EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. EĞİTİM KAVRAMI Eğitim:Toplum yaşayışında yer edinmek için edinilen bilgi, beceri ve anlayışlara denir. Eğitim geniş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Advertisements

Spor Pedagojisi.
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ
Temel Kavramlar ve İlkeler
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğrt: İHSAN DURAK.
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Egitimin tanımı ve önemi
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MERHABA.
Kültür.
REHBERLİK.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
KURS SUNUSU. BÖLÜM 1 GENEL BAKIŞ FORUM? İNSAN VE BİLGİ? EĞİTİM? ÖĞRETİM?
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Eğitim Bilimine Giriş.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
PROGRAM GELIŞTIRME KURULU
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011
Temel Kavramlar ve İlkeler
Sayılarda Örüntü.
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM Nurcan ŞENMERDAN Farabi Anadolu Lisesi Eylül 2015 Seminer 1.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Program Geliştirme ve Öğretim
KENTSEL SİYASET. KENTSEL SİYASET Kentsel Siyaset Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 7: Dijitalleştirme eğitimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
DEĞİŞİM İLE İLİGLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Karşılaştırmalı Eğitim
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
II. ANAYASA KAVRAMI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İNSAN HAKLARI ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «İNSAN HAKLARI KAVRAMI» Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

EĞİTİM KAVRAMI Eğitim:Toplum yaşayışında yer edinmek için edinilen bilgi, beceri ve anlayışlara denir. Eğitim geniş anlamda, bireylerin toplumun standartlarını, inançlarını ve yaşama yollarını kazanmasında etkili olan tüm sosyal süreçlerdir. Kısaca “istenilen davranışı geliştirme süreci” olarak da anlatılabilir. Kişinin davranış örüntülerini değiştirme sürecidir. (Tyler). Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir. (Ertürk). İnsanları belli amaçlara göre yetiştirme sürecidir (Nurettin Fidan).

EĞİTİM