PLURALS SINGULAR-PLURAL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Selçuk Üniversitesi’nin Bilişime Gönül Veren Gençleri
Advertisements

ENGLISH TENSES SIMPLE PRESENT TENSE GENİŞ ZAMAN.
SES OLAYLARI.
SİMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
SES BİLGİSİ.
SES BİLGİSİ HAZIRLAYAN:FERİT GÜL.
SIMPLE PRESENT Geniş zaman.
D ERSİMİZ T ÜRKÇE  Ağaça çıkmış. ğaca çıkmış. PÇTKBCD G, Ğ.
İLETİŞİM KURMAMIZI SAĞLAYAN SES VE İŞARETLERİN TÜMÜNE DİL DENİR.
Alfabemizde 29 harf vardır.Her harfin büyüğü ve küçüğü vardır.
Simple Present “Geniş zaman”.
SIMPLE PRESENT TENSE.
SIMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
Simple present tense I teach English. I am an English Teacher.
SIMPLE PRESENT TENSE SPELLING RULES
ADJECTIVES (SIFATLAR)
Sesleri (Harfleri) Öğreniyoruz
İNGİLİZCE MAKING COMPARISONS
SIMPLE PRESENT TENSE ZAMAN İFADELERİ (Tıme Expressıons)
THE PRESENT CONTINuOUS TENSE POSITIVE aND NEGATIVE SENTENCES
COMPARATIVE ADJECTIVES.
2010 – 2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İNGİLİZCE DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
SIMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
(-iyor) (-uyor) (-üyor) ŞİMDİKİ ZAMAN (-ıyor) (-yor)
HECE BİLGİSİ.
SEVGİLİ ÖĞRENCİLERİM;
DİL İnsanların duygu,düşünce ve isteklerini anlatmaya yarayan,insanlar arasında anlaşma sağlayan seslerin ve işaretlerin tümü dildir. Her milletin bir.
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
USING A DICTIONARY. Sözlük kullanırken ilk olarak dikkat etmemiz gereken şey KISALTMALAR (Abbreviations) dır.
Göksel KURT Türkçe Öğretmeni1 1. BÜYÜK ÜNLÜ UYUMU.
YAZIM KURALLARI.
ALFABETİK SIRA. 1. İlk harfe göre sıralanır. 2. İlk harfler aynı ise sırayla diğer harflere bakılır. Yalı Yaban Yeşil Yemin 1- yaban 2- yalı 3- yemin.
SES BİLGİSİ MUSTAFA DEMİRCAN.
Hece Bilgisi Ağzımızın bir hareketiyle söylenen ses veya ses topluluğuna hece denir. Duyu kelimesi du – yu olmak üzere ağzın iki hareketiyle söylenmektedir.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
TÜRKÇE HARF (SES ) BİLGİSİ Hazırlayan :Güler Köse Özel Akev İlkokulu
SES BİLGİSİ SES: 1-Kulağımızla duyabildiğimiz, doğadaki titreşimlere ses denir. 2-Dilin en küçük parçasına “ses” denir. HARF: Dildeki seslerin, yazıdaki.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Sesli ve sessiz harfler
COMPARATIVE ADJECTIVES.
Ders 14 Matematik becerileri
Ayrık Zaman Hopfield Ağı ile Çağrışımlı Bellek Tasarımı
Simple Present Tense Simple Present Tense (Basit Geniş Zaman)
İmg 7 -içgörü.
ESER ELEMENT ANALİZ METOTLARI
ARAŞTIRMA METOTLARI ÖDEV:
. . AÇILAR ..
EKLER VE KELİME YAPISI.
ADIM 1 2 Harf Seç – 1 Sesli 1 Sessiz olsun. Örnek : «AS»
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Klavye Kullanımı.
?من هذه (nine) sorusunun cevabı hangisidir
(KALINLIK – İNCELİK UYUMU)
Plural and Singular Nouns.
DUDAK TA’LÎMİ Tilavet esnasında dudakların usûl ve kaidelere uygun olarak hareket etmesine dudak ta’limi denir. Dudak Ta’limi’nin Gayesi: Harflerin harekelerinin,
BİLGİ GÜVENLİĞİ Şifreleme
YDL 181/ 183 YABANCI DİL I 2. HAFTA KBUZEM Karabük Üniversitesi
EKLER VE KELİME YAPISI.
KONUMUZ 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK, KİTABIMIZIN 4. ÜNİTESİDİR
Present Continuous Tense
OLASILIK İrfan KAYAŞ.
HARF ( (الحرف Tecvîd ilminin en temel öğesi harflerdir.
Öğr. Gör. Asuman Reyhan KURT
FİİLİMSİ.
COMPARATIVE ADJECTIVES.
TÜRKÇE - SES OLAYLARI CİHANGİR ÇAĞLAR.
Simple Present “Geniş zaman”.
WORDS START a / an.
Dersimiz.Com SES OLAYLARI Ünsüz yumuşaması(sert sessizlerin yumuşaması): P,ç,t,k harfleriyle biten sözcüğe ünlüyle başlayan ekler gelirse kelime sonundaki.
Sunum transkripti:

PLURALS SINGULAR-PLURAL

1

GENEL OLARAK İSİMLER SONLARINA TAKISI GETİRİLEREK ÇOĞUL YAPILIRLAR boy-boys car-cars

2

İLE BİTEN İSİMLER ÇOĞUL SONU –s, -ss, -sh, -ch, -x İLE BİTEN İSİMLER ÇOĞUL YAPILIRKEN SONLARINA –ES TAKISI GETİRİLİR. bus-busses kiss-kisses brush-brushes beach-beaches box-boxes

3

baby-babies fly-flies SONU –Y İLE BİTEN VE Y DEN ÖNCE SESSİZ HARF GELEN KELİMELER ÇOĞUL YAPILIRKEN Y DÜŞER VE YERİNE –IES GETİRİLİR. baby-babies fly-flies

4

SONU –Y İLE BİTEN VE Y DEN ÖNCE SESLİ HARF GELEN KELİMELER ÇOĞUL YAPILIRKEN Y DÜŞMEZ VE SADECE –S GETİRİLİR. boy-boys tray-trays

5

SONU –F ve -FE İLE BİTEN KELİMELER ÇOĞUL YAPILIRKEN –F ve -FE DÜŞER VE YERİNE –VES GETİRİLİR. knife-knives leaf-leaves

6

PIANO-PIANOS POTATO-POTATOES SONU –O İLE BİTEN ORİJİNAL İNGİLİZCE KELİMELER ÇOĞUL YAPILIRKEN –ES, İNGİLİZCE’YE YABANCI DİLDEN GEÇMİŞ –O İLE BİTEN KELİMELERE İSE SADECE -S GETİRİLİR. BUNLAR ÖĞRENCİLER TARAFINDAN BİLİNEMEYECEĞİ İÇİN VE AZ SAYIDA OLDUKLARI İÇİN EZBERLENMEK ZORUNDADIRLAR. PIANO-PIANOS POTATO-POTATOES

7

TOOTH-TEETH (Harfler değişiyor) MAN-MEN (Harf değişiyor) DÜZENSİZ ÇOĞULLAR (IRREGULAR PLURALS) BUNLARIN KURALLARI YOKTUR. FARKLI ŞEKİLLERDE ÇOĞUL YAPILIRLAR. EZBERLENMEK ZORUNDADIRLAR TOOTH-TEETH (Harfler değişiyor) MAN-MEN (Harf değişiyor) CHILD-CHILDREN (Harf ekleniyor) MOUSE-MICE (Kelime değişiyor) SHEEP-SHEEP (Kelime aynı kalıyor) FOOT-FEET (Harfler değişiyor)