İNTERNET ÜZERİNDEN NASIL SATIŞ YAPARIM?
internet üzerinden nasıl satış yaparım? Kendi fabrikanızda ürettiğiniz, Bayisi veya temsilcisi olduğunuz Tedarikçilerden aldığınız Evinizde ürettiğiniz her ürünü veya hizmeti satabilirsiniz. Yeter ki bu sihirli dünyada hangi yoldan gitmek istediğinizi bilin.. Kendi sitemden nasıl satış yaparım? Baştan bir sistem yaratmak Mevcut bir platformda mağaza kiralamak Paket e-ticaret programları
Baştan Bir Sistem Yaratmak Baştan bir sistem yaratmak için, ürünü veya hizmeti, müşterileri, promosyonları ve siparişleri yönetebilmek için bir yazılım, vergi, nakliye ve ödeme altyapısı ile ilgili ek yazılımlar gereklidir. Hepsiburada.com, yemeksepeti.com, ciceksepeti.com, tatilsepeti.com gibi siteler ciddi bir yazılım altyapısı ile ayakta durmaktadır ve sürekli geliştirilen dinamik yapıda bir sistemleri vardır.
Paket E-Ticaret Programları Eğer baştan bir sistem yaratmak istemiyorsanız, yazılım-tasarım için harcayacak insan ve finans kaynağınız yoksa paket e-ticaret programları kullanabilirsiniz. Google’a e-ticaret yazdığınızda bu hizmeti veren birçok firma görebilirsiniz. (örn:ideasoft.com,tsoft.com,hemenal.com,kobimaster.com,neticaret.com,proticaret.com) Bir e-ticaret paketini kullanabilmeniz için yasal olarak ticaret siciline kayıtlı bir şirket olmanız gerekmektedir Ticaretin önüne e- eklenince bu vergi ödenmesi ve fatura kesilmesi gibi detayların olmayacağı anlamına gelmez
E-ticaret Paketi Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli? Eğer satacağınız ürün sayısı bir elin parmakları kadarsa, yani büyük bir ürün gamınız yoksa, paket e-ticaret programları sizin için uygundur. E-ticaret paketleri çok daha az maliyetli ve zahmetsiz bir çözüm olabilir. Birçok e-ticaret paket programının sitesinde ücretsiz demo kullanımları mevcuttur. 15 gün veya 1 aylık demo süresi içinde sistemi deneyimleyerek, kullanıcı panelini, ekleyeceğiniz ürünleri ve tanımlarını girerek, yakın çevrenize test ettirerek karar verebilirsiniz.
İnternet üzerinden satış yapmak istiyorsunuz ama satacak ürününüz yok mu? İlk aşamada satacak ürününüz yoksa üzülmeyin Bazı e-ticaret paketleri, e-perakendecilerin ürünlerini, kuracağınız yeni siteniz aracılığıyla satmanızı sağlıyor. XML entegrasyonlar sayesinde, anne-çocuk ürünlerinden elektronik ürünlere kadar büyük bir yelpazede ve farklı kategorilerde ürünlerin fotoğraflarını, açıklamalarını, fiyatlarını sitenizde sergilemeye başlayabilirsiniz. Kısa vadede ürünlerle dolu görünen sitenize, yeni kategoriler ve ürünler ekleyebilir bu sayede de kullanıcıya profesyonel bir görüntü ve ürün çeşitliliği sunabilirsiniz.
Hazır E-Ticaret Paketlerinin Avantajları E-ticaret paketleri ödeme ve lojistik altyapısında da size yardımcı olurlar.Sanal POS ve PTT gibi kargo şirketleriyle hızlı anlaşmalar imzalamanızı sağlarlar. E-ticaret sitenizin bir an önce açılabilmesi için gerekli işlemler konusunda site sahibini yönlendirirler. E-ticaret paketleri sayesinde üyelik işlemlerinin düzenlenmesi, pazarlama kampanyalarının kurgulanması, ürün-kategori-marka-stok yönetimi, arama motoru optimizasyonu, anket, haberler, online sipariş yönetimi, havale ayarları, banka, kredi kartı, ödeme tanımları gibi siteniz için önemli modüler yapılar için sizin düşünmenize gerek kalmaz. Sadece KOBİ’ler değil, Baklavacı Güllüoğlu, Kiğılı, İnci Deri gibi bilinen markalar ile BonyFood gibi ülke çapında bayilik veren markalar da hazır e-ticaret paketleri kullanarak internet üzerinden satış yapmaya başlamıştır.
Mevcut Bir Platformda Mağaza Kiralamak Eğer ikinci el ürünleri internet üzerinden satmak istiyorsanız, en kolay yolu, gittigidiyor.com, sahibinden.com, ebay.com sitelerinde mağaza açarak, garaj satışı mantığıyla ürünlerinizi alıcılarla buluşturmanızı sağlamak. Birinci el ürün satmak istiyorsanız, mağaza açarak yine aynı platformları kullanabilirsiniz. Bu siteler, alıcı ve satıcı arasında güvenli ödeme sistemi sağlayarak alıcı ve satıcının internet üzerinden yaptığı alışveriş sırasında zarar görmesini engellemek için bir platform hizmeti sunar. Aynı zamanda dükkanınızda sattığınız tüm ürünleri açacağınız internet mağazası ile web’e taşıyabilir, mağazanızın daha erişilebilir olması için de garantialisveris.com gibi platformlarda yer alarak tüm internet kullanıcılarına açabilirsiniz. Bu sayede büyük bir alışveriş merkezinde ikinci mağazanızı açmak gibi büyük bir maliyet kaleminden kurtulabilirsiniz.
İnternetten Satış Metodumuzu Seçtik, Mağazamızı Açtık, İş Bitti mi? Asıl iş şimdi başladı Vitrinimizi yani ana sayfamızı özenle düzenledik Ürünlerimizin detaylı ürün fotoğraflarını müşterimizi cezbedecek şekilde sitemizde kullandık Müşterinin istediği ürüne kolayca ulaşabilmesi için rafları düzenledik (site içindeki kategori ve navigasyon sistemini kullanıcıya uygun olarak düzenledik) Müşterinin ödeme şeklini seçmesine imkan tanıdık (havale,sanal pos,mobil ödeme,kapıda ödeme,güvenli ödeme sayfası,paypal) Mağazanın güvenliğini kontrol altına aldık Peki müşterilerin e-ticaret sitemize gelerek alışveriş yapmalarını nasıl sağlayacağız?
İnternetten Satış Metodumuzu Seçtik, Mağazamızı Açtık, İş Bitti mi? E-ticaretin teknik detaylar halledildikten sonraki en önemli bölümü, dijital reklam araçlarını doğru şekilde kullanabilmek, kampanyalar düzenlemek, e-müşteri ilişkileri kurgusu yapmak, hedef kitleye ulaşabilmek için doğru mecralarda reklam verebilmeyi başarabilmektir. Google adwords, tüm markalar ve KOBİ’ler için, hangi ülkeye veya şehre ürün satmak isterseniz, lokasyon bazlı reklam yapmanızı sağlar. Facebook reklamları da önemlidir fakat facebook’a kullanıcılar aradıkları ürünü bulmak ve satın almak hedefiyle girmezler. Site trafiğini arttırmak ve direkt satışa yönlendirmek için e-mailing gönderimi,banner reklamları,viral filmler, site içi ziyaretin tavsiye sistemleriyle yönlendirilmesi, izinli pazarlama veri tabanlarının kullanılması, site içi video kullanımı gibi dijital pazarlama ve sosyal medya araçlarını kullanın.
Bilinmesi Gereken Bilgiler Arama Motoru Optimizasyonu: Search Engine Optimization (arama motoru optimizasyonu), bir web sayfasının içeriğinin arama motorları tarafından en etkili şekilde indekslenmesine ve bu içeriğe yönelik yapılan arama motoru sorgularında, arama motorları tarafından üst sıralarda listelenmeye yönelik gerçekleştirilen eylemler bütünüdür. Günümüzde insanlar arama motorlarından yararlanmayı alışkanlık haline getirmiştir. Diğer yandan firmanızı ve ürünlerinizi tanıtmak için TV,radyo veya internet reklamları ile harcayacağınız bütçeler ile kıyaslandığında SEO uygulamalarının geri dönüş oranı çok daha yüksek ve ekonomiktir.Çünkü bilgisayar başında belli bir konuda arama yapan insan, belirli bir ihtiyacı olan kişidir ve ihtiyacının kendisi farkında iken, karşısına çıkılarak satış ve pazarlama sürecinde en önemli adım atılmış olur. Arama motoru optimizasyonu bir site sahibi için bedava trafik demektir. Aynı ürün açıklamasının olduğu onlarca belki de yüzlerce siteden bir farkınız olmalı. Bu yüzden ürün açıklamalarını kendiniz yazın. Çok uzun, çok süslü, çok mükemmel olmasına gerek yok, farklı olsun yeter! Daima arama motorlarının işini kolaylaştırın ve mümkünse ana sayfadan en fazla 3 tıklama uzaklıkta bütün ürünlerinize ulaşım sağlayın!
Bilinmesi Gereken Bilgiler Kullanılabilirlik: Yapılan araştırmalara göre, internet üzerinden potansiyel satışların yarısı kullanıcıların istediği bilgiye ulaşamaması yüzünden yapılamamaktadır. E-ticaret sitelerinin satışları kaçırmaması için yapması gerekenler: Kolay üyelik: kullanıcıyı kaybetmeden kolayca üye yapmak e-ticaret siteleri için çok önemli. Üyelik formu tasarlarken unutmamamız gereken nokta;forma eklenen her bir alanın form tamamlama oranında yaşanacak düşüşün garantisi olmasıdır. Test sonuçlarına göre, alışveriş sayfası sonrasında ödeme yapmak için çıkan formda “Kayıt ol” butonu yerine “Devam et” butonu koyan ve altına “Alışveriş yapmak için kayıt olmak zorunda değilsiniz. ‘Devam et’ butonuna tıklayıp ödeme bölümüne geçebilirsiniz. Sonraki alışverişlerinizi daha hızlı yapmak için isterseniz ödeme adımında kayıt olabilirsiniz” açıklamasını ekleyen firmaların satışlarının arttığı gözlemlenmiştir.
Bilinmesi Gereken Bilgiler Gerekli ve Yeterli Bilgi: Kullanıcıya web sitesi içinde sadece onu ilgilendiren bilgilerden oluşan küçük bir dünya yaratılmalıdır. Örneğin semtlere göre farklı fiyatlandırma ile hizmet sunan bir web sayfasında kullanıcıya sadece adresinin bulunduğu semtle ilgili bilgiler gösterilmelidir. Kullanıcıların web sayfalarını okumayıp sadece taradıkları gerçeğinden yola çıkarsak sayfaya ekstra eklenecek her bilgi, görünmesi gereken bilgilerin görünürlülüğünden çalacaktır.
Bilinmesi Gereken Bilgiler Ürün Yorumları ve Tavsiyeler: Belki de gördüğümüzde düşüncelerine itibar etmeyeceğimiz kişilerin bir ürün hakkında verdiği yıldız sayısı bizim satın alma kararlarımızı etkiliyor. Araştırmalara göre, eğer bir tatil ürünü hakkında bir tavsiye varsa ürünün satışı %10 artıyor. Eğer tavsiye eden kişinin fotoğrafı da bulunuyorsa bu oran %20’ye çıkıyor. İnsanların kararlarında –özellikle ne yapacaklarını tam bilemedikleri durumlarda- başka insanların davranışlarına göre kendi davranışlarını belirledikleri ortaya çıkıyor. Sosyal doğrulama denilen duruma göre, karar vermeden önce başkalarının ne yaptığına bakarak kendimizi doğrulamaya çalışıyoruz.
Uluslar arası Elektronik Dış Ticaret Yaparak Ürün ve Hizmet Satmak İsteyenlere İpuçları Ekim 2009 da yurtdışına e-ticaretin önünün açıldığı Bakanlar Kurulu Kararı yayımlandı. Buna göre e-ticaret yapmak isteyen ihracatçılar, gümrüğe gitmek zorunda kalmadan hızlı kargo taşıyıcıları aracılığı ile (örn.PTT) ihracat yapma imkanına kavuştu. Evi ve işletmesinden dünya pazarına açılmak isteyen girişimciler, 30 kiloyu ve değeri 1500 Eur yu geçmeyen ihracat rejimine konu eşyalar için internet üzerinden satış yaparak ihracata başlayabilirler.
Uluslar arası Elektronik Dış Ticaret Yaparak Ürün ve Hizmet Satmak İsteyenlere İpuçları Online dünyada var olmak isteyenlerin arama motorlarında üst sıralarda yer alması gerekiyor. Google analytics, google trends ve keyword tool ile bir ülkede hangi ürünün hangi zamanlarda ne kadar Pazar payına sahip olduğu bilgisine bile ulaşılabiliyor. Google trends aracılığı ile rakiplerinizle, markalarınızla veya satmak istediğiniz ürünlerle ilgili kelimeleri analiz ederek, sitenizin ana sayfasında kullandığınız kelimeleri anahtar kelime olarak belirleyerek kullanın. Google alerts ile alarm yaratın ve satmak istediğiniz ürünler, ilgilendiğiniz markalar, rakipleriniz veya sizinle ilgili anahtar kelimeler veya haberler istediğiniz zaman e-mail aracılığı ile size ulaşsın.
Google Analytics Google Analytics sayesinde, insanların internet sitenizdeki tutumları hakkında yararlı bilgilere ulaşabilirsiniz. Örneğin; onların neleri tıkladığını ve her bir sayfada ne kadar zaman harcadıklarını öğrenebilirsiniz. Bu bilgileri alarak kârınızı artıracak geliştirmeler yapabilirsiniz.
GOOGLE TRENDS (Google Arama Trendleri) “Google Arama Trendleri” sayesinde insanların internette belirli bir alanda veya zaman diliminde hangi terimleri ve ifadeleri aradığını öğrenebilirsiniz. Örneğin, Halihazırda stoklarınızda bulunmayan bir ürünü internette araştıran insan sayısında büyük bir artış varsa, bu ürünü temin etmek için çalışmaya başlayabilirsiniz. Ya da insanlar sizin sunduğunuz ancak gerçek manada tanıtımını yapmadığınız bir ürünü ve hizmeti araştırıyorlarsa, bu avantajdan yararlanmak için pazarlama tekniğinizi değiştirebilirsiniz.
GOOGLE ADWORDS İstediğiniz hedef kitleye istediğiniz bütçe ile ulaşmak için internet reklamcılığı çok iyi bir araç. Google adwords kullanarak müşteri sayınızı arttırabilirsiniz. Google AdWords, size internette kolayca reklam yapma olanağı sağlar. Bir kimse anahtar kelimelerinizden birini kullanarak arama yaptığında reklamınız arama sonuçlarıyla birlikte görüntülenir. Reklamlar, arama sayfasının kenarında “Sponsor bağlantıları”nın altında yer alır. Ayrıca arama sonuçları sayfasının üstündeki ek alanlarda da yer alabilir. Bu şekilde, iş faaliyetlerinizle zaten ilgili olan bir izleyici kitlesine reklam yapabilirsiniz.
Örneğin tufantesisat.com sahibi Adem Doğan google adwords-kelime bazlı reklam- kullanarak mahallenin tesisatçısı iken reklamlar sonrasında İstanbul’a hizmet veren bir firma konumuna gelerek müşteri sayısını 40’tan 200 lere çıkardı ve baba mesleğini internet sayesinde geliştirmeyi başardı.
GOOGLE ALERTS
GOOGLE ADSENSE
Bilinmesi Gereken Diğer Detaylar.. Videoların arama motoruna katkısı büyük! Firmanızı anlatan ve satmak istediğiniz ürünleri gösteren videolar hazırlayın. Bireysel ve kurumsal markanızı temsil etmek için “linkedin” gibi iş sosyal ağlarında mutlaka olun. Sizinle çalışmak isteyenlere, sizi tanımaları için facebook dışında bir imkan yaratın! Sattığınız ürüne yönelik bir blog açın.İngilizce ve Türkçe olarak markanızı ve ürünlerinizi tanıtıcı kısa ama etkili içerikler üretin.Google daki anahtar kelimeleri unutmayın. Böylelikle alıcıların sizi daha rahat bulmalarına olanak sağlarsınız. Ürün veya hizmet kataloglarınızı microsoft free templates sayesinde yaratabilir ve yarattığınız bu katalogları e-mail atarak kendinizi tanıtabilirsiniz.