ANDROID STUDIO İLE UYGULAMA GELİŞTİRME ÖRNEKLERİ SAVAŞ TUNÇER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Activity Ekleme İşlemi
Advertisements

Sık Kullanılan Kontroller
Power Point’a Resim Nesneleri Ekleme ve Kullanma
PHP KURULUMU PHP kurulum dosyasına çift tıklayınız.
Google Talk Kurulumu-Kullanımı
Kodlama bilgisi gerekmez!
PowerPoint’te Müzik Nilgün Çokça.
İSİM UZAYLARI.
Resim Düzenleme İşlemleri
Miras Alma EM-406 Java.
Weebly Web Sitesi Kurmak
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
ŞANLIURFA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ E-POSTA KULLANIM SUNUSU
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
ARAYÜZ Yenilikleri – ProQuest Search Widget. The ProQuest Search Widget ProQuest Arayüzü özelliklerine; masaüstüne ve kurumunuzun WEB sitesinde istenilen.
JAVA İ LE PROGRAMLAMAYA G İ R İ Ş Ekim Dr. Galip Aydın.
JAVA İLE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
C# ile OOP GİRİŞ.
App Inventor Mehmet Can KARABAĞ.
APPLET KAVRAMI ve GRAFİK UYGULAMALARI
DÖNGÜLER.
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
String class String karakterler dizisidir
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Ekle Butonunu tıklayın.
VLC MEDİA PLAYER.
Support.ebsco.com Kullanıcı Kılavuzu EBSCO eBooks Ödünç Alma (İndirme ve Ayırtma)
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
MİCROSOFT OFFİCE OUTLOOK 2003 PROGRAMININ KURULUM VE KULLANIMI
VERİ YAPILARI İşaretçi Nedir? Nesne Tabanlı Programlama.
Mobil Uygulama Geliştirme
Mobil Uygulama Geliştirme
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS SEÇİM İŞLEMİ VE KAYIT YENİLEME HAKKINDA AÇIKLAYICI BİLGİLER ISPARTA-2015.
İnternet Programlama-I
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME
MOB İ L UYGULAMA GEL İ ŞT İ RME Hafta 12. VER İ TABANI Di ğ er sistemlerde oldu ğ u Android projelerinde de verileri saklamak, hızlı bir biçimde erişmek,
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME
MOB İ L UYGULAMA GEL İ ŞT İ RME Hafta 11. VER İ LER İ SAKLAMA Android sistemlerinde hazırlanacak projelerde verileri saklamak için android sisteminin.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 7. Hafta.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 6. Hafta.
Görsellerde bilgi güvenliği kapsamında öğrenci bilgileri silinmiştir.
Android Kurulum Elemanlari Android Ortaminin Olusturulmasil icin asaida ifade edilen araclarin olmasi ve kurulumlarinin gerceklestirilmesi gerekmektedir.
Yeni Sayfa Oluşturma ve Buton, EditText, TextView Kavramları Uygulamamıza yeni bir sayfa eklediğimizde bu sayfa için bir java sınıfı da oluşturmamız gerekiyordu.
Sayfa Ayarlari Projelerimizde uzerinde yogunlasacagimiz dosyalar Java ve XML dosylari olacaktir.
Visual Studio 2010 Menüler. File Tümü Kaydet Şablonu Ver Kaynak Kontrolü Sayfa Ayarları Yazdır Ctrl+P Çıkış Alt+F4 Seçili Nesne. Farklı kaydet Kapat Dizini.
BIR BLOG SAYFASı NASıL ANDROID PROGRAMıNA DÖNÜŞTÜRÜLÜR? Yrd. Doç. Dr. Erkan YEŞİLTAŞ.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
ESER İSTEK KILAVUZU İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi
Gis.gazi.edu.tr.
EBSCOhost ile Dergi Hatırlatmaları Oluşturma
EBSCOhost ile E-Kitap İndirme (Ödünç Alma)
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
ANDROID STUDIO İLE UYGULAMA GELİŞTİRME ÖRNEKLERİ 2 SAVAŞ TUNÇER.
ANDROİD STUDİO KURULUMU SAVAŞ TUNÇER.
ANDROİD STUDİO SAYFA NESNELERİ SAVAŞ TUNÇER
ANROİD STUDİO EKRANI VE EMULATOR SAVAŞ TUNÇER.
VERİ TABANI VE VISUAL STUDIO SQL LOCAL DB(YEREL VERİ TABANINI SAYFAYA BAĞLAMA Savaş TUNÇER.
WEB TASARIMI CK EDİTÖR KURULUM AŞAMALARI VE KULLANIMI SAVAŞ TUNÇER.
EBSCOhost ile E-Kitap İndirme (Ödünç Alma)
EBSCO eBooks Ödünç Alma (İndirme ve Ayırtma)
EBSCO eBooks Ödünç Alma (İndirme ve Ayırtma)
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
Program Kurulum Seti Hazırlamak
Google Colab Dosyaları Nasıl Kullanılır?
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
Sunum transkripti:

ANDROID STUDIO İLE UYGULAMA GELİŞTİRME ÖRNEKLERİ SAVAŞ TUNÇER

UYGULAMA 2 Dönen Buton Yapmak  Gerekli olan iconları şu şekilde indirebilirsiniz: adresindeki Downloads for designers seçeneğine tıklayın Downloads for designers  adresinin yan menüsünden Sticker sheets& icons seçeneğine tıklayınız.  İstediğiniz iconu renk seçimiyle indirebilirsiniz.

 Siteden bir tane buton indiriyoruz.  İndirdiğimiz iconu kopyala diyoruz.  Resimdeki gibi app->res->drawable klasörüne yapıştırıyoruz.

Eklenen butonun özellikleri aşağıdaki gibi olmalıdır

MainActivity.java Kodları  Kırmızı renk kodlarla ilgili kütüphanenin eksik olduğunu gösterir. Kodun üzerine Alt+Enter yaparsanız otomatik kütüphane eklenir.

public class MainActivity extends ActionBarActivity { RotateAnimation ra=new RotateAnimation(0.0f,360.0f, Animation.RELATIVE_TO_SELF,0.5f, protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); final Button donenbuton=(Button)findViewById(R.id.donenbuton); ra.setDuration(500); donenbuton.setOnClickListener(new View.OnClickListener() public void onClick(View v) { Toast.makeText(MainActivity.this,"Refresh butonuna dokundun",Toast.LENGTH_SHORT).show(); donenbuton.startAnimation(ra); } });

6.CheckBox  Onay Kutucuğu eklemek için kullanılır

Uygulama 3 Kullanılacak Elemanlar ve Yeni Parametreler 1.LinearLayout a) orientation: nesneleri dikey mi yatay mı olarak sıralamayı ayarlar b) Gravity: Seçilen nesneyi bulunduğu layouta göre konumlandırmaya yarar.Yerçekimi c) Wegiht_sum: Ağırlıklandırma 2.CheckBox 3.Button 4.ImageView 5.TextView

Activity_main.xml kodlar Parça 1

 Parça 2 Seçili olarak görülmesini sağlar

Parça 3

MainActivity.java kodları String txt = protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); final CheckBox tuz=(CheckBox)findViewById(R.id.tuz); final CheckBox biber = (CheckBox) findViewById(R.id.kirmizi); final CheckBox karabiber = (CheckBox) findViewById(R.id.karabiber); final CheckBox sarimsak = (CheckBox) findViewById(R.id.sarimsak); final CheckBox nar = (CheckBox) findViewById(R.id.nareksisi); final CheckBox barbeku = (CheckBox) findViewById(R.id.barbeku); final CheckBox mayonez = (CheckBox) findViewById(R.id.mayonez); final CheckBox ketcap = (CheckBox) findViewById(R.id.ketcap); final TextView tv=(TextView)findViewById(R.id.secilenler); Button sec = (Button) findViewById(R.id.sec); Parça 1

sec.setOnClickListener(new View.OnClickListener() public void onClick(View v) { if (tuz.isChecked()) { txt += tuz.getText() + ""; } if (biber.isChecked()) { txt += biber.getText() + ""; } if (karabiber.isChecked()) { txt += karabiber.getText() + ""; } if (sarimsak.isChecked()) { txt += sarimsak.getText() + ""; } if (nar.isChecked()) { txt += nar.getText() + ""; } if (barbeku.isChecked()) { txt += barbeku.getText() + ""; } if (mayonez.isChecked()) { txt += mayonez.getText() + ""; } if (ketcap.isChecked()) { txt += ketcap.getText() + ""; } tv.setText("Seçilenler:" + txt); } }); Parça 2

Uygulama 4 CheckBox Button buton; CheckBox cb; Boolean protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); buton=(Button)findViewById(R.id.button); cb=(CheckBox)findViewById(R.id.checkBox); cb.setOnClickListener(new View.OnClickListener() public void onClick(View view) { durum=cb.isChecked(); if(durum==true){//veya if(durum) şeklinde yazılabilir buton.setEnabled(true); } else{ buton.setEnabled(false); } } }); buton.setOnClickListener(new View.OnClickListener() public void onClick(View view) { buton.setEnabled(false); cb.setChecked(false); } }); MainActivity.java kodları

 7.Spinner(Açılır Menü)  8.ImageView(Resim görüntüleyici)  9.RadioButon(Seçenekler)  10.ToggleButon(on-off butonu)

UYGULAMA 5. activmain.xml dosyaları

UYGULAMA 5 Mani_Activity.java final RadioButton mavi=(RadioButton)findViewById(R.id.mavi); final RadioButton kirmizi=(RadioButton)findViewById(R.id.kirmizi); final TextView tv=(TextView)findViewById(R.id.textView); final Button button=(Button)findViewById(R.id.button); button.setOnClickListener(new View.OnClickListener() public void onClick(View view) { if(mavi.isChecked()){ tv.setText("Seçtiğiniz Renk: MAVi"); tv.setTextColor(Color.BLUE); } else if(kirmizi.isChecked()){ tv.setText("Seçtiğiniz Renk: KIRMIZI"); tv.setTextColor(Color.RED); } else { Log.i("RADIOHATA","Seçim Yapmadınız"); } } }); final ImageView iv=(ImageView)findViewById(R.id.imageView); final ToggleButton tb=(ToggleButton)findViewById(R.id.toggleButton); tb.setOnClickListener(new View.OnClickListener() public void onClick(View view) { if (tb.isChecked()) { iv.setImageResource(R.drawable.acik); }else{ iv.setImageResource(R.drawable.kapali); } } }); final TextView tv1=(TextView)findViewById(R.id.textView2); final Spinner sp=(Spinner)findViewById(R.id.spinner); ArrayAdapter adapter=ArrayAdapter.createFromResource(this,R.arr ay.dersler,android.R.layout.simple_spinner_item); adapter.setDropDownViewResource(android.R.layout.s imple_spinner_dropdown_item); sp.setAdapter(adapter); sp.setOnItemSelectedListener(new AdapterView.OnItemSelectedListener() public void onItemSelected(AdapterView adapterView, View view, int position, long l) { String[]dersdizisi=getResources().getStringArray(R.array.dersler); tv1.setText(dersdizisi[position]+" dersine hoş geldiniz."); public void onNothingSelected(AdapterView adapterView) { } });

String.xml dosyası Ornek Android C++ Java Python Xml Resimlerin projeye eklenmesi