6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
TÜKETİCİ HAKLARI.
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
KALİTE EKONOMİSİ T.C. ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
24 Kalite yönetimi.
KÜÇÜK İŞLETMELERDE ÜRETİM İŞLEVİ VE YENİ ÜRETİM SİSTEMLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI ##1 Ekonomik değeri olan atıl kaynaklara ne denir A)Satış B)Alacak C)Para D)Stok E)Işletme kaynağı.
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
M Ü H E N D İ S L İ K S T A N D A R T L A R I
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kalite Maliyetleri Kalite maliyetleri kalitenin ölçüsüdür. Toplam kalite yönetiminin yerleşebilmesi, uygulanabilmesi ve sürekli kılınabilmesi için kalitedeki.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Endüstriyel Pazarlarda Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi
Girişimcilik.
Toplam Kalite Yönetimi
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
ALISVERiS YAPARKEN NELERE DiKKAT EDERSiNiZ ?
KAL İ TE VE VER İ ML İ L İ K. Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (Makina,Teçhizat,İnsan, vb.)ile.
KALİTE VE VERİMLİLİK KALİTE MALİYETİ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
shoe quality and testing standard AYAKKABI KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Yazar : MUAZ MESUD ERTÜRK Tarih :
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
MALZEME MALİYETLERİ Prof.Dr. A. Vecdi CAN.
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Pazarlama İletişimi
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ

Kalite Maliyetleri Neden Önemli? Günümüzde, üretimde kaliteyi ihmal etmek, kalitesiz üretim maliyetinin önemini görememek; işletmelerin rekabet avantajlarını yitirmesine ve hatta piyasadan silinmesine sebep olmaktadır. Kalite anlayışı kaliteli mal ve hizmet üreterek, maliyet artışına sebep olan faaliyetleri önleyerek toplam maliyetleri en aza indirme anlayışıdır. Ürün ve hizmet üretimindeki faaliyetlerin maliyeti; işletmelerin rekabet gücünde, kar oranlarında ve hatta var olmalarında çok önemlidir. İşletmeler kalite, teslim süresi ve fiyat konularında yarışırlar Gerçekleştirilen araştırmalar kalite maliyetlerinin bir işletmenin toplam satış cirosunun % 5’i ile % 25’i arasında değiştiğini göstermiştir. Görüldüğü gibi bu oldukça yüksek bir orandır ve göz ardı edilmesi mümkün değildir.

Kalite Ölçütü olarak Kalite Maliyetleri İşletmenin kalite hedeflerine ulaşıp ulaşmadığının somut ölçüsü olarak kalite maliyetlerinin bilinmesi gerekir. İşletmeler için maliyeti artıran, kaliteli mal ve hizmet üretmek değil, kalitesiz ya da düşük kaliteli mal ve hizmet üretmektir. Kalitedeki gelişme ve değişmeyi gösteren en sağlıklı ölçütte “Kalite maliyetleri” dir.

Kalite Maliyetleri Tanımı Kalite Maliyetleri; Hatalı ürün ve hizmet üretilmemesi, üretilen hataların giderilmesi için yapılan harcamalar ile bu harcamaların alternatif maliyetlerinden ve işletmedeki diğer tüm faaliyetlerden oluşabilecek maliyettir şeklinde tanımlanabilir.

Kalite Maliyetlerinin Sınıfları Kalite maliyetleri dört sınıfta ele alınır

Kalite Maliyetlerinin 1- Önleme Maliyetleri Önleme maliyetleri, mal ve hizmetlerin müşteriye ulaşmadan önce, yani hatalar oluşmadan önce önlemeye yönelik yapılan aşağıdaki işlemlerin maliyetleridir. Kalite planlamayla ilgili çalışmalar AR-GE Dışarıdan satın alınan malzemelerin muayenesi Kalite üretim ekipmanları, bakım ve kalibrasyon Kalite bilincini artırma ve İşle ilgili eğitimler Pazarlama Kalite Maliyetlerinin Sınıfları ı

2- Değerlendirme Maliyetleri Değerlendirme maliyetleri; işletmede üretimin her aşamasında işlem gören (girdi, yan mamul ve nihai üründe) ürünlerin hatalı olup olmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilen ve aşağıdaki işlemleri içeren maliyetlerdir test, muayene ve kalibrasyon. Kalite Maliyetlerinin Sınıfları Kalite Maliyetlerinin Sınıfları

3- İç Başarısızlık Maliyetleri İç başarısızlık maliyetleri; hatalı ürünlerin düzeltilmesi veya hatalı ürünlerin düşük fiyatla satışa sunulmasından kaynaklanan maliyetlerdir . Atık/Iskarta maliyeti Tamir maliyeti veya düşük fiyata satışa sunma maliyeti Kusurlu üretim kaynaklı gecikme maliyeti Kalite Maliyetlerinin Sınıfları Kalite Maliyetlerinin Sınıfları

4- Dış Başarısızlık Maliyetleri Dış başarısızlık maliyetleri; hatalı ürün veya hizmetin müşteriye ulaşmasından sonra beklenen performansı göstermemesi sebebiyle oluşan maliyetlerdir. İade Ürünler Müşteri Hizmetleri Müşteri sadakati kaybı Garanti kapsamındaki iade ürünler Satış Kaybı Kalite Maliyetlerinin Sınıfları Kalite Maliyetlerinin Sınıfları

Kalite Maliyet Oranları Kalite maliyetlerini karşılaştırdığımızda en önemli maliyet sınıfı İç ve Dış Başarısızlık maliyetleridir.

Kalite Maliyet Sınıfının Belirlenmesi

İşletmelerin Temel Fonksiyonları dikkate alınarak Kalite Maliyetlerinin Azaltılması