KONU:KESİR PROBLEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Önce yenilen cevizlerin toplamını bulurum = 6 13 yenmiş
Advertisements

MERAM HASANKÖY İLKOKULU KESİRLER
KESİRLER.
ÖZER İLKÖĞRETİM OKULU 2.D SINIFI
KESİRLER.
DERS : MATEMATİK KONU : KESİRLER Kazanım : a) Bütünün verilen kesir kadarını bulma b) Beyin Fırtınası.
Evet çocuklar eğlenceli problemler çözmeye ne dersiniz?
Kesirler Kesirler kaça ayrılır?.
KESİRLER.
Paydası 100 olan basit kesirler
Toplama-Çıkarma-Çarpma-Bölme
KESİRLER Aslında her bir doğal sayı aynı zamanda bir kesir sayısıdır.
BASİT KESİR NEDİR ? BİR BÜTÜNÜN EŞİT OLARAK AYRILMIŞ HER BİR PARÇASINA KESİR DENİR. BUNU ; MATEMATİKTE RAKAMLARLA VE ŞEKİLLERLE İFADE EDERİZ.
KESİRLER KONULAR: Kesirler Kesirlerin Okunuşu Kesir Çeşitleri Kesirlerin Karşılaştırılması ALIŞTIRMALAR:
Aşağıda modellerle yapılan çıkarma işlemini inceleyiniz.
Paydası bir basamaklı olan kesirler basit kesirler
Soru: Kenan 16 Liraya bir top almak istiyor.Fakat Kenan’ın 9 Lirası var.Kenan’ın topu alabilmesi için kaç Liraya ihtiyacı vardır?
9 1.Çarpan 9 2.Çarpan 81 Çarpım
EĞLENCELİ MATEMATİK.
PROBLEM ÇÖZÜYORUM.
PROBLEMLER.
YÜZDELER.
 10 cevizin yarısının 6katı kaç ceviz eder?  32 sayfalık kitabın çeyreğini okuyan Arda’nın okuyacağı kaç sayfası kalmıştır?
PROBLEMLER.
1) Yiğit bu yıl 7 yaşına girdi. Yiğit 5 yıl sonra kaç yaşında olacaktır?
Sonra onluklar çıkarılır. Önce birlikler çıkarılır.
GÜMÜŞÖREN İÖO 3-A SINIFI KESİR PROBLEMLERİ.
Denk Kesirler ● Bir kesrin pay ve paydası aynı sayma sayısı ile çarpılırsa kesrin değeri değişmez. kesrinin paydasını 2 ile çarpalım: kesrinin paydasını.
………………..İLKOKULU 3.SINIFLAR
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
TAMLAMALAR.
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ Adı-Soyadı:Nihat ELÇİ Sınıfı-Numarası:7/C 1057
KESİRLER.
222. Kaç tabak var? …… Her tabakta kaç şeftali var? …… Toplam şeftali sayısı kaçtır? ……
Pay ve payda kavramlarını hatırlayalım… Tane 1 6 = Yandaki gibi payı paydasından küçük kesirlere Basit Kesir demiştik.
TOPLAMA İŞLEMİ PROBLEMLERİ 1-Sepette 33 elma vardı.Annem 25 elma daha koydu. Sepette kaç elma oldu? Verilen:…………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………
Doç.Dr. Halil ARDAHAN1 ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ Hedef Davranışlar: Ondalık kesirlerin hayattaki önemi ve kavramın oluşturulması Ondalık kesir kavramının.
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
problemler10 Biri diğerinden 4 yaş büyük olan iki kişinin yaşları toplamı 22’dir.Küçüğü kaç yaşındadır? A- 9 B- 10 C- 11.
Matematik 22 Gülhan Gülçin’den 3 yaş büyük, annesinden 22 yaş küçüktür. Üçünün yaşlarının toplamı 61 olduğuna göre Gülhan kaç yaşındadır? a) 11 b) 9 c)
301 – 198 = çıkarma işleminin sonucu kaçtır?
DERS:MATEMATİK HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
AYAKKABICI Ayakkabıcı, yeni getirdigi malları vitrine yerleştirirken, sokaktaki bir çocuk onu izlemekteydi.
BÖLME İŞLEMİ PROBLEMLERİ
3. Sınıf Matematik testlerİ Turhan kurmaç ...Egitimhane.com...
MEHMET YÜCEDAĞ AYDINLIKEVLER İLKOKULU 4. SINIF ÖĞRETMENİ
2.SINIF PROBLEMLER * Toplam 75 problem
Problem Çözelim.
EŞİTLİK VE DENKLEM DOĞRUSAL DENKLEMLER
SAYI PROBLEMLERİ.
Aşağıdaki sayılardan hangisi “Bin bir” diye okunur?
KONU:OKULUMUN TARİHİ SUNUSU
KONU:KESİR-KESİR ÇEŞİTLERİ HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
KESİRLER.
KONU:TOPLAMA İŞLEMİ PROBLEMLERİ SUNUSU HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
KARENİN ÇEVRESİNİN HESAPLANMASI
KONU:ELDELİ TOPLAMA İŞLEMİ PROBLEMLERİ SUNUSU HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
DERS:MATEMATİK HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
DERS:MATEMATİK HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
1- Basit Kesirler +(Birim Kesirler )
Bölenin 5 olduğu bir bölme işleminde kalan en çok kaç olabilir?
Yüzde Problemleri Ve Çözümleri
Babam kare şeklinde bahçemizin bir kenarına20 satimetre
KESİRLER 96 sayfalık bir kitabın ¼’ünü okudum.Geriye okumam gereken kaç sayfa kaldı? A.54 B.68 C.72.
YÜZDELER.
35 ile 42 sayılarır asında kaç doğal sayı vardır ?
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Olasılık Bir deneme sonrasında ilgilenilen olayın tüm olaylar içinde ortaya çıkma veya gözlenme oranıdır Olasılık, denemelerin olası sonuçları ile ilgilenir.
OYUN SÜRESİ HENTBOL SAHASI ÖLÇÜLERİ
Sunum transkripti:

KONU:KESİR PROBLEMLERİ DERS:MATEMATİK KONU:KESİR PROBLEMLERİ CUMA ARAYICI ÖZEL İDARE İLKOKULU 4. SINIF ÖĞRETMENİ MALATYA-MERKEZ

Bir sayının kesrini bulmak: KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur. Pay payda ile çarpılır.

Sınıfımızdaki 32 öğrencinin Problem:1 Sınıfımızdaki 32 öğrencinin 1/ 4 ü kızdır. Sınıfımızda kaç kız öğrenci vardır? KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur.

Çözüm:1 4 3 2 3 2 8 Kızların sayısı 3 2 8 2 4 e. sayısı

1/ 5 ü horoz, geri kalanı tavuktur. Kümeste kaç horoz vardır? Problem:2 Kümesteki 35 hayvanın 1/ 5 ü horoz, geri kalanı tavuktur. Kümeste kaç horoz vardır? KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur.

Çözüm:2 5 3 5 3 5 7 horozların sayısı 3 5 7 2 8 t. sayısı

1/ 6 ini harcadım. Kaç lira harcadım? Problem:3 Cebimdeki 54 liranın 1/ 6 ini harcadım. Kaç lira harcadım? KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur.

Çözüm:3 6 5 4 5 4 9 Lira harcadım 5 4 6 4 8 Lira kaldı

24 cevizin 1/ 3 nü yedim. Acaba kaç ceviz yedim? Problem:4 24 cevizin 1/ 3 nü yedim. Acaba kaç ceviz yedim? KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur.

Çözüm:4 3 2 4 2 4 8 Yenilen ceviz. 2 4 8 1 6 Kalan ceviz

Bir sayının kesrinin istenen pay sayısının toplamını bulmak: KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur. Pay payda ile çarpılır.

Acaba kaç ceviz yedim, geriye kaç ceviz kaldı? Problem:1 90 cevizin 2/ 5 ini yedim. Acaba kaç ceviz yedim, geriye kaç ceviz kaldı? KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur. Bir payla pay sayısı çarpılır.

Çözüm:1 5 9 5 1 8 4 1 8 2 3 6 c. yedim. 4 9 3 6 5 4 Ceviz kaldı.

Problem:2 Sınıf kitaplığında bulunan 72 kitabın 4/ 6 sı hikaye kalanı romandır. Kitaplıkta kaç hikaye ve roman vardır? KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur. Bir payla pay sayısı çarpılır.

Çözüm:2 6 7 2 6 1 2 1 2 1 2 4 4 8 Hikaye var 12 00 7 2 4 8 2 4 Roman var.

Problem:3 96 çileğin 2/ 6 sı çürüdü.. Geriye kaç çilek kaldı? KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur. Bir pay ile pay sayısı çarpılır, çarpım toplamdan çıkarılır.

Çözüm:3 6 9 6 6 1 6 3 6 1 6 2 3 2 Çilek çürüdü. 3 6 9 6 3 2 6 4 Çilek kaldı.

Problem:4 Bir ağıldaki 60 hayvanın 3 / 5 i keçi, kalanı koyundur. Ağılda kaç koyun vardır? KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur. Bir pay ile pay sayısı çarpılır, çarpım toplamdan çıkarılır.

Çözüm:4 5 6 5 1 2 1 1 2 3 3 6 Keçi var. 1 6 3 6 2 4 Koyun var.

Problem:5 Bir trendeki 96 yolcunun 5 / 6 sı erkek, diğerleri bayandır. Trende kaç bayan yolcu vardır? KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur. Bir payla pay sayısı çarpılıp toplamdan çıkarılır.

Çözüm:5 6 9 6 6 1 6 3 6 1 6 5 8 Erkek var. 3 6 9 6 8 1 6 Bayan var.

Bir kırtasiyeci 85 kalemin 3 / 5 ini sattı. Kaç kalemi kaldı? Problem:6 Bir kırtasiyeci 85 kalemin 3 / 5 ini sattı. Kaç kalemi kaldı? KURAL: Bir sayının kesrini bulmak için verilen sayı kesrin paydasına bölünür. Bir payı bulunur. Bir payla pay sayısını çarpar, çarpımı toplamdan çıkarırız.

Çözüm:6 5 8 5 5 1 7 3 5 1 7 3 5 1 Kalem satıldı. 3 5 8 5 5 1 3 4 Kalem kaldı.

Kesri verilen sayının bütününü bulma: KURAL: verilen sayı paya bölünüp bir paya karşılık gelen sayı bulunur. Bir pay ile payda çarpılarak istenenin tamamı bulunur.

KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır. Problem:1 2 ü 42 olan sayının tamamı kaçtır? 4 KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır.

Çözüm:1 4 2 2 2 1 Bir pay Sayının tamamı 2 1 4 8 4

KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır. Problem:2 3 si 27 olan tavukların tamamı kaçtır? 8 KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır.

Çözüm:2 2 7 3 9 Bir pay Tavukların tamamı. 9 8 7 2

KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır. Problem:3 4 sı 88 olan sayının çileklerin tamamı kaçtır? 7 KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır.

Çözüm:3 8 8 4 2 2 Bir pay Çileklerin tamamı. 2 2 7 154

KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır. Problem:4 5 i 60 olan sınıfın tamamı kaçtır? 8 KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır.

Çözüm:4 6 5 12 Bir pay Sınıfın tamamı. 12 8 96

KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır. Problem:5 4 ü 36 olan hikaye sayfasının tamamı kaçtır? 9 KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır.

Çözüm:5 9 3 6 4 Bir pay Sayfaların tamamı. 9 9 9 1

KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır. Problem:6 2 sı 46 lira olan paranın tamamı kaç liradır ? 8 KURAL: Verilen sayı paya bölünüp, payda ile çarpılır.

Çözüm:6 4 6 2 2 3 Bir pay Liradır tamamı. 2 3 8 184

Yarısı verilen kesrin bütünü bulma: KURAL: Yarısı verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı iki ile çarparız.

Problem:1 Cebimdeki paranın yarısı 145 liradır. Cebimdeki paranın tamamı kaç liradır? KURAL: Yarısı verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı iki ile çarpar, veya kendisi ile toplarız.

Çözüm:1 145 145 2 9 145 2 2 9 Toplayarak bulalım. Lira eder. Lira eder. Çarparak bulalım. 145 2 2 9 Lira eder.

Yarısı 268 sayfa olan kitabın tamamı kaç sayfa eder? Problem:2 Yarısı 268 sayfa olan kitabın tamamı kaç sayfa eder? KURAL: Yarısı verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı iki ile çarpar, veya kendisi ile toplarız.

Çözüm:2 2 6 8 2 6 8 5 3 6 2 6 8 2 5 3 6 Toplayarak bulalım. Eder. Çarparak bulalım. 2 6 8 2 5 3 6 Eder.

Problem:3 Okul bahçesinde oynayan öğrencilerin yarısı 298 ise tamamı kaç kişidir? KURAL: Yarısı verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı iki ile çarpar, veya kendisi ile toplarız.

Çözüm:3 2 9 8 2 9 8 5 9 6 2 9 8 2 5 9 6 Toplayarak bulalım. Eder. Çarparak bulalım. 2 9 8 2 5 9 6 Eder.

Bir televizyonun fiyatının yarısı 586 lira ise tamamı kaç liradır? Problem:4 Bir televizyonun fiyatının yarısı 586 lira ise tamamı kaç liradır? KURAL: Yarısı verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı iki ile çarpar, veya kendisi ile toplarız.

Çözüm:4 5 8 6 5 8 6 11 7 2 5 8 6 2 11 7 2 Toplayarak bulalım. Eder. Çarparak bulalım. 5 8 6 2 11 7 2 Eder.

Problem:5 Çevre uzunluğunun yarısı 479 m olan kare şeklindeki bahçenin çevresinin tamamı kaç metredir? KURAL: Yarısı verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı iki ile çarpar, veya kendisi ile toplarız.

Çözüm:5 4 7 9 4 7 9 9 5 8 4 7 9 2 9 5 8 Toplayarak bulalım. m eder. Çarparak bulalım. 4 7 9 2 9 5 8 m eder.

Çeyreği verilen kesrin bütünü bulma: KURAL: Çeyreği verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı dört ile çarpar veya dört çeyreği toplarız.

Problem:1 Cebimdeki paranın çeyreği 98 liradır. Cebimdeki paranın tamamı kaç liradır? KURAL: Çeyreği verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı dört ile çarpar, veya dört çeyreği toplarız.

Çözüm:1 Çarparak bulalım. 9 8 4 3 9 2 Lira eder.

Bir kümesteki tavukların çeyreği 245 ise tamamı kaç tavuktur? Problem:2 Bir kümesteki tavukların çeyreği 245 ise tamamı kaç tavuktur? KURAL: Çeyreği verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı dört ile çarpar, veya dört çeyreği toplarız.

Çözüm:2 Çarparak bulalım. Tavuk eder. 2 4 5 4 9 8

Bir sinemadaki seyircilerin çeyreği 236 ise tamamı kaç seyirci eder? Problem:3 Bir sinemadaki seyircilerin çeyreği 236 ise tamamı kaç seyirci eder? KURAL: Çeyreği verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı dört ile çarpar, veya dört çeyreği toplarız.

Çözüm:3 Çarparak bulalım. 2 3 6 4 9 4 4 Seyirci eder.

Problem:4 Bir okuldaki öğrencilerin dörtte biri 126 öğrenci ise okulun mevcudu toplam kaç kişidir? KURAL: Çeyreği verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı dört ile çarpar, veya dört çeyreği toplarız.

Çözüm:4 Çarparak bulalım. 1 2 6 4 5 4 Kişi eder.

Problem:5 Babamın aldığı buzdolabının fiyatının dörtte biri 246 lira ise tamamı kaç liradır? KURAL: Çeyreği verilip bütünü sorulduğu için, verilen sayıyı dört ile çarpar, veya dört çeyreği toplarız.

Çözüm:5 Çarparak bulalım. 2 4 6 4 9 8 4 Lira eder.

Yarısının 89 fazlası 275 fındığının tamamı kaç fındık eder? Karışık problemler:1 Yarısının 89 fazlası 275 fındığının tamamı kaç fındık eder? KURAL: Fazlalık çıkarılır, kalan iki ile çarpılır veya kendisi ile toplanır.

Yarısının 87 eksiği 478 fındığının tamamı kaç fındık eder? Karışık problemler:2 Yarısının 87 eksiği 478 fındığının tamamı kaç fındık eder? KURAL: Eksiklik sayıya eklenir, toplam iki ile çarpılır veya kendisi ile toplanır.

Yarısının iki katı 396 olan bilyelerin tamamı kaç bilye eder? Karışık problemler:3 Yarısının iki katı 396 olan bilyelerin tamamı kaç bilye eder? KURAL: Verilen sayı ikiye bölünür, bölüm iki ile çarpılır veya kendisi ile toplanır.

Çeyreğinin 86 fazlası 375 çileğin tamamı kaç çilek eder? Karışık problemler:4 Çeyreğinin 86 fazlası 375 çileğin tamamı kaç çilek eder? KURAL: Fazlalık çıkarılır, kalan dört ile çarpılır veya dört çeyrek ile toplanır.

Çeyreğinin 186 eksiği 298 olan fındığının tamamı kaç fındık eder? Karışık problemler:5 Çeyreğinin 186 eksiği 298 olan fındığının tamamı kaç fındık eder? KURAL: Eksik olan toplama eklenir, toplam dört ile çarpılır veya dört çeyrek ile toplanır.

KURAL: Fazlalık çıkarılır, kalan payda ile çarpılır. Karışık problemler:6 ¼ ünün 19 fazlası 288 olan sayının tamamı kaçtır? KURAL: Fazlalık çıkarılır, kalan payda ile çarpılır.

KURAL: Eksik olan sayıya eklenir, toplam payda ile çarpılır. Karışık problemler:7 1 / 4 ünün 156 eksiği 278 olan hikayenin tamamı kaçtır? KURAL: Eksik olan sayıya eklenir, toplam payda ile çarpılır.

KURAL: Eksik olan sayıya eklenir, toplam payda ile çarpılır. Karışık problemler:8 1 / 8 inin 97 eksiği 298 olan öğrencilerin tamamı kaçtır? KURAL: Eksik olan sayıya eklenir, toplam payda ile çarpılır.

KURAL: Verilen paya bölünüp, bölüm payda ile çarpılır. Karışık problemler:9 3/7 si 84 olan koyunların tamamı kaç koyun eder? KURAL: Verilen paya bölünüp, bölüm payda ile çarpılır.

KURAL: Verilen paya bölünüp, bölüm payda ile çarpılır. Karışık problemler:10 5/8 i 85 olan kayısı ağaçlarının tamamı kaç ağaç eder? KURAL: Verilen paya bölünüp, bölüm payda ile çarpılır.

KURAL: Verilen paya bölünüp, bölüm payda ile çarpılır. Karışık problemler:11 4/12 si 148 olan otomobillerin tamamı kaç otomobil eder? KURAL: Verilen paya bölünüp, bölüm payda ile çarpılır.

4/7 sinin 18 fazlası 162 olan paranın tamamı kaç lira eder? Karışık problemler:12 4/7 sinin 18 fazlası 162 olan paranın tamamı kaç lira eder? KURAL: Verilen sayıdan fazlalık çıkarılır, kalan paya bölünür, bölüm payda ile çarpılır.

3/8 inin 46 fazlası 222 olan fındığın tamamı kaç fındık eder? Karışık problemler:13 3/8 inin 46 fazlası 222 olan fındığın tamamı kaç fındık eder? KURAL: Verilen sayıdan fazlalık çıkarılır, kalan paya bölünür, bölüm payda ile çarpılır.

4/9 unun 35 eksiği 153 olan cevizin tamamı kaç ceviz eder? Karışık problemler:14 4/9 unun 35 eksiği 153 olan cevizin tamamı kaç ceviz eder? KURAL: Verilen sayıya eksik olan sayı eklenir, toplam paya bölünür, bölüm payda ile çarpılır.

3/8 inin 43 eksiği 155 olan ağaçların tamamı kaç ağaç eder? Karışık problemler:15 3/8 inin 43 eksiği 155 olan ağaçların tamamı kaç ağaç eder? KURAL: Verilen sayıya eksik olan sayı eklenir, toplam paya bölünür, bölüm payda ile çarpılır.

KONU:KESİR PROBLEMLERİ DERS:MATEMATİK KONU:KESİR PROBLEMLERİ CUMA ARAYICI ÖZEL İDARE İLKOKULU 4. SINIF ÖĞRETMENİ MALATYA-MERKEZ