uyguladığı şiddet davranışlarını önlemede kilit rol oynamaktadır.
ÖNLEME YOLLARI Bireye ilişkin sapkın davranışa tolerans göstermeme, Okul başarısını yüreklendirme, Olumlu sosyal yönelim, Dini değerleri benimseme, Aile içi bağlılık, Ailede şiddetin olmaması.
OKULLARDA ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER Koridor monitörleri, Tuvalet monitörleri, Çanta ve dolap kontrolü, Üniformalı polis ya da güvenlik, Kameralar.
SONUÇ OLARAK Her toplumun kendine özgü şiddet sorunları vardır ve bu sorunlar, o toplumlara özgü normlar tarafından belirlenmektedirler. Şiddetin bir çok nedeni vardır ancak temelde çocukluk yaşantıları, aile ve çevre yer alır. Sağlıklı bir toplum için bunlara özen gösterilmelidir.
TEŞEKKÜRLER